hahaha - taskigt ölsinne på galna hästen

Helt rätt. Är man full o dum får man ta konsekvenserna! Avgång härnäst..

Markus skrev:
2533038 Kom till Gärdet 20:00 ikväll :tummenupp

Men hallå. Jag har ju fan tvättstuga ikväll. Är det ok att bränna lite bövker på gården? Funderar även på att blanda i lite gamla däck. Det ryker mer då.

Vad kostar en bira på Crazy Horse? Kan tänka mig att hon kunde ha fått ett par tusen bira för den krognotan?

zoddri skrev:
2533264
..vissa andra blir ju flådda levande för tv-avgifter..

Ja, precis... 15 års konsekvent licensskolkande slår betydligt hårdare än annat..
Vad hände med Mona Sahlin när hon missat nån daghemsavgift och köpt en toblerone? Satt hon kvar? Slapp hon rubriker?

zoddri skrev:
2533264 Statsvetaren: Det här kan vara en merit
Stig-Björn Ljunggren tror Sjödins karriär kan ta fart efter den fällande domen.
Om det där är statsvetarens analys bör han nog starkt överväga sitt yrkesval.

Markus skrev:
2533301 Nej, hon försvann ju från regeringen för gott. :brynad

Vem har sagt något om "för gott"?!... Hon var ju trots allt ute i kylan bra länge.
De nuvarande tomtarna bör gå de med, precis som Sahlin gjorde... Sen får de gärna komma tillbaka senare efter avtjänat straff.
Jag stör mig på att de får möjligheten att betala tillbaka 10tals års skulder med stadsrådslönen som betalas av oss skattebetalare.

Det roligaste var nog radiointervjun med nån av licensfuskarna:

- "I början var det av ideologiska skäl som jag inte betalade men efter ett par år blev det slentrian. Nuförtiden tycker jag det är en en självklarhet att man ska betala och tycker att alla ska göra det. Därför har jag sedan I BÖRJAN AV 2006 betalat tv-licens!" :hihi

...det är så skönt att "den gamla tiden" slutade i december 2005. Det är ju jättelänge sedan han var den där "Unga" och "dumma" personen som han helt tar avstånd ifrån nu!

korvgubbe skrev:
2533319 Hon var ju trots allt ute i kylan bra länge.

Jaha, var hon? Hur länge då?
För övrigt tycker jag det är bra med politiker som lever som de lär, på vilket sätt är det dåligt?

korvgubbe skrev:

Att Sjödin fälldes för våld mot tjänsteman var väntat med hänsyn till bevisningen för detta. Trodde dock verkligen att hon skulle bli friad från de rasistiska uttalandena. Har mycket svårt att tro att hon skulle slängt sig med sånna ens på fyllan. Hon är en för luttrad politiker för det och inget talar för att hon står bakom dessa åsikter.

Jag är för övrigt hjärtligt less på allt skandalskrivande i media. :zpy

Förbannat jobbigt att folk ska vara så himla intresserade av att läsa om detta. Rent ut sagt bedrövligt att DN skriver spaltmeter om ministrae som inte betalat TV-licensen eller haft svart städhjälp när en helt ny sannolik historisk regeringspolitik presenteras i riksdagen. Vad är det för prioritering egentligen? Och sedan fortsätter man fylla på med Sjödins fadäser.

Nää, detta oändliga snaskande och gottande i småskandaler hör möjligen hemma i kvällspressen, men inte i seriös media.

/Olzki (överväger att bryta sin DN prenumeration)

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...