Halmstad

Zee skrev:
Hur ståre till pöjkar? Tänkte jag skulle säga hej från ett 30 grader varmt Rio de Janeiro. :)
aah jag vet hur du har det :) :banana hoppas du har det toppen! Själv är jag så jävla glad att vara hemma.
 
hållundan skrev:
Fan att man pluggar så länge. Såg nog dig, #21 vid övergångsstället vid högskolan för typ 8 minuter sedan. Cyklade över med kammobrallor och blå keps. Det var lite kyligt i vinden, hoppas att turen blir fin. Regnet hänger i luften. :gnissla
Det stämmer nog att det var mej du såg om det var en röd VFR, det blev en lagom tur på ca 6 mil över holm, harplinge, steninge och kustvägen tillbaka till halmstad.
Det var som sagt lite kyligt och vägarna var fuktiga på några ställen, men det var kul än då och man måste ju passa på att köra så ofta det går nu innan vintern så abstinensen inte blir allt för svår.
 
#21 skrev:
Det stämmer nog att det var mej du såg om det var en röd VFR, det blev en lagom tur på ca 6 mil över holm, harplinge, steninge och kustvägen tillbaka till halmstad.
Det var som sagt lite kyligt och vägarna var fuktiga på några ställen, men det var kul än då och man måste ju passa på att köra så ofta det går nu innan vintern så abstinensen inte blir allt för svår.
Japp, en röd VFR med #21 på toppkåpan. Blev jefligt sugen på att köra men hojen är avställd och framdäcket är bra sletet så det får bli till våren istället. :gråta

Kan inte varit allt för hög vägtemp heller kan jag tänka mig. Men som sagt, gött att köra in i det sista...
 
hållundan skrev:
Japp, en röd VFR med #21 på toppkåpan. Blev jefligt sugen på att köra men hojen är avställd och framdäcket är bra sletet så det får bli till våren istället. :gråta

Kan inte varit allt för hög vägtemp heller kan jag tänka mig. Men som sagt, gött att köra in i det sista...
Kollade aldrig hur kall asfalten var men det blev ändå värme i däcken. :tummenupp
 
#21 skrev:
Det stämmer nog att det var mej du såg om det var en röd VFR, det blev en lagom tur på ca 6 mil över holm, harplinge, steninge och kustvägen tillbaka till halmstad.
Det var som sagt lite kyligt och vägarna var fuktiga på några ställen, men det var kul än då och man måste ju passa på att köra så ofta det går nu innan vintern så abstinensen inte blir allt för svår.
Oj kan ni köra fortfarande? Jag som började skruva på snowboarden igår, de öppnar ju snart i Hemavan!
:D
 
Jag körde idag mellan regnskurarna 14 grader varmt
 
Vem var det?

Var till slottsmöllan idag. Såg att det var 2 grabbar som körde med sin fiddy, såg ut o vara jäkligt kul. Det lät som den gick riktigt bra i alla fall. Var det nån härifrån eller bara några som har insett att det är bra att köra där på helgerna när det inte finns några som klagar.
 
Körde säkert 10 mil idag. Riktigt skönt väder och torrt på vägarna. :)
I morgon blir det crosskörning på grustaget uppe vid F14, är det någon mer som har cross så kom gärna dit.
 
Hemma igen från Rio. Fifan vad gott med genomskinlig luft igen.

Just nu är jag så jääävla sugen på o köra cross.
Någon mer som går i supermoppetankar med både SM-däck o crossdäck?
 
Trevliga poliser

Blev stannad av polisen idag. Råkade nog köra lite fort och hade glömt körkortet hemma, ingen skyltbelysning, felplacerade blinkers, fel vinkel på regskylten och dåligt mönster i däcken. Jag fick bara en ombesiktning och 600kr i böter för däcken. De var nog på gott humör med tanke på alla fel.

Är det någon som vet om man kan kombinera ombesiktningen med den vanliga, så att jag slipper besiktiga den igen till hösten?
 
Zee skrev:
Någon mer som går i supermoppetankar med både SM-däck o crossdäck?

Mitt huvud är fyllt med sånt 24/7 :D
Köpte precis en Honda CRF cross, men ska i huvudsak ha den för motard. Va & körde med den första gången idag. Pigg liten rackare! :)
 
Zee skrev:
Hemma igen från Rio. Fifan vad gott med genomskinlig luft igen.

Just nu är jag så jääävla sugen på o köra cross.
Någon mer som går i supermoppetankar med både SM-däck o crossdäck?

