Hallå!

HerrLindén

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2013
Hoj
Honda CBR600f f3 -98
Tjena.
Kille på 31år från knivsta, kör lasbil på uppsala kommun.
Tänkte ta hojkortet under 2014 och tänkte passa på att säga hej här på forumet :)

/Arvid

Hej!

Välkommen och lycka till med kortet, inget du kommer ångra! Mer än att du inte tagit det tidigare! :tungan

Hej och välkommen! :hej

Välkommen! Har du funderat vilken som blir första hojen?

Klart grabben skall ha en literklubba! Han är nog tuffare än somliga tror. Han kommer att bevisa att man kan övningsköra på en skrevraket utan att köra ihjäl sig dIrEcKt! :7peta

Hej! :)
jag tog kortet 2013 och har hunnit köra en hel del förra sommaren. men jag rekommenderar starkt att fara och övningsköra en Smc Knix om du har möjlighet köra privat. :)
jag blev typ 3x säkrare köra min hoj efter en dag på gokartbana
och körde upp med samma hoj sedan :)

Lite osäker på vad som kan fungera bra när det gäller övning/uppkörning men har funderat lite på Kawa gpx750r, tips mottages gärna (har noll körvana nu men tänkt blanda privat och skolkörning) annars så lockar Suzuki GSX r1000 ganska bra :)

Standardtipset är att köpa en billigare hoj med upprätt körställning till en början då man som nybörjare förr eller senare tappar den(händer även när man blivit lite mer erfaren...). Tråkigt och dyrt att tappa en skrevraket på manöverbanan. Nuförtiden får man ju köra upp för tung mc med 600 cc vilket gör urvalet ganska stort.

Personligen skulle jag titta på Honda Hornet, Suzuki GSR 600 som man kan få fina ex för ca 30 papp med abs. Roliga hojar som man kan behålla en eller flera säsonger.

Är själv nybörjare med nytaget körkort sedan 2013, håller medH___P när det gäller hoj. Det blev en GSR 600 tre veckor efter uppkörningen. Grymt nöjd med den, billig försäkring och 98 :a hästar räcker länge. Lite höga varv men med orginalsystem så är det inget som stör. Läste ett test i bike och citerar " för dig som värdesätter körglädje framför kubik" och det stämmer :-)

Gött mos, och välkommen hit. Lycka till med kortet. Sen när du ska handla hoj, så är det bara o välja vilken Yamaha som helst.:tummenupp

Tjabba o välkommen hit. XS 400 är utmärkt att börja med, tungt kör du ju redan på jobbet, rätt bra egentligen för då kan du ju ta med dig hojen på flaket och köra lite på lunchen var du än är :)

välkommen. Det finns snart en iordningjord Honda CBR 1000 F till förfogande. Klart killen ska ha en Honda :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT