Hallå alla åkare med powercommander.

Speedy84

STENHÅRD MC
Gick med
12 May 2006
Hoj
GSX-R 1000-03 GSX-R 750(såld)
Tjo! Skulle vill jag höra komentarer av folket som använder powercommander till sina hojar vad dom tycker och känner för förändringen som blir i cyckeln.

Funkar mycket bra med PCIII. Drar jämnt och fint i hela registret nu!!

Det finns inget alternativ!
Hur skall man annars få ordning på sprutet då man modifierat annat?:va

Grymt bra :-) Med helsystem och pc3 ökade effekten med 20 hk (körde i bänk före och efter). 151.4 på bakhjulet nu.

Det finns inget alternativ!
Hur skall man annars få ordning på sprutet då man modifierat annat?:va

Det är nog sant. Är rätt ny på sånt här så jag har inte riktigt koll på allt. Hur mycket mer i hk får du ut av boxen??:confused:

Grymt bra :-) Med helsystem och pc3 ökade effekten med 20 hk (körde i bänk före och efter). 151.4 på bakhjulet nu.

Hmm låter nice det här. vart fick du tag på din power?

Last edited:
Det var ägaren innan som köpte den. Tog fram kvittot här och det var på Mc montörerna (3700:- men det var i slutet av 2004) Tror att mc-varuhuset också säljer.

Boxen hör ihop med systemet och tvärtom. Bara box ger inget extra direkt men tillsammans med slip-on eller helsystem får du oftast ett roligare och aggresivare register ur hojen. Priset är 3595.- och det kan du köpa av Motorhuset i Nyköping
0155202022

Boxen hör ihop med systemet och tvärtom. Bara box ger inget extra direkt men tillsammans med slip-on eller helsystem får du oftast ett roligare och aggresivare register ur hojen. Priset är 3595.- och det kan du köpa av Motorhuset i Nyköping
0155202022

Tack för info.:tummenupp Jag har slipon på hojen. Men det är klart att skaffar man en box så blir man ju helt klart sugen på ett helsystem. Men jag tog kortet slutet av förra sommaren så jag ska ta en bit i taget. Är den här boxen svår att koppla in? :va

Tack för info.:tummenupp Jag har slipon på hojen. Men det är klart att skaffar man en box så blir man ju helt klart sugen på ett helsystem. Men jag tog kortet slutet av förra sommaren så jag ska ta en bit i taget. Är den här boxen svår att koppla in? :va

Gå in och kolla RED Racingparts på nätet. fick precis hem ett arrow kolfiber slipon332 euro och en pc111 280euro kn filter 41 euro. tog ca tre veckor men det blir stor skillnad i pris...:tummenupp

0155202022

Meningen med PC är att få optimal bränsleblandning vilket ger en gämn och fin effektkurva, aggresivt register får man av en dåligt mappad hoj.

Det viktiga när man får en hoj bromsad är att bänken har en belastningsbroms vilket inte alla har pga kostnadsskäl samt att personen som gör jobbet är noggrann och kunnig.

Obs ! det var iofs till zx10r -04 men det är ju värt att kolla!

Tjo! Skulle vill jag höra komentarer av folket som använder powercommander till sina hojar vad dom tycker och känner för förändringen som blir i cyckeln.

Din hoj går att mappa genom ett verktyg/instrument som Yoshimura har vilket gör att du kan spara pengarna på att köpa PC och i stället lägga ca 2000kr på en bänkning utan PC.:tummenupp

Boxen är grymt simpel o koppla in,följer med en instruktion så det är bara o följa den...
Satte på slipon,KN-filter o PCIII på min Gixxer 1000 fick 6 hästar till.
Köpte PCIII:an på Ebay för 2000:-

//Kenneth

Skippa pc3:an och få orginalboxen mappad istället.
Blir lika bra och du sparar en massa pengar.
Jag fick min cykel mappad och bänkad för 1/4 av vad en pc3 kostar.

Jag har sagt det förut och säger det igen: En powercommander använder man för att ändra bränsle-mängden och inget annat. Har du inte förändrat din hoj med slipon,helsystem,luftfilter etc så skippa den. Se den som en elektronisk "munstyckebytare"..........Dvs skulle du bestycka om en standard hoj som inget gjorts med?? Troligtvis inte.....

/J

Jag har sagt det förut och säger det igen: En powercommander använder man för att ändra bränsle-mängden och inget annat. Har du inte förändrat din hoj med slipon,helsystem,luftfilter etc så skippa den. Se den som en elektronisk "munstyckebytare"..........Dvs skulle du bestycka om en standard hoj som inget gjorts med?? Troligtvis inte.....

/J

Inte alla håller med dig:
"People that know nothing about tuning a bike will tell you that you only need to rejet or remap if you change exhaust pipes or make serious mod's. That is flat out wrong. All stock bikes need to be re-jetted or mapped. Bikes are designed with fuel systems that are compromised so that they can pass noise, emissions, and economy standards around the world."

eller läs rubbet på http://www.peterverdonedesigns.com/600RRcommander.htm

jag säger inte att killen har rätt men det han säger låter vettigt.

Alla behöver inte det heller........hålla med mig alltså.:D

Faktum kvarstår att man bara behöver en PCIII om man ska ändra sin bränsleblandning, inget annat..........Anledningen till ändringen kan vara tex att hålla 13:1 i A/F över hela varvtalet eller justera för diverse ändringar i motorn. Visst är "mapparna" i standard hojar inte optimala för effekt i hela registret för de har ju andra krav på sig oxå.....tex buller och miljö.

/J

Inte alla håller med dig:
"People that know nothing about tuning a bike will tell you that you only need to rejet or remap if you change exhaust pipes or make serious mod's. That is flat out wrong. All stock bikes need to be re-jetted or mapped. Bikes are designed with fuel systems that are compromised so that they can pass noise, emissions, and economy standards around the world."

eller läs rubbet på http://www.peterverdonedesigns.com/600RRcommander.htm

jag säger inte att killen har rätt men det han säger låter vettigt.

är det nån här som vet om det här fungerar??? http://www.bikersneed.se/Prodc/SWtrem.htm

behöver man göra några ändringar på nått om man ska koppla in en så där??

TRE-modden funkar, ja. Den "tar bort" felställningen på tändningen som ligger på dom första 4 växlarna för att klara avgas och/eller bullerkraven. Vet inte hur mycket som är placeboeffekt, men jag upplevde att jag fick ett väsentligt bättre bottendrag.

Köpte både TRE ocg PCIII härifrån:---> http://www.fuelmotousa.com/
Funkade bra, men komihåg att lägga på tullavg och svensk moms när du räknar på priset.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025