Halmstad

Benny

Gold Member
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
GSX-R 750
Bånner skrev:
2319501 Tjenare Halmstad-hojjare!
Har satt klorna i en monster och undrar nu:
1. Alltid träff vid slottet eller varierar det? :confused: :confused: :confused:
2. Är en Ducati Monster 620 S.ie tillräckligt fint för att ni ska beblanda er med mig? :gnissla
3. Var finns de bästa vägarna för att känna på hojen? Jag tar inte körkort förren den 7:e augusti och har inte kört mer än någon mil med den än. :huvet :huvet

Tjao!

Hej o välkommen!

1. Ja där hittar du alltid ngn iaf!
2. Allt på två hjul är fint nog för mig iaf...:)
3. Där finns d nog någon annan än jag som kan tipsa om nåt... Men utåt Åled och mot Falkenberg finns en del fina...
 

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Halmstad, Stenhuggeriet
Hoj
Monster 620 S.ie
Benny skrev:
2319509 Hej o välkommen!

1. Ja där hittar du alltid ngn iaf!
2. Allt på två hjul är fint nog för mig iaf...:)
3. Där finns d nog någon annan än jag som kan tipsa om nåt... Men utåt Åled och mot Falkenberg finns en del fina...


Tackar :)
Brukar köra utåt steninge med 125:an... Det är dock hyffsat tråkigt numera.
Får fingret av de stora pojkarna, troligen för att jag kör en skoter :död
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Bånner skrev:
2319501 Tjenare Halmstad-hojjare!
Har satt klorna i en monster och undrar nu:
1. Alltid träff vid slottet eller varierar det? :confused: :confused: :confused:
2. Är en Ducati Monster 620 S.ie tillräckligt fint för att ni ska beblanda er med mig? :gnissla
3. Var finns de bästa vägarna för att känna på hojen? Jag tar inte körkort förren den 7:e augusti och har inte kört mer än någon mil med den än. :huvet :huvet

Tjao!

1. Kolla här på Halmstad-tråden och du ser när det är dags men torsdag har blivit lite "standard" så säga.

2. Har inte så stor betydelse vad du kör.......bara det inte fransmaffia...... :tummenupp

3. Oj oj oj.........finns många vägar runt stan, bästa sätt är nog att hänga på vid tors-körningar eller försöka glida med när andra kör lite.


Tänkte bara fråga när jag ändå skriver: Varför en Monster? Bra hoj är det med rätt antal cyllar :tummenupp.........

J
 

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Halmstad, Stenhuggeriet
Hoj
Monster 620 S.ie
Varför monster?

Varför en Monster?

Hmm... Ville inte ha en ren gaträser, mycket pga körställning. När jag såg en ducatiröd monster vrålade förbi och lät som bara en VTwin kan låta så var jag såld. När jag sedan provkörde den så var jag 100% säker på att detta var min förstahoj :)

Kanske inte världens bästa hoj att krypköra med på uppkörningen och inte heller världens snabbaste på gatan, men jag gillar den! :D
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Var i Halmstad vänder man sig om man vill vill köpa stålrör (ska användas till avgasrör)? Hade tänkt mig ca 1m och ca 3,5-4 i diameter. Vad för material ska man använda? Ska det vara förzinkat, rostfritt eller aluminium? Har kollat lite på biltema och ad-center men det måste finnas någon rörgrossist som man kan få bättre priser hos. /Ola
 

VIKMAN

VURPANS VÄNNER
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Mellbystrand
Hoj
zx10r Kawasaki
ola_sandin skrev:
2321594 Var i Halmstad vänder man sig om man vill vill köpa stålrör (ska användas till avgasrör)? Hade tänkt mig ca 1m och ca 3,5-4 i diameter. Vad för material ska man använda? Ska det vara förzinkat, rostfritt eller aluminium? Har kollat lite på biltema och ad-center men det måste finnas någon rörgrossist som man kan få bättre priser hos. /Ola

Du kan testa på Imab.Prata med Hasse på stål avd, han bygger egna hojar så han kan nog ge dig tips.
Lycka till. :tummenupp
Mvh: VIKMAN
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
VIKMAN skrev:
2321948 Du kan testa på Imab.Prata med Hasse på stål avd, han bygger egna hojar så han kan nog ge dig tips.
Lycka till. :tummenupp
Mvh: VIKMAN

