Hajfena och tankcu.. skum?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det ser tight ut att få tag på hajfena och tankskum innan endurancet på lördag. Är det någon i GBG-området som sitter inne på dessa grejer? Tror jag har 2-3 kuber med skum så ett par tre till så är vi i hamn.

Don Quixote skrev:
Det ser tight ut att få tag på hajfena och tankskum innan endurancet på lördag. Är det någon i GBG-området som sitter inne på dessa grejer? Tror jag har 2-3 kuber med skum så ett par tre till så är vi i hamn.

Har för mig att det står i reglementet att tankskum inte behövs i standardklasserna. Och stocksport tillhör "nästan" dessa, eller?

Titta i reglementsboken för 2005, tyvärr har jag den inte på jobb.

Edit: läs i 3.4 SÄRSKILDA BESTÄMMELSER FÖR SVENSKT MÄSTERSKAP
I SUPERSTOCK 600 enligt nedan.

Det står inget om tankskum. I regl. för ss, sbk, 2 - takt står det att explosionshämmande matrial skall fyllas i tanken.

Last edited:
Var på besiktningskurs för några veckor sedan, där sade dom att det inte behövdes i standardklassena om det inte var plast eller koposittank, rookie klasserna var dock ej standardklasser.

Zilversurfer skrev:
Har för mig att det står i reglementet att tankskum inte behövs i standardklasserna. Och stocksport tillhör "nästan" dessa, eller?

Titta i reglementsboken för 2005, tyvärr har jag den inte på jobb.

Don Quixote skrev:

Jag har två kuber över ifrån min tank som inte gick i. Det kanske skulle vara något?

Mvh Sleven.

Verkar som om vi kan slippa skummet. Hajfena får jag väl såga till själv så länge...

Kommer du vara nere på Falken på fredag? Tag gärna med den i så fall så får vi mecka lite på kvällen.

*/ ?>
Back