Halmstad

Berggren skrev:
2088042 Blev 25 mil idag.
Kul att vi blev ett gäng idag vid midda.
Min runda slutade dock vid simlångdalen då jag tappade ljuddämparn...
Hade skramlat loss :huvet , kanske är det därför det kallas skramlaha. :va

Då finns det två hojar i stan som låter som epa-traktorer?:hihi

Var fan roligt att köra idag, trots att det bara blev såpass lite som det blev.

Var uppe en sväng på Max (djävul vilka goda burgare de gör) och hämtade käk till oss som satt och pluggade. En fjollboll i Porsche skulle räijza på Laholmsvägen, orka. Väl däruppe hälsade jag på en tjomme som körde en sprojlans Hyousung, jäkla fin hoj det där.

Nu är det vår!

Kom just hem efter lite offroadkörning. Det höll på att sluta illa. Efter ett ordentligt pass ute i det vilda så begav jag mig hemåt (trodde jag) råkade fastna i ett gyttjehål och leran stod upp till fotpinnarna. Jag drog och slet i säkert en halvtimma innan jag tillslut kom loss. Men fan vad roligt det var innan jag fastnade.

Nästa vecka ska Sv:n ställas på och är vädret rätt så tycker jag att vi drar igång med torsdagskörningarna vid slottsparkeringen.

Berggren skrev:
2088042 Blev 25 mil idag.
Kul att vi blev ett gäng idag vid midda.
Min runda slutade dock vid simlångdalen då jag tappade ljuddämparn...
Hade skramlat loss :huvet , kanske är det därför det kallas skramlaha. :va

Kunde tro det............skramlaha :D

ola_sandin skrev:
2090028

Nästa vecka ska Sv:n ställas på och är vädret rätt så tycker jag att vi drar igång med torsdagskörningarna vid slottsparkeringen.

Jajamen.........vi kör så fort det finns folk och väder.

Körde en runda idag......oj oj......detta har man saknat. Fick pilla lite med PC och quickshiftern annars gick rundan kanon.

J

Hej

Någon som vet en bra smed/stålarbetare/affär i Halmstad, där de kan tillverka (+ev härda) en stålbit åt en, som man inte ror på med en bågfil?

Jag är nämligen ute efter en U-bult som man inte kan kapa så lätt.

Något bra ställe jag ska vända mig till?

Poison skrev:
2097567 Hej

Någon som vet en bra smed/stålarbetare/affär i Halmstad, där de kan tillverka (+ev härda) en stålbit åt en, som man inte ror på med en bågfil?

Jag är nämligen ute efter en U-bult som man inte kan kapa så lätt.

Något bra ställe jag ska vända mig till?

http://www.hardservice.se/ :fakta

Var ute och snurrade en sväng nu. Uppe vid Eurostop och handlade lite pilsner och övriga förnödenheter. Mötte en CBR1000RR Repsol på vägen, var det samma som hade vurpat? Hann inte se riktigt.

Körde även efter en svartgul R750 från 2002? precis vid Campino pizzeria, har aldrig sett den hojen innan.

Det är fasen rätt sköj att köra nu, är dock jävligt sugen på Kullen den 29e.

hållundan skrev:
2097920
Det är fasen rätt sköj att köra nu, är dock jävligt sugen på Kullen den 29e.

Är riktigt sugen jag med nu på kullen.
Jag och Nicke (titan) ska dit den 14:e. :rock

Va det inte du som kollade på mina gamla pipor till en Firestorm?
Du skulle ha dem till nån kompis eller nåt.

Berggren skrev:
2097946 Är riktigt sugen jag med nu på kullen.
Jag och Nicke (titan) ska dit den 14:e. :rock

Va det inte du som kollade på mina gamla pipor till en Firestorm?
Du skulle ha dem till nån kompis eller nåt.
14e maj? Jag ska dit redan den 29 april. Gött som fan.

Jo, det var allt jag som kollade på dämparna till "stormen"... När det nu var...

Härligt med en tur ikväll. Lite kyligt framåt kvällen men gött iaf.