Instämmer, Honta fixar biffen
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Är här någon som vet om det finns möjlighet att hyra (inbrottssäkert) garage eller något liknande (bur, hyra in sig hos någon pålitlig el.dyl.) någonstans i Halmstad, väldigt gärna i närheten av Vallås? Till hojen då alltså. Jag har satt upp mig på garagekö hos Hfab, men det tar nog ett tag innan jag får garage och jag flyttar till Halmstad första september. Var 10 pers före mig i kön... Så det gäller nog några månader iallafall. Tacksam för svar :)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
lahi skrev:
2322238 Är här någon som vet om det finns möjlighet att hyra (inbrottssäkert) garage eller något liknande (bur, hyra in sig hos någon pålitlig el.dyl.) någonstans i Halmstad, väldigt gärna i närheten av Vallås? Till hojen då alltså. Jag har satt upp mig på garagekö hos Hfab, men det tar nog ett tag innan jag får garage och jag flyttar till Halmstad första september. Var 10 pers före mig i kön... Så det gäller nog några månader iallafall. Tacksam för svar :)
Ska lägga ut lite krokar så får vi se om det blir napp...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
lahi skrev:
2322238 Är här någon som vet om det finns möjlighet att hyra (inbrottssäkert) garage eller något liknande (bur, hyra in sig hos någon pålitlig el.dyl.) någonstans i Halmstad, väldigt gärna i närheten av Vallås? Till hojen då alltså. Jag har satt upp mig på garagekö hos Hfab, men det tar nog ett tag innan jag får garage och jag flyttar till Halmstad första september. Var 10 pers före mig i kön... Så det gäller nog några månader iallafall. Tacksam för svar :)
Tjena!

Flyttar åxå till halmstad den 1/9. Söker garge vid högskolan.
 

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Halmstad, Stenhuggeriet
Hoj
Monster 620 S.ie
lahi skrev:
2322238 Är här någon som vet om det finns möjlighet att hyra (inbrottssäkert) garage eller något liknande (bur, hyra in sig hos någon pålitlig el.dyl.) någonstans i Halmstad, väldigt gärna i närheten av Vallås? Till hojen då alltså. Jag har satt upp mig på garagekö hos Hfab, men det tar nog ett tag innan jag får garage och jag flyttar till Halmstad första september. Var 10 pers före mig i kön... Så det gäller nog några månader iallafall. Tacksam för svar :)
Har ett tiotal hojplatser för vinterförvaring i underjordiskt varmgarage. Ligger hyffsat centralt och kostar 100kr/månad.

/jonas
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Bånner skrev:
2323143 Har ett tiotal hojplatser för vinterförvaring i underjordiskt varmgarage. Ligger hyffsat centralt och kostar 100kr/månad.

/jonas

Fins det mekmöjlighet tar jag ett direkt!!!
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Bånner skrev:
2323146 Tyvärr finns det ingen mekmöjlighet :p Endast förvaring
/jonas

Fasen, jag som ska MONSTER-trimma i vinter... :yoparty

Har ett NOS-system på G som förhoppningsvis sitter på i slutet av sommarn...
 

Bonne

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Halmstad, Stenhuggeriet
Hoj
Monster 620 S.ie
Garaget kan öppnas vardagar mellan 10 och 16 så om du är arbetslös och vill meka funkar det kanske :)
/jonas

EDIT: Fyfan va fränt med NOS på hojen :p Turbo och NOS = blöt fläck på asfalten :)
 
Last edited:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Bånner skrev:
2323176 så om du är arbetslös och vill meka funkar det kanske :)
/jonas Fyfan va fränt med NOS på hojen :p Turbo och NOS = blöt fläck på asfalten :)

Synd å säg at man e arbetslös.............. Har 5 arbetsgivare som slåss om vem jag skall jobba för så det är ingen risk..
Blir nog maxat med NOS...! :hihi
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Bånner skrev:
2323143 Har ett tiotal hojplatser för vinterförvaring i underjordiskt varmgarage. Ligger hyffsat centralt och kostar 100kr/månad.

/jonas
Jag kör mest på kvällar och helger (inte mitt på vardagar pga studier) och då kan det kanske vara lite svårt att komma till... synd :( men efter jag fått ett eget garage så är det helt klart intressant som vinterförvaring! Jag vill ju inte att min räser ska frysa :hihi Just nu vill jag gärna ha tag på garage som är tillgängligt hela tiden.


Silverryggen skrev:
2323174 Fasen, jag som ska MONSTER-trimma i vinter... :yoparty

Har ett NOS-system på G som förhoppningsvis sitter på i slutet av sommarn...
Jaså, lustgas först, sen turbo? :) Se bara till så att inte pumpen hickar till... Då blir det helt plötsligt mycket skruvande :hihi Menmen, installerar man det ordentligt utan glappande sladdar så funkar det nog fint :tummenupp Men man får nog mer gasande per krona med turbo, så hittar du garage till mig så behöver jag inte ens öl för att stå till tjänst med all info du behöver för turbobygget, och lite byggarhjälp också om du vill :tummenupp Men jag tar gärna öl ändå... och blir du sugen på att känna på lite tryck så kan jag nog bjuda på en åktur med min hoj också :hihi
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top