Half-Life 2 (pc)

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Tjo, undrar om någon kan hjälpa mig. Har kört fast i Half-Life 2. Jag är i kloakerna och har kommit till ett rum där det sår en gubbe uppe på en ställning rakt fram. Det går inte snacka med honom han bara står där. Till vänster finns en dörr. Den är låst med det går att skuta sönder den. Men även fast man har skutit bort hela dörren går det inte att gå in. Vad skall jag göra? HJÄLP :(

Medin skrev:
Tjo, undrar om någon kan hjälpa mig. Har kört fast i Half-Life 2. Jag är i kloakerna och har kommit till ett rum där det sår en gubbe uppe på en ställning rakt fram. Det går inte snacka med honom han bara står där. Till vänster finns en dörr. Den är låst med det går att skuta sönder den. Men även fast man har skutit bort hela dörren går det inte att gå in. Vad skall jag göra? HJÄLP :(
Jag kan nog kanske hjälpa dig, men jag kan inte riktigt komma på vart du är, försök att beskriva mer i detalj och ta en skärmdump.

sgtpepper skrev:
Jag kan nog kanske hjälpa dig, men jag kan inte riktigt komma på vart du är, försök att beskriva mer i detalj och ta en skärmdump.
Jag har gjort en dump. Dörren som du ser på bilden går att slå/skuta sönder, men det går ändå inte att gå igenom.

Bifogat

• dump1.JPG
    dump1.JPG
    101.8 KB · Visningar: 140
  • dump2.JPG
    dump2.JPG
    92.5 KB · Visningar: 111
Har för mig att gubben ska gå fram till dörren o kika i luckan och säga nåt i stil med "uh-oh, here the come!" innan det kommer en del bad guys. Vet inte om man kanske måste trigga honom genom att gå upp på ställningens "ovanvåning"? Kommer som sagt inte ihåg riktigt.

Skalman skrev:
Har för mig att gubben ska gå fram till dörren o kika i luckan och säga nåt i stil med "uh-oh, here the come!" innan det kommer en del bad guys. Vet inte om man kanske måste trigga honom genom att gå upp på ställningens "ovanvåning"? Kommer som sagt inte ihåg riktigt.

nej han väl sitta där o spejja redan när man kommer in i rummet?

Brukar funka o ta o ladda närmsta save innan du går in i det scenariot som buggar.

Har varit med om lite buggar jag med tyvärr...

Sådana här buggar dök upp lite titt som tätt för en själv under spelets gång...

Testa det som Superbee föreslår, brukar funka.

Annars kan du testa med att ta bort massa saves om du har (utom det mest nödvändigaste såklart) och laddar sedan senaste save. Testa sedan att save:a precis innan du kommer in i detta scenario och ladda sedan om spelet från den save:en.

Funkar inte det så är det "köra om banan från början" som gäller.

Ok. Det går inte snacka med gubben, det går inte skuta honom eller nått. Men tack för hjälpen, jag skall testa.

VAd har du för spel, spelar du med orginalskivan eller spelar du med din "säkerhets kopierade" skiva. Spelar du med den sista så fkan det vara så enkelt att du behöver ladda hem en bug/fix sak. HAr du DC skriv då: half life 2 bug fix så får du nog upp en del saker

Jag har med ett problem med min "säkerhetskopierade" version.. Är PROPER-EMPORIO och funkar bra förutom att spelhelvetet stänger av AI'n hela tiden.. Funkade innan att ändra ai i en CFG fil som jag hittade:
ai_disable "0"

Men nu hjälper inte det heller.. utan gubbarna står som idioter och gör inte ett skit..

Någon som vet?
SKALIZ! Du brukar veta allt om sånt här! Hjälp mej för satiken.. MÅSTE spela spelet :)

Lite OT, men det verkar som om nästan alla här mest spelar våldsspel. Är det typiskt för sporthojare eller är det rent generellt med våldsfixering inom datalirandet?

Själv tycker jag pinball är roligare än att såga huvudet av folk med motorsåg i en kaskad av blod etc. :tomten

mb skrev:
Lite OT, men det verkar som om nästan alla här mest spelar våldsspel. Är det typiskt för sporthojare eller är det rent generellt med våldsfixering inom datalirandet?

Själv tycker jag pinball är roligare än att såga huvudet av folk med motorsåg i en kaskad av blod etc. :tomten

Half life 2 är så mkt mer än att såga huvet av folk...

redlime skrev:
Jag har med ett problem med min "säkerhetskopierade" version.. Är PROPER-EMPORIO och funkar bra förutom att spelhelvetet stänger av AI'n hela tiden.. Funkade innan att ändra ai i en CFG fil som jag hittade:
ai_disable "0"

Men nu hjälper inte det heller.. utan gubbarna står som idioter och gör inte ett skit..

Någon som vet?
SKALIZ! Du brukar veta allt om sånt här! Hjälp mej för satiken.. MÅSTE spela spelet :)

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1036345&postcount=14

Glöm inte att göra din egen cfg-fil till skrivskyddad. Alternativt, slanga ner retail versionen från VENGEANCE.

Förutom att ha problem med A.I Disable hade jag även något annat som dök upp på skärmen också... A.I No Rebuildgraph eller nåt.

La till ai_norebuildgraph "1" i config.cfg (och skrivskyddade den som sagt) och båda problemen försvann för gott.

Tias skrev:
Förutom att ha problem med A.I Disable hade jag även något annat som dök upp på skärmen också... A.I No Rebuildgraph eller nåt.

La till ai_norebuildgraph "1" i config.cfg (och skrivskyddade den som sagt) och båda problemen försvann för gott.

Funkar även bra att byta systemtiden dvs klockan på datorn. När du får detta "flytta" tillbaka tiden 1 mån så kommer det att fungera kanon
:tummenupp

Grabbar nu när HL2 deathmatch är släppt så har ett nytt problem dykt upp för mig :(

Om jag kollar på en server i "find server" läget, och den kan heta lek.sverige.se och ha 14 i latency, när jag kommer in på servern har jag latency mellan 300-400

spelar ingen roll har provat olika tidpunkter, starta om datan, olika servrar, inga program i bakgrunden som härjar...

vafan kan de vara för fel?

har telia adsl 0.5 men de borde väl räcka ffs?

Lyfter denna tråd lite...

Har hunnit in en bit i spelet och kört ordentligt(!) fast i fängelset(har för mig att banan heter "entrapment", är dock ej helt säker).

Man ska placera ut 3 st automatiska kulsprutor som har rörelsesensorer i sig och hålla stånd i korridoren tills slynan dyker upp vars far man ska rädda.
Men trots upprepade(!!) försök så har jag inte en suck!

Ngn vänlig människa som vet VAD eller HUR man ska göra för att fixa detta?
Hjälp mig att bibehålla (h)julefriden i sinnet!
:mad:

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...