HAHA!!! Helium e kul!!!!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

MikkE

Guest
På väg hem från Elmiamässan i fredags passade jag och Johanjulgran på att köpa oss en varsin heliumballong på ca 40 liter eller så :)

Nåja.. mkt kul kan man ha med det

FILM 11Mb
filmen är inte redigerad, bara ihopklippt, no krusiduller.. och efter halva fimen är det filmat med min digitalkamera, därpå den taskiga bilden..

Last edited:
Solid snake skrev:
:rofl :rofl :rofl

Ni e störda, fan va jag garvade!! :lol
inte störd.... Jättestörd :mattias

hehe.. kul som fan. nu väntar jag bara på någon påsktjofräs här i vallentuna där det är marknad å skit, de lär ju ha heliumballonger då.. oooo. lattjo!

MikkE skrev:
inte störd.... Jättestörd :mattias

hehe.. kul som fan. nu väntar jag bara på någon påsktjofräs här i vallentuna där det är marknad å skit, de lär ju ha heliumballonger då.. oooo. lattjo!
Åkt till nån gasfirma, dom kan säkert orda en tub helium så kan ni spela in mkt filmer sen :D

NSR_Martin skrev:
Åkt till nån gasfirma, dom kan säkert orda en tub helium så kan ni spela in mkt filmer sen :D
hehe. ja kanske det. det är ju inte farligt, tar man bara det lite lugnt mellan "insugen" så är det inge probbs :)

:lol :lol :lol :tummenupp
glömmer aldrig när vi hade fest för några år sen o en polare sätter igång o sjunger nationalsången med helium o lite öl i kroppen :rofl :rofl :rofl

Är det någon som kan förklara varför rösten blir så av helium , vad händer rent fysiskt i halsen....

skoj e de men ta det lugnt bara, när mcdonalds körde med helium ballonger någon gång 89-90 så sög jag i meg en hel ballong utanför donken i nordstan (Göteborg), fick någon slag syrebrist så jag svimmade av, ramlade rakt ner i gatan, var bara borta nogra sekunder sa mina polare, men när jag vaknade upp så var det en hel ring med människor runt mig, och jag sa: faan va det snurrar osv, med en kalleanka röst så mina polare skrattade så dom grät...ingen empati där inte....det var lite pinsamt :D

furious skrev:
skoj e de men ta det lugnt bara, när mcdonalds körde med helium ballonger någon gång 89-90 så sög jag i meg en hel ballong utanför donken i nordstan (Göteborg), fick någon slag syrebrist så jag svimmade av, ramlade rakt ner i gatan, var bara borta nogra sekunder sa mina polare, men när jag vaknade upp så var det en hel ring med människor runt mig, och jag sa: faan va det snurrar osv, med en kalleanka röst så mina polare skrattade så dom grät...ingen empati där inte....det var lite pinsamt :D

Hehehe! :D

Ken Keniff skrev:
Är det någon som kan förklara varför rösten blir så av helium , vad händer rent fysiskt i halsen....
Saxat från susning.nu

Anledningen är, att ljudet har olika hastighet i olika medium. I luft är den 340 m/s. Om man vet att det finns en formel som säger att utbredningshastigheten av en våg är lika med våglängden gånger frekvensen (v = l * f) så kan man förstå att; stämbanden är fasta och genererar ljud inom ett visst omfång av våglängder. Frekvensen för ljudet blir då beroende av ljudets hastighet där det färdas, och då hastigheten är högre, som i helium, så ökar frekvensen också.

:lol

jag brukar säga...

"nej jag är inte rolig. jag är störd. men kan uppfattas rolig i vissa situationer"

Men ni vinner nog :p

Ghost skrev:
Saxat från susning.nu

Anledningen är, att ljudet har olika hastighet i olika medium. I luft är den 340 m/s. Om man vet att det finns en formel som säger att utbredningshastigheten av en våg är lika med våglängden gånger frekvensen (v = l * f) så kan man förstå att; stämbanden är fasta och genererar ljud inom ett visst omfång av våglängder. Frekvensen för ljudet blir då beroende av ljudets hastighet där det färdas, och då hastigheten är högre, som i helium, så ökar frekvensen också.

Hmmm, ISF, borde det inte finnas nån tung gas så man får riktigt fet bas-röst? Borde väll gå?

BTW; jag va på mässan idag, va bara tvungen o köpa en ballong, fan va kul det är, häftig känsla :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman