Starstriker
Som man googlar får man svar
Menar du att du skall sitta och SLIPA däcken?
Tanen liten sväng runt kvarteret istället, och var försiktig på rullen. Det lär ju gå både snabbare och vara roligare än att slipa däcket. Ett annat alternativ kan nog vara en kilometer på grusväg i maklig fart.

Tanen liten sväng runt kvarteret istället, och var försiktig på rullen. Det lär ju gå både snabbare och vara roligare än att slipa däcket. Ett annat alternativ kan nog vara en kilometer på grusväg i maklig fart.
Om man har köpt helt nya däck (sporttouring däck), som då kan vara hala i början, så är man lite orolig för att tappa greppet, speciellt vid nerlägg.
Om man ska slipa lite på däcken för att få bort ytan.
Går det bra att ta vanligt sandpapper, hur grovt/ fint ska det vara? Exempelvis 80 kornigt papper, för fint, för grovt, lagom?
När man kör på allmänna vägar så är det ju mer raksträcka än kurvor, så ytan på den bit i mitten som slits när man kör rakt fram borde försvinna relativt snabbt. Hur bred yta sliter man på vid 'normal körning' ? Alltså rakt fram samt att ta normala kurvor i moderata hastigheter, att det lutar lite grann men inga djupa nerlägg.
Jag har 120/70 fram och 160/60 bak.
Jag ska köra BKK på Ring Knutstorp men har ett antal mil transportsträcka innan jag kommer dit.