Hallsthammar eller Skövde?

supr_00

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
På g...
Tjena!

Jag behöver eran hjälp för att bestämma om jag ska åka upp till skövde eller hallsthammar(västerås) för att ta lektioner och köra upp.

Göteborg är uteslutet då alla tider är fullbokade, och mitt teoriprov går ut början av Juli.

Därför måste jag klara av uppkörningen på första försöket. Hur hade ni gjort,
gått på körkortexpress i Halsthammar på deras 3 dagars superintensiv(som e redan bokad) eller ngn trafikskola i skövde (som är mycket närmare o jag kan pendla). Har ringt några skolor i skövde och det ser lovande ut för uppkörningen under Juni månad.

Hur hade ni gjort?

Mvh

hur ball är de att ligga och pendla då? du kommer vara helt slutkörd och typ decka under uppkörningen pga överbelsatad hjärna lr nåt.

nä men jag hade nog åkt iväg ärligt talat. är du nån annanrsans än hemma så blir de lite lättare att koncentrera sej på det man ska göra.

lycka till:tummenupp

Jag rekommenderar Hallstahammar då jag och mitt Bihang tog våra kort på en 3-dagarssuperintensivkurs i augusti förra året. :D
Grymt bra lärare och mycket bra kontakt med skolan hela tiden.
Man bor i deras lägenhet som funkade klockrent att bo i.
Vi båda tog våra kort på första försöket... Dock hade vi båda tagit lite lektioner innan så vi kunde krypköra och visste hur undanmanövern o sådant gick till. :D

hur ball är de att ligga och pendla då? du kommer vara helt slutkörd och typ decka under uppkörningen pga överbelsatad hjärna lr nåt.

nä men jag hade nog åkt iväg ärligt talat. är du nån annanrsans än hemma så blir de lite lättare att koncentrera sej på det man ska göra.

lycka till:tummenupp

Men du, dem har övernattning på intensivkurserna:7peta
EDIT: Upptäckte nu vad du menade, sorry:Bugar:näsblod

Personligen skulle jag tatt Körkortsexpressen i Hallstahammar då man bara har hört gott om dem och dem har en bra uppkörningsstatistik på sina elever!

Last edited:
Tog mitt kort i Hallstahammar i höstas.

Kan verkligen rekommendera det om du kört en del innan.
Folket på skolan är jättetrevliga och får en att känna sig "hemma".
Dessutom är det inte alls dumt att få komma iväg och fokusera enbart
på körningen och slippa alla störande vardagsproblem som kan dyka upp
i huvudet när man ska öva eller köra upp.

Problemet där kan väl vara att det kan vara lite trångt om plats när det är så här kort varsel.

Lycka till oavsett! :tummenupp

TAck för alla svar.. lutar sig nog åt Hallstahammar. Har tänkt och ta några lektioner innan jag åker upp dit.

Känns extra nervöst då jag måste klara första uppkörningen, då mitt teoriprov går ut början av Juli. Finns det ngn chans att man får en nya tid inom typ 2 veckor om ja ringer runt till olika skolor i gbg, borås, skövde o.s.v. Annars e de la bara göra om teorin :) ..

TAck för alla svar.. lutar sig nog åt Hallstahammar. Har tänkt och ta några lektioner innan jag åker upp dit.

Känns extra nervöst då jag måste klara första uppkörningen, då mitt teoriprov går ut början av Juli. Finns det ngn chans att man får en nya tid inom typ 2 veckor om ja ringer runt till olika skolor i gbg, borås, skövde o.s.v. Annars e de la bara göra om teorin :) ..

Efter att ha tragglat med mitt körkort sen juni 2004 så har jag fått skriva om teorin ett antal gånger.

Man överlever det... :)

Försök om möjligt att öva så mycket det bara går innan då åker upp till Hallstahammar isf så ska du se att det fixar sig fint.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026