Jag är sjukt sugen på att köpa en offroad som man både kan köra motard och enduro med. Men ska man ha en riktigt rolig motard så får man väl ha en sån med mycket pulver i =mycket service. Frågan är om man inte skulle sakna finhojen efter ett tag. För närvarande så har jag en finhoj och en slitochsläng hoj som jag kan misshandla på crossbanan och de funkar bra att stilla abstinensen med. Fast riktigt nöjd är man ju inte.
 
ola_sandin skrev:
Jag är sjukt sugen på att köpa en offroad som man både kan köra motard och enduro med. Men ska man ha en riktigt rolig motard så får man väl ha en sån med mycket pulver i =mycket service. Frågan är om man inte skulle sakna finhojen efter ett tag. För närvarande så har jag en finhoj och en slitochsläng hoj som jag kan misshandla på crossbanan och de funkar bra att stilla abstinensen med. Fast riktigt nöjd är man ju inte.

Mkt pulver betyder inte nödvändigtvis mkt service. Det finns gott om sk. gat-motarder. Dessa är ju dock inget man drar ut på crossbanan eller endurospåret direkt.
 
ola_sandin skrev:
Blev stannad av polisen idag. Råkade nog köra lite fort och hade glömt körkortet hemma, ingen skyltbelysning, felplacerade blinkers, fel vinkel på regskylten och dåligt mönster i däcken. Jag fick bara en ombesiktning och 600kr i böter för däcken. De var nog på gott humör med tanke på alla fel.

Är det någon som vet om man kan kombinera ombesiktningen med den vanliga, så att jag slipper besiktiga den igen till hösten?

Ola, du får besiktiga om den till hösten igen..
 
ola_sandin skrev:
Jag är sjukt sugen på att köpa en offroad som man både kan köra motard och enduro med. Men ska man ha en riktigt rolig motard så får man väl ha en sån med mycket pulver i =mycket service. Frågan är om man inte skulle sakna finhojen efter ett tag. För närvarande så har jag en finhoj och en slitochsläng hoj som jag kan misshandla på crossbanan och de funkar bra att stilla abstinensen med. Fast riktigt nöjd är man ju inte.


Sant, men jag tänkte att man kan ju köra en säsong motard o sen byta till en plastraket igen.

Jag är sugen på o busa på ett hjul och smiska grus. Tror det är mycket körglädje per krona helt enkelt.

Barrett skrev:
Mkt pulver betyder inte nödvändigtvis mkt service. Det finns gott om sk. gat-motarder. Dessa är ju dock inget man drar ut på crossbanan eller endurospåret direkt.

Du verkar kunna detta med SM. Folk verkar tycka att KTM 640 LC4 är moppen som gäller om man vill ha en som e lagom bra på allt men inte e värst. Och liite längre serviceintervaller är det la osso va? 500 mil kanske?

Fast egentligen vill jag ha 525:an. Fast frågan är hur länga man orkar serva hojen varje helg typ.

Fan vad :huvet jag blir när jag tänker på sånt hära.
 
Zee skrev:
Du verkar kunna detta med SM. Folk verkar tycka att KTM 640 LC4 är moppen som gäller om man vill ha en som e lagom bra på allt men inte e värst. Och liite längre serviceintervaller är det la osso va? 500 mil kanske?

Fast egentligen vill jag ha 525:an. Fast frågan är hur länga man orkar serva hojen varje helg typ.

Fan vad :huvet jag blir när jag tänker på sånt hära.

Om jag förstår det rätt så vill du i huvudsak ha en hoj för gatbruk, lite grusvägar osv. Kanske testa ta ut den på en RR-bana eller supermoto-bana? Serva så lite som möjligt & köra så mkt som möjligt. Right?

640'n skulle jag bara välja om jag skulle ha hojen som brukshoj. För mest bus & lek tror jag man lessnar på den ngt trötta motorn.

660'n tycker jag du ska titta på. Den har gott om effekt utan att att den ska servas varannan timme & slippa oroa sig för ras. Service intervallen ligger 250 mil, och det är inte mkt för en motard! Ha oxå i åtanke att en service inkl. ventiljustering & oljebyte tar max 1,5 h & är busenkelt när man vet hur man ska göra!

525:an & liknande hojar är först aktuell när du köper en hoj i första hand för supermoto, cross & enduro.
 
Barrett skrev:
Om jag förstår det rätt så vill du i huvudsak ha en hoj för gatbruk, lite grusvägar osv. Kanske testa ta ut den på en RR-bana eller supermoto-bana? Serva så lite som möjligt & köra så mkt som möjligt. Right?

640'n skulle jag bara välja om jag skulle ha hojen som brukshoj. För mest bus & lek tror jag man lessnar på den ngt trötta motorn.

660'n tycker jag du ska titta på. Den har gott om effekt utan att att den ska servas varannan timme & slippa oroa sig för ras. Service intervallen ligger 250 mil, och det är inte mkt för en motard! Ha oxå i åtanke att en service inkl. ventiljustering & oljebyte tar max 1,5 h & är busenkelt när man vet hur man ska göra!

525:an & liknande hojar är först aktuell när du köper en hoj i första hand för supermoto, cross & enduro.


Tackar för info. :tumtummen Ska börja se mig efter en 660 då.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top