Halleluja, gud hör bön! Eurosport tillbaka hos UPC!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto + CBR600F + Tuono V4R
Ja! Fast en dag försent för att kunna se Kinas GP på söndag.

Den andra maj kan man se Eurosport hos UPC igen. Sicket misstag de gjorde när de dumpade den kanalen. Förmodligen blev det ett rätt rejält ras i baspaket-abonnemang i samband med detta. NU kommer i alla fall jag återuppta bekantskapen med dom. :tummenupp

Sade upp skiten med motiveringen att de inte kunde visa Eurosport längre, samt att man betalar 10:- MER i månaden för UPC:s analoga sändningar än att ha digital-TV (Boxer).
Tack, men nej tack!

Så jag har alltså hjälpt till att återfå Eurosport på UPC :rolleyes:

Fan, jag skulle bli nipprig om ja inte hade Eurosport!
Kan inte leva utan MotoGP och Superbike/supersport.
/B)

Jävla idioter (Edit; UPC alltså). Jag hörde en go liknelse om bytet av kanaler.

Det är som att prenumerera på sportbladet och DN och helt plötsligt så dimper det den Golfnytt och kamratposten i brevlådan istället.
Eller nåt.

Last edited:
Vad är UPC?

Mattias skrev:
Ja! Fast en dag försent för att kunna se Kinas GP på söndag.

Den andra maj kan man se Eurosport hos UPC igen. Sicket misstag de gjorde när de dumpade den kanalen. Förmodligen blev det ett rätt rejält ras i baspaket-abonnemang i samband med detta. NU kommer i alla fall jag återuppta bekantskapen med dom. :tummenupp

Igår gick det igång! Jag har sett bordtennis hela morgonen! För vissa låter det märkligt men det finns inte en sport på Eurosport som jag inte tycker är bra (förutom gamla fotbollsmatcher, vill man se sådant kan man ju kolla på Viasat). Det kan verka svårt att förstå men jag skrek högt (ja, det är sant) på Hammarbyhöjdens T-banestation en morgon förra veckan när jag läste om Eurosports tillbakakomst i tidningen. Från och med nu kommer jag aldrig ha tråkigt igen. I helgen är det WSBK!!!

1 April (tyckte det passade) sa jag upp mitt abonnenmang på UPC. "Varför" undrade de och jag sa pga Eurosport.

3 veckor senare kommer en pressrelease att de har Eurosport igen.
Klantars......

Nu har jag TV via telefonjacket (inkl Eurosport 2 som har Engelska kommentatorer på repriserna på MotoGP, man kollar två gånger numera!) så UPC kan... *censur*

En större felbedömning vad gäller "marknadens reaktion" än när UPC:s tog bort Eurosport finns nog inte i kabel-TV-branschen. Det tog tre månader för dom att svälja prestigen.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger