Haga-mannen, skyldig eller oskyldig?

Haga-mannen, skyldig/oskyldig?

• Antal röstningar
    0

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad tror ni om den beryktade Haga-mannen som är fast, är det rätt person?

Jag tror att det är en konspiration mot honom, han har felaktiga vänner och är utsatt för en komplott. Eller åtminstone så är han oskyldig.

Edit/ Lite klantigt av Expressen att visa bild på honom om det nu är som Silbersky säger att det är nu bortkastat med en vittnes-konfrontation då de kan ha blivit påverkade av den publicerade bilden :död

Last edited:
mb skrev:
2049417 Vad grundar du detta på?

Hmm, bara dagens kvällstidningars babbel, inget annat. Det finns ju en liten chans att han är oskyldig och det vet du ju om. Vill mest bara få fram en diskussion om det hela då den andra tråden inte dög till det.

Jag gissar - helt oskylldig. Han bara frontar en stund och när DNA visat att det inte är han, kan han kvittera ut skadeståndet och skratta. Efter det, skriver han kontrakt med Expressen, som får hela story;n mot några feting-checkar för besväret. :hihi

Har VÄLDIGT svårt att tänka mig att han är oskyldig... Tror knappast polisen är sugen på en flopp till med att dom är "säkra"...
Kanske skulle vara läge att diskuttera att börja hyra fängelse plats i sibirien?

Frågan är bara vilken typ av DNA det är.
Har iaf inte hört nåt om det.

Kan ju vara så att ett av offren har haft lite av hans DNA under naglarna t.ex. Detta kan ju ha helt oskyldiga orsaker och behöver ju inte betyda att han är skyldig.

Men om däremot hans DNA kan kopplas samman till flera av offren och eventuellt även sperman kan bindas till honom så är det ju absolut inget snack om saken.

//paco

Jag har snackat med folk som käner honom och dom anser att han är världens trevligaste människa.

Jag kände en gång en grabb som var skitsnäll och timid. Han styckmördade sin flickvän.

Lite inte på snälla människor: Skyldig!

floodi skrev:
2049425 Döda den jäveln cutta ner han bara , det är allt jag har o säga , klart
han är skyldig.

Men för i h-vete....ta det lite lugnt...
Finns en kompis/jobbar kompis till honom på detta forumet...ta det lugnt åtminstånde tills han är fälld i domstol.

Dee_cati skrev:
2049420 Hmm, bara dagens kvällstidningars babbel, inget annat. Det finns ju en liten chans att han är oskyldig och det vet du ju om. Vill mest bara få fram en diskussion om det hela då den andra tråden inte dög till det.
Om DNA-testet är korrekt utfört så är sannolikheten för något sådant så liten att den mer eller mindre kan bortses ifrån. Dessutom matchar mannen i fråga signalementet. Vad mer skulle krävas, menar du?

mb skrev:
2049863 Om DNA-testet är korrekt utfört så är sannolikheten för något sådant så liten att den mer eller mindre kan bortses ifrån. Dessutom matchar mannen i fråga signalementet. Vad mer skulle krävas, menar du?

Ett erkännande kanske...

Nej då, mer än ett gott signalement samt dna ska väl inte behövas tycker man. Sen att det är världens trevligaste person blaha etc etc har inte med saken att göra. Det har ju visat sig förr vara helt ointressant i sådana här fall.
Det som jag tycker är intressant dock är om de kommer lyckas få en fällande dom och vad utgången isåfall blir. Psykiskt sjukdom blir svårt att skylla på när alla har dementerat det hos denne person. Sen att en hjärnskrynklare kan få det till något sådant är ju inte omöjligt.

Som sagt, en diskussion på en bra nivå kan vara skoj, utan att Cris Ash förstör det hela med sina teorier om andra världskriget eller om att Dio faktiskt kan vara förra århundradets mest underskattade person :3freak

Klart att det är han.... Men tycker att det är dumt av expressen att gå ut med bild....med tanke på hans barn. Dom lär ju få höra ett och annat i skolan...

McB skrev:
2049954 Ett erkännande brukar inte väga så värst tungt i rättegångar. Den tekniska bevisningen är viktigare.

Helt rätt, teknisk-bevisning, utpekande identifiering (vilket i det här fallet numera är ogiltigt som bevis, tack för den expressen) samt erkännande, i den ordningen. (om jag inte minns fel)

Man ska inte bortse från att vissa stjärnor gärna erkänner brott som dom inte har begått, av olika orsaker (oftast för att få mer än 15 minuter i rampljuset)
Då är det viktigt för polisen att bevisa att dom inte har gjort det, för att inte den utredningen ska avstanna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg