Halmstad

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Mavve skrev:
2376118 Många av de "gamla" som fortfarande kör i Halmstad?

Inte så värst många. Fluppen kör aldrig/sällan, Hållundan har flyttat till götet, Blackninja sålde väl sin. Silverryggen har iaf börjat köra igen. Vad menar du föresten med "gamla"? Jag har hängt här inne sedan 03....du menade kanske ännu tidigare..
 

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Marbäck Halmstad
Hoj
3 st
ola_sandin skrev:
2376257 Inte så värst många. Fluppen kör aldrig/sällan, Hållundan har flyttat till götet, Blackninja sålde väl sin. Silverryggen har iaf börjat köra igen. Vad menar du föresten med "gamla"? Jag har hängt här inne sedan 03....du menade kanske ännu tidigare..


Emil ringde mig precis.
Han som körde silver zx6r för 2 år sedan eller nåt. Han hade precis köpt en zx9r -03 så nu har vi en till till våra körningar!:tummenupp
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
Körning idag... .....
Vi möts framför slottet kl 18:00. Någon som är sugen så är det bara att dyka upp!
 

Demp@

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
Göken skrev:
2383152 Körning idag... .....
Vi möts framför slottet kl 18:00. Någon som är sugen så är det bara att dyka upp!

nej nej nej... inte 18...... slutar ju inte förräns 18.45... ville ju vara med idag... vet ni vart det bär av elleR? ner mot hallandsåsen? grr jaja jag får väl se ifall jag får tag på dig idag när jag slutar och se ifall ni fortfarande kör.:pannkyss
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Hej.

Har väll aldrig fått tummen ur röven och kört med er, men nån dag kanske. För detta inlägg handlar tyvärr inte om körning.
Mitt inlägg är en varning, kom precis till tillbaka efter lite körning.

Upptäcker då att nåt djävla as har varit på min kätting som jag har för att låsa fast hojen i ett stålstaket. Tack och lov har dom inte lyckats knipsa av kättingen men den är rejält skadad. Tittar nojjigt över hojen, inga som helst skador.

Nåväl att man går på en hoj låst med tre lås, inte får upp dem och sedan drar utan att skada hojen tyder ju på att det är hyffsat "proffsiga" tjuvar i farten. Så en varning till er alla. Skälv är det bara att åka och köpa ny kätting och lås och larm...och kanske nån mina.

/Henrik
 

Demp@

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2004
Ort
halmstad
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
gearhead skrev:
2383656 Hej.

Har väll aldrig fått tummen ur röven och kört med er, men nån dag kanske. För detta inlägg handlar tyvärr inte om körning.
Mitt inlägg är en varning, kom precis till tillbaka efter lite körning.

Upptäcker då att nåt djävla as har varit på min kätting som jag har för att låsa fast hojen i ett stålstaket. Tack och lov har dom inte lyckats knipsa av kättingen men den är rejält skadad. Tittar nojjigt över hojen, inga som helst skador.

Nåväl att man går på en hoj låst med tre lås, inte får upp dem och sedan drar utan att skada hojen tyder ju på att det är hyffsat "proffsiga" tjuvar i farten. Så en varning till er alla. Skälv är det bara att åka och köpa ny kätting och lås och larm...och kanske nån mina.

/Henrik


aj aj aj inte här i halmstad nu med!! dom jävla svinen borde piskas till döds. var i halmstad hände det?
sitta vakt på garaget ikväll då!
tur att dom inte fick din hoj iaf
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Demp@ skrev:
2383924 aj aj aj inte här i halmstad nu med!! dom jävla svinen borde piskas till döds. var i halmstad hände det?
sitta vakt på garaget ikväll då!
tur att dom inte fick din hoj iaf

Det hände i kvarteren vid Grand Hotell, järnvägsstationen. Men nu har jag köpt en kätting till, ABUS värsting. Så nu har hojen en kätting som håller fast den i vägen. En kätting som går kring hjulet, svingen och den andra kättingen, och ett skivbroms lås. Det är fan vad man ska behöva låsa sina saker för att få ha dem i fred.

Såg förresten eran samling vid slottet igår, blev ni många? Kanske skulle ta och hänga på nån gång. Vad har ni för tempo, är det bara full fart och slagning för hela slanten, eller kan en fegis som jag själv hålla jämn takt eller?
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
För er som kör annat än bara på asfalt är det lite nya event att lägga till i Kalendern

Enduro typ 2
På Släggarp den 30/9.

Stubbrace
14/10 i Åled. Exakt var är ej sprikat. Men det kommer info om det så småning om.

Båda rejsen körs som KM så det är medlemskap i MCK Hallandia som gäller för att få ställa upp.
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Någon här ifrån som ska springa Prinsens Minne imorgon? http://www.prinsensminne.se/

Fick bara reda på det idag, men funderar lite svagt på om man skulle springa 10km motion. Har inte sprungit den sträckan en enda gång i år (om än nära) & knappt innan dess heller. Men det är väl bara öpnna lugnt & sen hålla sig där så ska det väl gå fint :)
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
gearhead skrev:
2386407 Det hände i kvarteren vid Grand Hotell, järnvägsstationen. Men nu har jag köpt en kätting till, ABUS värsting. Så nu har hojen en kätting som håller fast den i vägen. En kätting som går kring hjulet, svingen och den andra kättingen, och ett skivbroms lås. Det är fan vad man ska behöva låsa sina saker för att få ha dem i fred.

Såg förresten eran samling vid slottet igår, blev ni många? Kanske skulle ta och hänga på nån gång. Vad har ni för tempo, är det bara full fart och slagning för hela slanten, eller kan en fegis som jag själv hålla jämn takt eller?


