hahah yesss

• Thread starter Thread starter axelsson_vpg
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Nja, du har ju faktiskt ganska fel här Tomas. Det finns något som heter TrafikFörsäkringsFöreningen här i sverige, och det är till dem en stor del av våran trafikpremie går. Några miljoner i skadestånd/böter blir det tyvärr inte för folk som förolyckas utan försäkring, för då går nämligen TFF in och betalar ersättning till motparten. Samma gäller vid smitningsolyckor och liknande!

Att köra oförsäkrat/oskattat är upp till var och en, men man får ju stå för sina handlingar och ta konsekvenserna, dvs böter. Om det sedan är så smart att skryta om det vetifan :)

Mjo, scenariot håller bara förutsatt att han överlever kraschen. Även om tff betalar ut ersättning till "offret" så kommer de att driva in pengarna på den skyldige förutsatt att han åker fast o döms.

Om ingen betalde försäkring o TFF ändå skulle ge ersättning, vart skulle då pengarna komma ifrån?

Jag avundas dig som vågar trotsa systemet o gå din egen väg.

Det finns ett ordspråk som säger: Dumma lär sig av sina egna misstag (om ens det) medans de smarta lär sig av andras.
Måste tyvärr rätta dig här;

Smarta människor lär sig av sina egna misstag, Intelligenta människor lär sig av andras misstag. Dumma människor lär sig aldrig.

:mattias :)

Mjo, scenariot håller bara förutsatt att han överlever kraschen. Även om tff betalar ut ersättning till "offret" så kommer de att driva in pengarna på den skyldige förutsatt att han åker fast o döms.

Om ingen betalde försäkring o TFF ändå skulle ge ersättning, vart skulle då pengarna komma ifrån?

Jag ställer en rimlig motfråga: ALLA betalar många tusen kronor till TFF varje år, hur jävla många idioter måste det då inte finnas om de lyckas betala ut alla pengar? Eller det kanske är så att de tjänar pengar på oss, hemska tanke?

Jag har smällt utan försäkring i mina yngre dagar och jag fick tom. ersättning för sveda o värk av TFF, jag var vållande dessutom. Har du koll på vad du pratar om?

En undran till de som sköter sajten

Kan det inte vara bra att börja som många andra sajter redan har, att när man registerar sig så måste man använda sitt personnr, eller iaf ett personnr, det brukar ju vara lite svårt ibland att hitta de 4 sista för vanliga personer.

Kan ju förminska dessa nyregisterade töntar som larvar sig o spammar trådar.

Bara en tanke jag fick nyss.

Usch vad jag skulle vilja kunna banna folk. Skulle direkt banna alla utom mig själv isf:crash

Enklaste sättet att täppa till truten på flametroll är att inte svara öht.

Mata inte trollen...

Vart har yttrandefriheten försvunnit? Tycker att han inte säger nått fel som helst. Bara för det finns andra som misstycker så ska man inte behöva bli bannad för de!

Ibland undrar jag om det egentligen finns någon yttrandefrihet här i sverige?!?!:va

Vart har yttrandefriheten försvunnit? Tycker att han inte säger nått fel som helst. Bara för det finns andra som misstycker så ska man inte behöva bli bannad för de!

Ibland undrar jag om det egentligen finns någon yttrandefrihet här i sverige?!?!:va

Inget fel på yttrandefriheten i Svergie, vill han framföra sina åsikter genom att ställa sig på en skolåda på torget så är det nog ingen som hindrar honom.

Däremot är det här en sajt ägd av en privatperson och allt material ägs av den personen, och vad denne gör med materialet eller medlemmarna (inte personen i sig då, bara kontot :)) på den sajten är helt upp till den personen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back