Halmstad

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ola_sandin skrev:
Jag tog mig några stadiga och nu är jag minsann i Götet. Så det blir allt mässa för mig imorrn ändå. Trots den otroliga snuvan och halskittlet. Men men, bitaihop, det är det enda som gäller :)

:hej
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
ola_sandin skrev:
Japp det var jag, vem e du?

Jag tror vi bodde ihop i samma stuga då!!!
I Tegefjäll, stugan "längst bort". Det var jag och en polare, 2 meters Anders, som bodde där.
Ringer det nån klocka??
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
[Mr.Schufemtii] skrev:
Jag tror vi bodde ihop i samma stuga då!!!
I Tegefjäll, stugan "längst bort". Det var jag och en polare, 2 meters Anders, som bodde där.
Ringer det nån klocka??

Jag misstänkte att det var du. :fattartil
Kul att du har skaffat hoj. :Rockbanan
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
ola_sandin skrev:
Vad hände med han som "lånade" din hoj?

Ja du....Han åkte ju fast och blev dömd till 6 månader. Givetvis så blev jag tilldömd skadestånd, men det känns som att med Sveriges återbetalningssystem så kan jag nog glömma att få några pengar alls.
Ärendet ligger hos kronofogden, vilka inte verkar jobba särskilt hårt för att fixa fram stålarna. Ringde dem förra vecka för att kolla hur ärendet gick.
De hade satt nån övervakning på hans konton osv, varvid jag förklarade att det inte kommer in några pengar då han sitter inne. De svara mig med att de inte visste om att han var fängslad!! :kocko Visar ju på hur bra systemet funkar. De skulle iaf skicka över några papper så att jag kan kolla me hemförsäkringen och eventuellt brottsoffermyndigheten. Får se hur det löser sig.
Annars blir det väl megabudgetfighter av hojen!!! :hihi
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
VVSgrejor? Var hittar jag det? Måste ha en koppling mellan inslangen till min nya bänkdiskmaskin och kranen.

Det är lite olika gängor och grejer.

Tips mottages tacksamt...
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
VVSgrejor? Var hittar jag det? Måste ha en koppling mellan inslangen till min nya bänkdiskmaskin och kranen.

Det är lite olika gängor och grejer.

Tips mottages tacksamt...

Min brorsa är rörmokare, han kan säkert fixa. Kolla vad det är för fabrikat, dimentioner osv. så kan jag säker ordna det.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Min brorsa är rörmokare, han kan säkert fixa. Kolla vad det är för fabrikat, dimentioner osv. så kan jag säker ordna det.
Kanon. Det är utvändig fattning på kranen 23 mm ser det ut att vara.

Slangen från maskinen har invändig fattning, 27 mm ser det ut att vara. Allt är mätt med tumstock, det finns risk för felmått :) Det borde väl vara några standardgrejer tycker man...

Se bifogade mobilbilder.
 
Last edited:

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Kanon. Det är utvändig fattning på kranen 23 mm ser det ut att vara.

Slangen från maskinen har invändig fattning, 27 mm ser det ut att vara. Allt är mätt med tumstock, det finns risk för felmått :) Det borde väl vara några standardgrejer tycker man...

Se bifogade mobilbilder.

Vill minnas att man fortfarande mäter det mesta i tum, om man inte slutat med det. Kunde väl isf vara 1" & 1¼" kanske? :va

Det ska alltså bara vara en koppling typ; Hane ca 27mm & hona ca 23mm? Kan säkert vara hjälpt av att veta fabrikat på kranen oxå.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Vill minnas att man fortfarande mäter det mesta i tum, om man inte slutat med det. Kunde väl isf vara 1" & 1¼" kanske? :va

Det ska alltså bara vara en koppling typ; Hane ca 27mm & hona ca 23mm? Kan säkert vara hjälpt av att veta fabrikat på kranen oxå.
Vetifan vad det blir i tum faktiskt. Men det låter nog vettigt. Kranen är Vårgårda iallafall. Den vita som kommer ifrån Boschdiskmaskinen vetefan vad den kan heta...

