Haha, jag kom med i tidningen :)

tobbeviking skrev:
2510932 Ja det vet jag inte, men iden att du skulle ha hoj verkar ju helt befängd!
Klarar man inte att hålla sig på hjulen så ska man inte ha hoj.... sälj din vettja :rofl

Ja, absolut, det är helt befängt att jag har hoj.
Men så länge det inte är licens på skiten så kommer jag nog att köra.
Nästa sommar ska jag nog ta körkort också så då kommer jag nog gasa lite extra, då du....

*Svensken* skrev:
2510959 Ja, absolut, det är helt befängt att jag har hoj.
Nästa sommar ska jag nog ta körkort också så då kommer jag nog gasa lite extra, då du....
Jobbigt att tvätta fötterna när man klampat rakt i skiten märker jag :D
//Tobbe

sandstream skrev:
2510503 Då kanske man ska skaffa en annan hobby :rolleyes:

Oroa dig för dina egna problem istället för att gnälla på andra som du är så duktig på :) Dina kommentarer är inte så roliga som du tror. Ibland undrar jag om du är kärring på 75 år för du beter dig som en sådan hela tiden. Kiss my :arsele :pannkyss

Flama på nu för fan!

Last edited:
Lätt aggressiva tongångar iden här tråden. Man hackar ner på sådana som skenförsäkrar t. ex på morsan. Då är det värsta brottet, när det påverkar en själv med t.ex. höjda premier. Men sen i nästa inlägg skriver man att det är OK att dra ifrån snuten utan att tänka på följderna t.ex som att TA LIVET av ngn annan. :mad:
Skriv inte att ni är tillräckligt bra förare för det e bara:argpådato

Krille-666 skrev:
2511000 Oroa dig för dina egna problem istället ...

Att folk riskerar andras liv(om nu så är fallet, t.ex. om man ska försöka sig på att köra ifrån polisen i innerstaden) så är det Sandstreams problem, mitt också för den delen. Så länge man inte i någon större utsträckning riskerar någons annans liv så får man ha hur kul som helst :tummenupp

*Svensken* skrev:
2510959 Ja, absolut, det är helt befängt att jag har hoj.

Det är licens på "skiten" (kawasaki eller?:D) och det kallas körkort. :)

Länge sen jag skrattade lika mycket som när jag läste denna tråden....
Är imponerad av att ni orkar hålla diskussionerna igång. :D

Martex skrev:
2511650 Länge sen jag skrattade lika mycket som när jag läste denna tråden....
Är imponerad av att ni orkar hålla diskussionerna igång. :D
Här är det ingen glimt i ögat, bara så du vet det så är detta kriget mellan oss moralkärringar med sn*pp och outlaw killarna med värsta bågarna :D
//Tobbe

Krille-666 skrev:
2511000 Oroa dig för dina egna problem istället för att gnälla på andra som du är så duktig på :) Dina kommentarer är inte så roliga som du tror. Ibland undrar jag om du är kärring på 75 år för du beter dig som en sådan hela tiden. Kiss my :arsele :pannkyss
Du har redan visat vilken mental nivå du ligger på så att ödsla tid på att förklara något för dig är som att förklara relativitetsteorin för en 1-åring.

Ger du dig in i leken och skriver korkade saker får du räkna med att någon kanske tycker annorlunda, lippsill :såjaponken
Fakkverk skrev:
Over and out och med fredsflaggan vajande,
Samma här :tummenupp

Lam-Kaka skrev:
2510474 Rettan är lika slö...de har mest glädjemätare för att de ska kunna skyta vid korvmojen :arsele

Det enda du tjatar om är glädjemätare på rettorna :hihi. Släng nu ner din mille i diket istället..:arsele

Fajjerblejd skrev:
2509920
Och då talar men väl för de flesta som kör sporthoj :rolleyes:

Jaja, va bara tvungen att skryta lite...

du talar inte för mej iaf

och du blev precis idiot förklarad också

som vi inet har nog med problem med grisen så ska det blir värre

Tack :bugar

sandstream skrev:
2511693 Du har redan visat vilken mental nivå du ligger på så att ödsla tid på att förklara något för dig är som att förklara relativitetsteorin för en 1-åring.