Klart du skall följa med! Tämpot i gruppen varijerar ganska kraftigt , men det är ju lite beroende från dag till dag. Men vi stannar alltid upp vid korsningar osv och väntar in alla! Desto fler desto roligare! Det blir nog på Torsdag igen om vädret tillåter körning.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Fredagsbus....

Synd bara att vxl-lådan rasade...
 

Bifogat

  • ryggen 020mod.JPG
    ryggen 020mod.JPG
    85.3 KB · Visningar: 79
  • ryggen 005mod.JPG
    ryggen 005mod.JPG
    81.5 KB · Visningar: 61
  • ryggen 007mod.JPG
    ryggen 007mod.JPG
    124.9 KB · Visningar: 77
  • ryggen 002mod.JPG
    ryggen 002mod.JPG
    89.4 KB · Visningar: 72

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2389538 Synd bara att vxl-lådan rasade...
Hehe, fett :tummenupp Synd på lådan, men det är snabbt fixat. Mc-shopen i Karlstad har grejor och väldigt snabba leveranser. Hade det inte varit för att posten är långsamma så hade man fått grejorna samma dag som man beställer... :hihi Sen är det bara att skruva :tummenupp Kanske dags att byta bakdäck också?
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
lahi skrev:
2389546 Kanske dags att byta bakdäck också?

Detta var ett snorhalt stenhårt Pirelli GTS, det var därför det "gick" åt... Har 2 st fabriksnya metzeler rennsport liggandes..:tungan

PS. Det vara bara 100 mil sedan jag "renoverade" motorn, så detta kan väl betraktas som en 100-mila service...:)
Och nu när man ändå har motorn ur är det ju läge att smäcka dit en fabriksny TD04-15T...:arsele
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2389549 Detta var ett snorhalt stenhårt Pirelli GTS, det var därför det "gick" åt... Har 2 st fabriksnya metzeler rennsport liggandes..:tungan

PS. Det vara bara 100 mil sedan jag "renoverade" motorn, så detta kan väl betraktas som en 100-mila service...:)
Och nu när man ändå har motorn ur är det ju läge att smäcka dit en fabriksny TD04-15T...:arsele
Ahaa, så det skulle ändå börnas upp :) Jag har också ett börnedäck i garaget, men jag vetefan när jag ska få loss tummarna till att elda upp det. Menmen, det kommer kanske det också.
Hehe, 100-milaservicen är omfattande :hihi Sådana blir det ibland...
Ang TD:n, bygg! :) Det är iofs lättare att bygga grenrör med motorn i ramen, då ser man vad som tar i. Ramrör mm har en tendens att vara i vägen. Man får ju krypa rundor på marken om man inte har lyftbord, men det är det värt. Tillverka rörstosar som går in i cyllarna, skruva dit dem, palla upp turbon där du vill ha den och börja kapa till rör och punkta fast. Det tar en stund att få till rätt vinklar, men vinkelslipen löser allt :tummenupp
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
lahi skrev:
2389597 Det är iofs lättare att bygga grenrör med motorn i ramen, då ser man vad som tar i. :tummenupp

Har du rätt i men motorn måste ju ändå ur.. Måste fixa lådan, 2mm spacer i cyllefoten, ape-dragstänger mm. Då kan jag ju passa på att heli-coila kam-axelöverfallen oxå, den trycker duktigt med olja där nu...

Fan va bra att du flyttar ner nu lasse, hoppas du gillar öl för det lär det gå ner några i vintermörkrets turbo-meckande...
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Silverryggen skrev:
2389619 Har du rätt i men motorn måste ju ändå ur.. Måste fixa lådan, 2mm spacer i cyllefoten, ape-dragstänger mm. Då kan jag ju passa på att heli-coila kam-axelöverfallen oxå, den trycker duktigt med olja där nu...

Fan va bra att du flyttar ner nu lasse, hoppas du gillar öl för det lär det gå ner några i vintermörkrets turbo-meckande...
Jo, det går ju att bygga med motorn ur ramen också om man mäter noga, se bara upp med wastegaten. Den är lätt ivägen för det mesta tycker jag... Men det går ju att svetsa om armen till wg-luckan och placera wg:n någon annanstans. Jag ska försöka mig på det sen.
2 mm spacer från Mc-Xpress för 440 spänn, den kör jag med iaf :tummenupp Dragstängerna kan sitta som fan, men med värme och pinnbultsavdragare (eller vad det nu heter) så går det.
Det är ju ett plus om kamaxlarna sitter ordentligt :hihi Sen ska de ju tajmas, men det är snabbt gjort. Jag filade originaldreven.
När du ändå är i lådan, kolla upp alla lager noga, och byt gärna om du inte gjorde det vid renoveringen. Jag gjorde ju inte det, och jag hade ett lager på utgående axel som inte var så friskt... det blev haveri!

Hehe, självklart gillar jag öl i alla sorter! Är lite svag för Guinness, men ljust öl är också smaskens :fyllisar Så jag hjälper gärna till i byggandet när jag hinner. Måste plugga lite också... :rolleyes:
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
lahi skrev:
2389712 Jag gjorde ju inte det, och jag hade ett lager på utgående axel som inte var så friskt... det blev haveri!
Måste plugga lite också... :rolleyes:

Jojo , men du vet jag har ju dubbla lager på utgående axel, det kom -90 om jag inte missminner mig, men självklart ska alla lager gås igeom...
Tackar på förhand för mekhjälpen...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top