Hajar i en vecka på Discovery.

Status
Ej öppen för fler svar.
Specialavsnittet av "Myth Busters" var ju hyfsat bra. :Bugar

Thundercat skrev:
Jag missade det, såg bara programmet om tjurhajarna. vad handlade "Myth Busters" om?
De tog kål på några myter om hajar. Särskilt sånt från filmen "Hajen".

Esquire skrev:
De tog kål på några myter om hajar. Särskilt sånt från filmen "Hajen".

Självklart kom brorsan och kallade på mig när det var en halvtimme kvar. :huvet

Någon som har koll när det är repris?

Grymt i går alltså.. coolt när dom skall visa att tjurhajar minsann inte är så farliga endå, så biter dom vadmuskeln av honom.. ajaj alltså.. :)

Hajdykning!

Nu får jag tillfälle för att skryta, för jag ska faktiskt dyka med hajar om två veckor :yoparty
fast det är i kolmården, det är ju sandtiger hajar och sköterskehajar ca,3,5 m långa.
först ska jag mata dom från bur sen ska jag få simma med dom om dom blir mätta!
återkommer om det gick bra :hihi

ps drömresan vore till sydafrika och dyka med vithajar,jag vet jag är lite :kocko men det måste man va för att leva ett roligt liv

Bjork skrev:
Nu får jag tillfälle för att skryta, för jag ska faktiskt dyka med hajar om två veckor :yoparty
fast det är i kolmården, det är ju sandtiger hajar och sköterskehajar ca,3,5 m långa.

ps drömresan vore till sydafrika och dyka med vithajar,jag vet jag är lite :kocko men det måste man va för att leva ett roligt liv
Hehe, dyka i ett akvarium.. Lite coolt, men det är roligare i verkligheten..
Skulle nog mest gilla att dyka där för att det är ett ovanligt ställe typ, det är alltid lite kul!

Edit, sandtigerhaj och sköterskehajar är väl samma?
Sandtigerhaj på engelska Nurs shark
Därimot så heter an typ av haj amhaj, (som i "nurs" på engelska) tror jag, och har inte det karakteristiska "hajutseendet" typ, men antagligen så har jag lite fel nu med.. Allt detta är dock upplagt för förvirringar, samma med "lepard shark" Zebra haj på svenska för att dom har ränder när dom är små?!..

har dykt mest internationellt har således den englska lingon i mig, hyfsat mycket missförstånd i och med detta :hihi

Last edited:
Bjork skrev:

:yoparty Vad kul!!!

Har ofrivilligt simmat med hajar när jag var i thailand... Dykarna såg dem "götta" sig nära botten och berättade det för en ngt :skrämd snorklande :tuttar.

Bilden är från phi phi öarna..tar nog ett tag innan jag åker dit igen..(med tanke på tsunamin)

Var snäll mot :nurse hajarna annars kanske du får en specialbehandling av dem :3freak

Bifogat

• thailand.JPG
    thailand.JPG
    44.8 KB · Visningar: 74
Last edited:
2fast4hjo skrev:
:yoparty Vad kul!!!

Har ofrivilligt simmat med hajar när jag var i thailand... Dykarna såg dem "götta" sig nära botten och berättade det för en ngt :skrämd snorklande :tuttar.

Bilden är från phi phi öarna..tar nog ett tag innan jag åker dit igen..(med tanke på tsunamin)

Var snäll mot :nurse hajarna annars kanske du får en specialbehandling av dem :3freak

jag fick också simma ofrivilligt, fast med delfiner dom kom ju inte lika nära som flipper om nån kommer ihåg honom=)
men det var häftigt. känndes lite sjukt att se fenor sticka upp i vattnet när man låg och plaskade. man trodde ju det var haj, och sen den där jävla melodin från hajen i huvet då!! :hihi

kul program :)

Har dykt med ett par olika hajjar, senast var Indonesien... där stötte vi på ett gäng white tips(?) som låg o chillade i en grotta ..2-3m långa :)

Något jag absolut vill göra är att åka tillbaka till Sharm el Sheik och "Shark reef" var där fel tid på året sist.. tydligen så ska det under några veckor finnas hundratalas hammarhajjar som simmar väldigt nära ytan (www.knullkontakt.fish?).. då kan man ligga på 20-30m djup och bara titta upp på dem :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!