Halloj alla ni med 600maskiner!

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Hur går era hojar på väldigt låga varv? Vid krypkörning när man ska svänga tajt i stan? Kan ni ha kopplingen ute och endast parera med gas utan något som helst "småryckande"?

Min R6:a är lite ryckigt på gasen när det gäller låga varv?, nu är det dag nr 2 sedan jag köpte den så kanske är det jag som är ovan?

om era hojar nu inte har minsta lilla ryckningar på låga varv, vad kan jag göra för att bli av med detta?

Alla maskiner jag har provkört 600-1300cc har jag tyckt går lite ryckigt under 2500varv så det är nog barra tuta och köra.

Jo, vi tankar ju med kängurubensin allihopa så det är inte så konstigt att det skuttar hejvilt, men går desto bättre när man vill åka snabbt :)

Prova min Ducce och du kommer att tycka att din går som ett schweiziskt urverk!:)

Lite ryckighet får man nog räkna med...

hehe, e de fel på min hoj då`?? Jag har en ny CBR600RR -08. och de går utmärkt att små köra. tkr inte att de rycker på låga varv, 2:an e inga problem att köra på tomgångs varv....hmm:)

hehe, e de fel på min hoj då`?? Jag har en ny CBR600RR -08. och de går utmärkt att små köra. tkr inte att de rycker på låga varv, 2:an e inga problem att köra på tomgångs varv....hmm:)
Ditt sprut är nog bättre än förgasare som jag antar att R6 -00 har.

Ryckighet verkar vara ett problem med insprutning som snålar med bensinen på dellast. Men var glad att du har en rak4 och inte en v-twin som kräver ständigt växlade för att inte rycka och slå när fart/varv sjunker.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...