Jag tyckte min hoj "ålade" sig lite på allösa idag......vad tyckte du Berggren som låg bakom och glodde? Speciellt när det var riktigt guppigt i kurvorna.

J

VR-8 skrev:
2100836 Härligt med en tur ikväll. Lite kyligt framåt kvällen men gött iaf.

Jag tyckte min hoj "ålade" sig lite på allösa idag......vad tyckte du Berggren som låg bakom och glodde? Speciellt när det var riktigt guppigt i kurvorna.

J

Tänkte på det flera ggr när jag låg bakom. Ålade rejält, speciellt vid gaspådrag ut ur svängarna. Som om du hade ett bimotachassie av kolfiber..
Ändrat nåt på dämpning/fjädring?

Murphy förföljer mig. Först hittar jag inte reg-beviset till sv:n, sen fastnar man med offroaden ute på en åker och kommer nätt och jämt därifrån. Nu när reg-beviset äntligen har kommit och hojen är påställd så har jag blivit sjuk.:mad: Till råga på allt så är det körförbud på hojen pga flygande besiktning i höstas. Har beställt besiktning till näst-nästa torsdag. Får endast köra till verkstad och till besiktningen. Kommer bli många rundor fram och tillbaka mellan hemmet och verkstan dessa veckorna.:hihi

Berggren skrev:
2101148 Tänkte på det flera ggr när jag låg bakom. Ålade rejält, speciellt vid gaspådrag ut ur svängarna. Som om du hade ett bimotachassie av kolfiber..
Ändrat nåt på dämpning/fjädring?

Håller på med lite justeringar och letar efter en bättre setup. Nu har jag ju köpt ett 190/55 istället för 180/55 bakdäck och det kommer oxå påverka chassi och fjädringsinställningarna. Hojen känns snabbare när jag ska ändra riktning eller lägga ner men den är oxå känsligare för fel och just nu är nog min rebound lite för hård ställd då den inte fjädrar ut tillräckligt snabbt.

Faan va skoj med en hoj som man kan exprimentera med hur mycket som helst.

J

Poison skrev:
2099244 Fint :tummenupp Nu är det bara att hitta ett ställe som inte är för omständiga, där man kan köpa en järnstav som de böjer som ett U åt en.

Villka är enklast att vända mig till?

Fylling Smidesverkstad 035-220366 fråga efter Thomas hälsa från jonas på Office, det fixar han snabbt...utan omständigheter... :tummenupp

Barrett skrev:
2099319 Fick du någon glädje av shimskitet?

Japp, tackar å bockar, använde en del å fyllde på en del, du kan få tillbaks det när du vill, hojta bara till samt att du får säga hur mycet jag e skyldig..

Silverryggen skrev:
2101615
Japp, tackar å bockar, använde en del å fyllde på en del, du kan få tillbaks det när du vill, hojta bara till samt att du får säga hur mycet jag e skyldig..

Kul att det kom till användning! :tummenupp
Tänkte kolla spelet igen nästa vecka innan vi drar i A-torp så vi kan väl ta det då. Vi hörs!

VR-8 skrev:
2101319 Håller på med lite justeringar och letar efter en bättre setup. Nu har jag ju köpt ett 190/55 istället för 180/55 bakdäck och det kommer oxå påverka chassi och fjädringsinställningarna. Hojen känns snabbare när jag ska ändra riktning eller lägga ner men den är oxå känsligare för fel och just nu är nog min rebound lite för hård ställd då den inte fjädrar ut tillräckligt snabbt.

Faan va skoj med en hoj som man kan exprimentera med hur mycket som helst.

J

Det är däck bredds ökning som gör att den ålar sig.
Det finns nog en anledning till att det sitter en viss bredd på hojen standard..
Fast det är klart, det ser ju fetare ut..

Olander skrev:
2104845 Det är däck bredds ökning som gör att den ålar sig.
Det finns nog en anledning till att det sitter en viss bredd på hojen standard..
Fast det är klart, det ser ju fetare ut..

Visst.......men jag har inte bytt ännu.....bara köpt. Sedan beror nog ålandet på att min retur fram är för hård och att min förspänning ändrats sig eftersom jag ändrat på sitthöjden.

J

Back