Ger du dig in i leken och skriver korkade saker får du räkna med att någon kanske tycker annorlunda, lippsill :såjaponken

Skulle inte tro du vet så mycket om varken mig eller min mentala förmåga.
Du förstår till skillnad från dig som spenderar _hela_ din livstid på SH så utbildar jag mig, kanske någonting du borde testa på? :tummenupp :såjaponken

Fakkverk skrev:
2509939 :tummenner

Nog för att de flesta av oss säkerligen kör för fort men det är onödigt att basunera ut det i media.

/ Johan
Jag tkr de är helt rätt!
Vi måste ju på nått sätt visa att vi inte accepterar vad som helst.
Sitta o svära i våra egna rum kommer inte gör saken bättre och det är precis detta som är problemet med Sverige, vi vågar inte visa något missnöjje förutom att sitta hemma o muttra m.m. Hade det varit i något annat land hade det varit stora protester där folket visat sitt missnöjje öppet istället för att sitta hemma o muttra.

Den dagen jag sitter på en mc o upptäcker jag körde 82 på 70 sträckan utan trafik o vet att det kmr kosta flera tusen så vrider jag på högerhanden!

Genom att visa missnöjjet av att inte stanna och smita (Om förhållandena tillåter) så kommer polisen inse att dom höjjda böterna bara kommer leda till mera och mycket farligare jakter och kanske meddella detta.
Tillslut kanske dom inser att folk inte tollererar Va*an som helst.

Tråkigt blire dock när man är i bilen och det är kört :mad:

Nej varenda mc-cyklist borde gå ut o säga VI STANNAR INTE MED DESSA BÖTERNA! DETTA KOMMER BARA LEDA TILL MASSA JAKTER!
Då kanske det skulle hända nått!

Last edited:
Krille-666 skrev:
2512306 Skulle inte tro du vet så mycket om varken mig eller min mentala förmåga.
Du förstår till skillnad från dig som spenderar _hela_ din livstid på SH så utbildar jag mig, kanske någonting du borde testa på? :tummenupp :såjaponken
Med tanke på att de hann gå nästan 33 år av min livstid innan jag surfade in på SH första gången behöver du inte oroa dig :såjaponken

Freddola skrev:
Genom att visa missnöjjet av att inte stanna och smita (Om förhållandena tillåter) så kommer polisen inse att dom höjjda böterna bara kommer leda till mera och mycket farligare jakter och kanske meddella detta. Tillslut kanske dom inser att folk inte tollererar Va*an som helst.
Eller så kanske de börjar prata om att förbjuda motorcyklar eftersom förarna utgör en allt för stor fara för övriga trafikanter.

Last edited:
Fajjerblejd skrev:
2509920 Nån i skåne som läste nya gratistidningen .SE igår? Skicka in ett sms om vad jag tyckte om de nya trafikböterna. Skrev följande:

De nya trfikböterna är på tok för höga. Vi som kör motorcykel får väl skruva av regplåten och köra ifrån polisen för att inte bli ruinerade.

Och då talar men väl för de flesta som kör sporthoj :rolleyes:

Jaja, va bara tvungen att skryta lite...

Njaa håller med om att böterna är på tok för höga, men att skruva av skylten och köra outlaw stilen är inget bra alternativ. Risken är att det leder till ännu hårdare tag mot oss mc åkare. Jag ser hellre att det finns andra sätt att komma till rätta med de skyhöga bötesbeloppen. Självklart är det svårt att hålla igen på gasen när solen lyser och vägen bara liksom inbjuder till lite mer "aktiv" körning (alla vet ju hur "lätt" det är att hålla ex. 50km/h). Om det nu skulle visa sig att farbror blå skulle stå med radarn just en sån gång så får man nog vara beredd att ta sitt straff. Det är ju trots allt som någon skrev att livet är värt mer än 4000kr. Sen om du väljer att sätta det på spel genom att köra ifrån länsman så är det ju upp till dig, det är inte min sak att döma. :yoparty

Freddola skrev:
2512637 Genom att visa missnöjjet av att inte stanna och smita (Om förhållandena tillåter) så kommer polisen inse att dom höjjda böterna bara kommer leda till mera och mycket farligare jakter och kanske meddella detta.
Tillslut kanske dom inser att folk inte tollererar Va*an som helst.
Tror du verkligen på det där?

Skulle du sänka påföljden för stöld av motorcyklar om tjuvarna hävdar att de stjäl mer bara för att påföljden är för hög?

Last edited:
R1 wannabe skrev:
Skulle du sänka påföljden för stöld av motorcyklar om tjuvarna hävdar att de stjäl mer bara för att påföljden är för hög?
Ja, med hans logik så skulle han nog det :hihi

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back