Haga-mannen gripen!

Scilla skrev:
2044081 Förstår inte varför dom skulle vara intresserade av att publicera hans namn där då hagamannen råkar vara en vanlig mellanblond svenne.

Vilken av alla fantasivärldar lever du i då?
Har du sett fantombilden och signalementet? Känns som man inte hymlar med ursprunget på den här mannen, något du verkar insinuera.

Scilla skrev:
2044200
Sådärja, färdigdiskuterat från min sida.

Ja, du är ju kvinna så att du skulle lyckas fullfölja ett resonemang hade jag inte förväntat mig. :hihi
Tips, ta reda på vad flashback är innan du yttrar dig nästa gång. :tummenupp

Bucho skrev:
2044657 Är det rimligt? :huvet

hmm vad menar du ? tycker du att det är lämpligare att han får sitta i ett vitt rum med en tant som pratar med honom om hans skeva syn på livet, ibland får han åka ut och åka segelbåt med andra vridna människor. Sen efter 14 månader har han visat sådana framsteg att han börjar få permission och vistas ute bland folk igen. Sen efter 6 månader till räknas han som frisk efter ha lekt med en plastbondgård med gott föredömme ?

Kan någon som håller koll på flashback droppa ett tips när det är lönt att kolla, dels hittar jag inte i forumen där, dels tycker jag att det är ett vidrigt hörn av internet, men nyfikenheten kan få mig att läsa om hagamannen där.

Varför sådan hets om vem det är?
Namnet kommer ju ändå ut när åtalet väcks, FU blir ju offentlig! :tummenupp

Twosaint skrev:
2044726 hmm vad menar du ? tycker du att det är lämpligare att han får sitta i ett vitt rum med en tant som pratar med honom om hans skeva syn på livet, ibland får han åka ut och åka segelbåt med andra vridna människor. Sen efter 14 månader har han visat sådana framsteg att han börjar få permission och vistas ute bland folk igen. Sen efter 6 månader till räknas han som frisk efter ha lekt med en plastbondgård med gott föredömme ?

Nej, men lynchmobb är ju inte mycket bättre. Hoppas han förklaras psyksjuk och låses in resten av sitt liv. Faktum är det finns personer inlåsta i detta land sen decennier, just pga deras psykiska tillstånd. :)

Bucho skrev:
2045127 Varför sådan hets om vem det är?
Namnet kommer ju ändå ut när åtalet väcks, FU blir ju offentlig! :tummenupp

Nej, men lynchmobb är ju inte mycket bättre. Hoppas han förklaras psyksjuk och låses in resten av sitt liv. Faktum är det finns personer inlåsta i detta land sen decennier, just pga deras psykiska tillstånd. :)

Jag är nyfiken för att jag är Umeåbo, ungefär i samma ålder, bor i området där han har rört sig och är tvåbarnspappa...
Däremot har jag storlek 45 på skorna, är betydligt längre och oskyldig...

Jag hör inte heller till lynchmobben, men visst är det avskyvärda brott han har begått, och det kan vara svårt att hitta ett straff som står i relation till brotten har begått...

Om expressen har rätt så är det samma person som det viskades om på Flashback igår och nog för att expressens inte är kända för sin källkritik så tror jag inte man vågar hänga ut något på detta vis om man inte är rätt säkra på att han är skyldig.

Last edited:
Jo, äntligen är han fast! Hoppas han åker på ett långt fängelsestraff också.Så långt som man nu kan få i Sverige. Och bra att han hängs ut i media så alla får se vilken idiot som är Hagamannen.

Kan inte säga annat än :tummenupp

Bamse79 skrev:
2045902 Jo, äntligen är han fast! Hoppas han åker på ett långt fängelsestraff också.Så långt som man nu kan få i Sverige. Och bra att han hängs ut i media så alla får se vilken idiot som är Hagamannen.

Kan inte säga annat än :tummenupp
Trist för hans familj... och firman där han jobbar kommer troligen kursa... vem vill laga bilen på haga mannens gamla arbetsplats?
Snacka om att hans familj kommer bli utfryst....

MDM skrev:
2045936 Trist för hans familj... och firman där han jobbar kommer troligen kursa... vem vill laga bilen på haga mannens gamla arbetsplats?
Snacka om att hans familj kommer bli utfryst....
Tyvärr är ju risken stor att hans oskyldiga barn kommer få skit i skolan samt att hans fru får en mindre rolig tillvaro.
Fast det är ju bra att han åkt dit. DNA is the shit, man frågar sig ju hur han gick med på att lämna ett frivilligt DNA prov med tanek på vad han gjort...

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden