Hala däck!!??

Hade ett Avon på förut, när jag bytte satte jag på ett "Michelin Pilot Power"
Kan garantera att det är som natt & dag, märks mest när man ska slanga, går lättare med mer grepp!
Ett däck måste spinna för att kunna rulla framåt, annars skulle det inte bli slitet!
Skillnaden är bara hur mycke det spinner!

Börjar att bli bättre grepp nu efter lite "inslitning". Provade faktiskt att lägga ner ordentligt i en högfartsböj...nåja 150km/h, och gasade...inga problem med greppet där trots att det inte alls är lika inkört som på mitten.

Örby hade INTE fyllt däcket till 2.9 som jag trodde när jag pratade med No.1 utan precis som du sa 2.2 så jag missuppfattade nog vad som sagts.

Hursomhelst börjar det kännas bättre, däremot tycker jag att det är problem när jag tar upp den på bakhjulet (1 vxl, låg fart 50km/h) Händer mycket oftare än förut att den lutar åt något håll Vä/Hö, ibland när jag inte hinner med måste jag avbryta, fullföljer jag så stabiliseras hojen med ökad fart och rätar automatiskt upp sej. Men det beror nog på att mitt blankslitna Pirelli var ganska platt på mitten.

Tack för alla tips och all hjälp :tummenupp

Jocke

R1 wannabe skrev:
Börjar att bli bättre grepp nu efter lite "inslitning". Provade faktiskt att lägga ner ordentligt i en högfartsböj...nåja 150km/h, och gasade...inga problem med greppet där trots att det inte alls är lika inkört som på mitten.

Tack för alla tips och all hjälp :tummenupp

Jocke

Som sagt så finns det en hinna på alla nya däck, det kanske är därför du upplever dina däck som "hala". Du måste nöta bort den där hinnan innan du kan köra hårt!

need-4-speed skrev:
Som sagt så finns det en hinna på alla nya däck, det kanske är därför du upplever dina däck som "hala". Du måste nöta bort den där hinnan innan du kan köra hårt!

Eller raspa ner kanten lite eller använda sandpaper :tummenupp

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...