Hairy bikers på Isle of Man

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Ingen aning om vad det är, men ett par bikers på Isle of Man kan väl inte vara fel?

Hairy bikers' cookbook
Tid: 17:25-18:00, Kanal 9
Brittisk rese- och matserie från 2006. Simon King och David Myers är två långhåriga män med passion för mat och motorcyklar. Med nyfikenhet och entusiasm tar de sig runt världen och upptäcker nya kulinariska rätter. Under första säsongen besöker de Namibia, Isle of Man, Irland och Transylvanien. Del 5 av 7. Si och Dave besöker Isle of Man och lagar krabbsufflé. Repris från 10/10.

Meh.

Du missar inte mycket MC-åkning. De är rätt sköna, lite anti-trendiga, och matlagningen är skaplig. Inget avancerat, men gott. Men Isle Of Man-biten är kort, de kör på monkey bikes, that's it.

Om du vill kolla på ett småskönt matlagningsprogram, kolla. Vill du se motorcyklar rekommenderar jag Youtube.

Du missar inte mycket MC-åkning. De är rätt sköna, lite anti-trendiga, och matlagningen är skaplig. Inget avancerat, men gott. Men Isle Of Man-biten är kort, de kör på monkey bikes, that's it.

Om du vill kolla på ett småskönt matlagningsprogram, kolla. Vill du se motorcyklar rekommenderar jag Youtube.
Jag missade naturligtvis början själv, men såg slutet. Rätt sköna snubbar som sagt.

Gillade att de refererade till blandande av citron, whisky, honung och vispad grädde som cooking! Och att de även bjöd hästen som drog deras vagn (som de åkte i för att de var för bakis för att åka hoj). :D

Blev rejält sugen på en riktigt höstgryta också. Måste nog gå och shoppa lite.

Blev rejält sugen på en riktigt höstgryta också. Måste nog gå och shoppa lite.
Jäklar vad gott det blev! :)

En salig blandning av vad jag kom på i affären:
ett paket bacon
350g benfri fläskkarré
100g ungersk salami
fyra jättepotatisar
tre stora morötter
en stor rotselleri
en stor palsternacka
fem sharlottenlökar
åtta klyftor färsk viklök
50g smör
en halvliter köttbuljong
en flaska porter
svartpeppar
franska örter (rosmarin, mejram, timjan, kyndel)

Stek halva baconpaketet för att få ut fettet att bryna fläskkarrén i.
Ät de knaperstekta baconbitarna som snacks.
Bryn fläskkarrébitarna (delade i två) kort på hög värme.
Släng fläskkarrén, resten av baconen och allt annat (utom salamin), nedskuret i ganska stora bitar, i en gryta och låt det puttra i tre timmar.
Släng i salamin, skuren i ganska tjocka skivor, och låt puttra ytterligare någon halvtimme.
Klart!

Man kan säkert ha i salamin också från början, men jag kom inte på den förrän senare. :D

Kräver lite framförhållning, men är bara typ 10 minuters aktiv matlagning.

Hm, nu blev det inte så MC-relaterat längre... Sorry. Fast jag kommer att frakta en portion på motorcykeln till jobbet imorgon. :)

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard