Halmstad

ola_sandin skrev:
Rycker du upp den eller slirar du på kopplingen? Personligen tycker jag det är bäst att rycka. Med crossen brukar jag gunga till på 2:an, sen är det bara att mata i växlarna efterhand. Har lyckats köra till 5:an ett par gånger, sen börjar det gå för fort...Men det är väl bara till å öva, skam den som ger sig.:rock
Jag tröttnar när det itne går vägen bara....

Jag gasar ettan, behöver knappt dra... :) Tvåan går inte alls...
 
hållundan skrev:
Tänkte testa dra upp på ettan och smacka i tvåan, men vill känna att det går på bara tvåan först...

Skithoj ;)
Använd kopplingen. Helst fullgas så funkar det bäst. Då ska du se att den går upp. Eller så sätter du fluppen på kärringsitsen så ska den nog gå upp oxå. Jag ställer däremot inte upp. :rolleyes:
 
sportarn skrev:
Använd kopplingen. Helst fullgas så funkar det bäst. Då ska du se att den går upp. Eller så sätter du fluppen på kärringsitsen så ska den nog gå upp oxå. Jag ställer däremot inte upp. :rolleyes:
Jojo, jag kopplar, men har inte riktigt kopplat hur man ska göra bara. :rolleyes:

Det kommer väl...
 
sportarn skrev:
Använd kopplingen. Helst fullgas så funkar det bäst. Då ska du se att den går upp. Eller så sätter du fluppen på kärringsitsen så ska den nog gå upp oxå. Jag ställer däremot inte upp. :rolleyes:
Ja fy fan va lätt i framändan min hoj blir med passagerare på!
bakhjulet på alla växlar t.o.m 4:an med 60-kilos passagerare :yoparty :tomten
 
hållundan skrev:
Jojo, jag kopplar, men har inte riktigt kopplat hur man ska göra bara. :rolleyes:

Det kommer väl...


Du behöver nog inte koppla din best. Ligg på övre mellanregistret (~7000 rpm?) och gas-släpp-gas och tryck till gaffeln och ryck upp den. Den borde komma då.:)

Det går ju med min så det borde gå med din också. Krävs dock mer finlir än o få upp den på ettan.
 
morecore skrev:
om man kör på laholmsvägen (mot eurostop) förbi hemköp ett par korsningar till, sedan vänster, typ korsningen vid VODAFONE tror jag. där inne nånstans :tummenupp jag var ute å gled laungbåård, hälsade men du såg mig inte. :hihi

Vid högskolan?

Fasiken, såg inte dig.
:)

Får la hälsa nu istället = :hej


:crash

Har du sålt bågen än, förresten?
 
Zee skrev:
Har du sålt bågen än, förresten?

har inte lagt ut den på annons än, men om några veckor... vill få den såld i slutet av juni tänkte jag. Farsan har förhandsbokat den, så han köper den möjligtvis....
 
Zee skrev:
Du behöver nog inte koppla din best. Ligg på övre mellanregistret (~7000 rpm?) och gas-släpp-gas och tryck till gaffeln och ryck upp den. Den borde komma då.:)

Det går ju med min så det borde gå med din också. Krävs dock mer finlir än o få upp den på ettan.
Nja det går sådär... Det kommer lite. Är nog rätt möe teknik. Jag tröttnar som sagt när det inet går vägen...
 
Ja jävlar. Nu med "ny" baktoffla... 180. Det blir fett som fan :)

Får la slänga på det i nästa vecka någon gång.

Tänkte köra en liten sväng till Willys nu. Blir säkert nån liten omväg dit.
 
hållundan skrev:
Ja jävlar. Nu med "ny" baktoffla... 180. Det blir fett som fan :)

Får la slänga på det i nästa vecka någon gång.

Tänkte köra en liten sväng till Willys nu. Blir säkert nån liten omväg dit.


1) Har ni allt man behöver för att byta tofflor på Joyriders?

2) Tar det långt tid? Svårt?

3) För min del blidde det ein tur nere till åsen igår, men jag hittade inte så jättekrokiga vägar. :3freak
 
Zee skrev:
1) Har ni allt man behöver för att byta tofflor på Joyriders?

2) Tar det långt tid? Svårt?

3) För min del blidde det ein tur nere till åsen igår, men jag hittade inte så jättekrokiga vägar. :3freak
1. Den som frågar han vet...

2. Tar kanske 40-50 min inkl. montering och demontering av hjul från hojen. Det som kan ta längst tid är balanseringen. Den kan även gå skitfort, om man har tur... Är inte speciellt svårt, bara man har koll på spakar och annat.

3. Jag funderade på en sak efter att jag träffat dig igår. Varför ställer du inte bilen i garaget när du kör med hojen? Orka gå, liksom.

:hej

Ädit: Självfallet
 
Last edited:
hållundan skrev:
Ja jävlar. Nu med "ny" baktoffla... 180. Det blir fett som fan :)

Får la slänga på det i nästa vecka någon gång.

Tänkte köra en liten sväng till Willys nu. Blir säkert nån liten omväg dit.

Tänk så svårsvängd och slö hojen kommer bli nu. Fast brewdarna lär bli as **** när du glider fram genom stan med phetedäcket.
 
ola_sandin skrev:
Tänk så svårsvängd och slö hojen kommer bli nu. Fast brewdarna lär bli as **** när du glider fram genom stan med phetedäcket.
Nja, jag är inte så värst säker på det faktiskt. Jag hade ju 20 över profilen på gammelhojen, det var inte speciellt svårmanövrerat. Samtidigt hänvisar jag till DENNA tråd där ämnet behandlats tidigare. Jag är hoppfull. Dessutom är det sketamycket billigare än "vanliga" däck. Är dock rädd att stor modifikation av huggern måste göras, eller slopa den helt.
 
hållundan skrev:
:yoparty

Äh, det är ju lätt med rätt hoj. Med tungrodd rosa disco blir det lite knivigare...

teknik henke :) har en polare i växjö som har likadan cykel som du, han hinner få i 4an innan han är nere på marken igen. kopplar upp den på 2an.... men klart som fan, har man en starkare hoj.... men det går!!

later-skater
 
Back
Top