Bror skrev:2359494Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala.
Då ska inte dom hålla på med mc-däck som alla vet är "hala" i början.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bror skrev:2359494Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala.
cleaner skrev:2359604Då ska inte dom hålla på med mc-däck som alla vet är "hala" i början.
Bror skrev:2359494Tja på er.
La omkull i en rondell i 20-30 km/h med sprillans bakdäck (Pilot Power). Bakdäcket tappade allt fäste. Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala. Ringde Michelin. De sa att alla michelins ÅF får info om att nya däck är hala. Är förbannad som fan på däckverkstan. Vet inte om jag kan gå vidare med det. Vad tror ni?

Bror skrev:2359494Tja på er.
La omkull i en rondell i 20-30 km/h med sprillans bakdäck (Pilot Power). Bakdäcket tappade allt fäste. Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala. Ringde Michelin. De sa att alla michelins ÅF får info om att nya däck är hala. Är förbannad som fan på däckverkstan. Vet inte om jag kan gå vidare med det. Vad tror ni?
inge vax, silikonRobin Hood skrev:2359553Ja brukar ALTID spinna innan ja åker me nya däck tror det e nogot vax lager på däcketSynd att du vurpa men men ha det så bra BrUMMM----->
//Robin

Bror skrev:2359494Tja på er.
La omkull i en rondell i 20-30 km/h med sprillans bakdäck (Pilot Power). Bakdäcket tappade allt fäste. Ringde till däckverkstan. De hade aldrig hört att nya däck kunde vara hala. Ringde Michelin. De sa att alla michelins ÅF får info om att nya däck är hala. Är förbannad som fan på däckverkstan. Vet inte om jag kan gå vidare med det. Vad tror ni?
Det fick man ju till och med lära sin på trafikskolan. Alla nya däck har ett tunt silikonliknande ytskikt som man måste nöta bort lite försiktigt eller som jag brukar göra, fram med stålborsten eller grovt slippapper och fixa till det innan man åker ut och ränner runt som en galningVilken udda inställning. Är det nå't mer som du tycker är onödigt att lära sig så fler kan spara lite tid när dom tar körkort.peteR1000 skrev:2359689men shit...varför tracka på killen som just har lagt ner sin hoj. Han mår väl redan skit som det är.
Fortfarande är det pissdålig stil av däckfirman att inte nämna detta. Och som V-Moto sa, är man nybörjare kan man väl inte veta allt?
Jag själv gjorde ingen teori på någon trafikskola så jag antar att långt ifrån alla har lärt sig detta. Möjligt att det står i boken men den har man knappast lärt sig utantill...

[PlastRaket] skrev:2359707Vilken udda inställning. Är det nå't mer som du tycker är onödigt att lära sig så fler kan spara lite tid när dom tar körkort.![]()

den var bragaylord skrev:2359529vet du inte att nya däck e haladet trodde jag alla visste, vet du om att det är e yamaha du kör eller sket handlaren att berätta det för dig
![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |