Haha, har dom slagit sig hårt i hela huvudet???

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Köpte en ny hoj (begagnad) här i höstas och tänkte vänta till våren med att sälja min gamla. Hade en helårsförsäkring på den via Folksam varför jag sålde hojen till sonen (20 år).

Pratade nyss med FB om en garageförsäkring för den för sonens räkning och den skulle gå lös på 821:- och för mig 185:-.... Väldigt intressant med tanke på att dom står bredvid varandra i samma garage och med samma skalskydd och likadan låsning.

Var finns logiken?

Finns ingen, de vill blåsa dig så du ramlar omkull och helst hamnar på alla fyra och köra dig utan vaselin!

Risken att din sons hoj førsvinner ur garaget ær 20 ggr høgre æn att din gør det. Tacka alla F.B och klotningar runt om på våra banor før det :näsblod

Garage för min D 1199S går på 1000 / månad. Trots att jag är 47 år och har knarren i vardagsrummet. Så ser det ut

Alla dessa fiffiga arrangemang...

Kan man inte bara hålla ett ingånget avtal?

Eftersom ni redan slagit in på den vägen är det väl bara att köpa tillbaka från sonen och garageförsäkra då.

Köpte en ny hoj (begagnad) här i höstas och tänkte vänta till våren med att sälja min gamla. Hade en helårsförsäkring på den via Folksam varför jag sålde hojen till sonen (20 år).

Pratade nyss med FB om en garageförsäkring för den för sonens räkning och den skulle gå lös på 821:- och för mig 185:-.... Väldigt intressant med tanke på att dom står bredvid varandra i samma garage och med samma skalskydd och likadan låsning.

Var finns logiken?
Vem som helst fattar väl att hojen blir över 4ggr mer stöldbegärlig efter ägarbytet - när du stod som ägare var hojen en trist gubbhoj som ingen vill ha men när sonen står som ägare är det en supercool skrevraket! :7peta

Alla dessa fiffiga arrangemang...

Kan man inte bara hålla ett ingånget avtal?

Eftersom ni redan slagit in på den vägen är det väl bara att köpa tillbaka från sonen och garageförsäkra då.

Vad har han gjort för fiffigt arrangemang? :va

Vad har han gjort för fiffigt arrangemang? :va

Det fiffiga var att han ville slippa betala för en svindyr jävla helförsäkring när han inte kör hojen och det ser man inte med blida ögon på. Man ska böja sig framåt och dra ner byxorna, fogligt, lydigt och fint.

Tuxedo: Det är därför så många föräldrar väljer att låta bli att sälja sina hojar till sina barn, försäkringsbolagen är inte nådiga mot att man skenförsäkrar hojarna på ungarna... Kan du inte bara köpa tillbaka hojen nu då? :rolleyes:

Det fiffiga var att han ville slippa betala för en svindyr jävla helförsäkring när han inte kör hojen och det ser man inte med blida ögon på. Man ska böja sig framåt och dra ner byxorna, fogligt, lydigt och fint.

Läste illa :)
helårsförsäkring på den via Folksam varför jag sålde hojen till sonen

Helårsförsäkringar suger, suttit med 2 helårsförsäkringar och sprängd motor hela sommaren, näver again!

Be sonen sälja den till frun i huset ;)

Helårsförsäkringar suger, suttit med 2 helårsförsäkringar och sprängd motor hela sommaren, näver again!

Är i lite samma läge fast det handlar om en (1) hoj. Grejen är att min årsförsäkring kostar som en månad med Folkskams avställningsbara och samma bolags årsförsäkring kostar 2 1/2 gånger mitt nuvarande avtal. Lite surt ändå, om än inte äggmöksurt.

Kör andra hojen på deras avställningsbara. Funkar bra.

Borde stå som topic i alla sådana här trådar: "ring runt".

Min R1 var det få som överhuvudtaget ville garageförsäkra. IF, Folksam och Gjensidige ville ha runt 800-1000 i månaden. Sedan så ringde jag trygg-hansa, 800 kronor HELÅR.

Så ologiskt är det.. men jag har alltid lyckats hitta något billigt alternativ.

Borde stå som topic i alla sådana här trådar: "ring runt".

Min R1 var det få som överhuvudtaget ville garageförsäkra. IF, Folksam och Gjensidige ville ha runt 800-1000 i månaden. Sedan så ringde jag trygg-hansa, 800 kronor HELÅR.

Så ologiskt är det.. men jag har alltid lyckats hitta något billigt alternativ.

Med fördel gör man detta INNAN man säljer hojen till en familjemedlem som visar sig vara en dyrare riskgrupp. :tungan

jag kör med helår för min SF och HYM..oslagbart...HYM´en till halva premien efetrsom jag har 2 försäkrade på Bilsport & MC. Klass 7 finns inte på kartan jag vill försäkra året om...

För ca 1000:- i månaden för en garageförsäkring så hade den fått stå oförsäkrad istället.Betalar man det så har man ju också bevisat för detta Försäkringsbolag att man vill bli blåst. :fakta

Hade nog också låtit den vara oförsäkrad...om det var en påse bajs och inte en knarr för 250 papper exkl extras...men nu har jag hittat för 520 kr / mån. Perår blir det väl lite mindre än vad fina fotpinnar kostar. En 1098S 2007 kostar 330 / månad i garage..inte så stor skillnad med tanke på värdeskillnaden.

Last edited:
Hade nog också låtit den vara oförsäkrad...om det var en påse bajs och inte en knarr för 250 papper exkl extras...men nu har jag hittat för 520 kr / mån. Perår blir det väl lite mindre än vad fina fotpinnar kostar. En 1098S 2007 kostar 330 / månad i garage..inte så stor skillnad med tanke på värdeskillnaden.

Kan hålla med, men vem fan har en påse bajs i vardagsrummet?

Ja, så får det bli. Så fort registreringsbeviset kommer får det bli ett nytt överlåtande & garageförsäkring på mig.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park