Btw, nån som ska köra idag eller? Det är finfint väder, blåser dock kallt som aset...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nä, nu ska jag fan tömma task och tarm, sen blir det till att ställa på och klä på sig sjuka mängder kläder för att köra en liten sväng...

:banana
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Nä, nu ska jag fan tömma task och tarm, sen blir det till att ställa på och klä på sig sjuka mängder kläder för att köra en liten sväng...

:banana

Gör du det kan du glömma kopplingen! :mad:












...eller nä, jag är bara avis. Man kanske skulle hänga med med crossen, någon som vet vad polisen sysslar med idag? :rolleyes:

Edit: Nu börjar dom djävla motorcyklisterna köra här utanför fönstret oxå! :mad: Får bli att skruva Qvarna i veckan
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
JÄVLAR va gött det var att köra. Blev ca 7 mil på ingenting. Körde bara runt stan, typ... Gjorde en liten skön urgasning från Eurostop och ut mot Kistinge. Det var RIKTIGT härligt att jobba med hojen i 14 000 rpm. Mumma.

Nya stövlar beställdes på Lasses Garage och en ny Buff inhandlades på HalmstadGustav. Jävlar va långsamma de gubbarna är där. Helt sanslöst. Men men.

Jag vill köra meeeeeeeeeer. Ge mig sommar, nu!

:hej
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hållundan skrev:
Nya stövlar beställdes på Lasses Garage och en ny Buff inhandlades på HalmstadGustav. Jävlar va långsamma de gubbarna är där. Helt sanslöst. Men men.

Jag vill köra meeeeeeeeeer. Ge mig sommar, nu!

:hej

Skojjar du, jag har väntat på en kolv till min cross i 3-4 veckor. I dag sa de att de skulle beställa från nåt annat ställe och det skulle "bara" ta 2-3 veckor till. Sen jag köpte lagrena av dig har jag väntat..:mad:

Hojen är tyvärr avställd, men jag kollade lite på Torque för att få lite mckänsla.:yoparty
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ola_sandin skrev:
Skojjar du, jag har väntat på en kolv till min cross i 3-4 veckor. I dag sa de att de skulle beställa från nåt annat ställe och det skulle "bara" ta 2-3 veckor till. Sen jag köpte lagrena av dig har jag väntat..:mad:

Hojen är tyvärr avställd, men jag kollade lite på Toque för att få lite mckänsla.:yoparty
Jävlar, det var inga snabba vändningar....

@Barret. Jag köpte en moj på Jula som passade, i ena änden av slangen. Det är nån finare gänga i kranen än den jag köpte. Fakk. Aja, det som står på förpackningen är iaf R15xR20 (1/2"x3/4"). Det är som sagt fel gängtyp på den mindre gängan. Inge vidare, men som sagt, hittar du nåt så hojta till!

/Henk
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
hållundan skrev:
JÄVLAR va gött det var att köra. Blev ca 7 mil på ingenting. Körde bara runt stan, typ... Gjorde en liten skön urgasning från Eurostop och ut mot Kistinge. Det var RIKTIGT härligt att jobba med hojen i 14 000 rpm. Mumma.

Nya stövlar beställdes på Lasses Garage och en ny Buff inhandlades på HalmstadGustav. Jävlar va långsamma de gubbarna är där. Helt sanslöst. Men men.

Jag vill köra meeeeeeeeeer. Ge mig sommar, nu!

:hej


Såg dig allt på slottsbron..så där fort får man inte köra där ! Ajabajja :fatta!

Lät grymt skönt !! btw :tummenupp
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
fluppen skrev:
Såg dig allt på slottsbron..så där fort får man inte köra där ! Ajabajja :fatta!

Lät grymt skönt !! btw :tummenupp
Höhöh, vilken av gångerna? :crash

Btw, står din beemer i vårt garage? Du har väl WPKxxx?
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top