Hade inte råd med minimoto, men det blev en sån här! :-D

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Som rubriken tyder så är jag inte så likvid att jag ens kan köpa en mc för 2000 spänn. Fast jag hittade denna ny för 500 lök och det tyckte jag kunde vara värt. Nu skall det moddas som fan så jag vill ha mkt tips på schyssta grejor man kan kränga på... :yoparty

Sen undrar jag lite.... fälgarna är i aluminium, iaf fälgbanan, skulle ev. vilja lacka om dom, ngn som vet vad man skall göra... Måste man behandla aluminiumet först så att färgen fäster och så? Det skall vara billiga lacktekniker, vill inte lägga allt för mkt på en cykel som kostat 500 lök.

Dessutom: DEN SOM HAR EN PÅHÄNGSMOTOR TILL SALU TILL RIMLIGT PRIS, PM:A MIG!

Ps. Jag vet att bilden är suddig...kommer fler ngn dag. Ds.

/F

Bifogat

• IMG_8391a.jpg
    IMG_8391a.jpg
    97.4 KB · Visningar: 548
Av bilden att döma är det en Electra du har köpt, Rex sålde en liknande med namnet Deuce (kul att dom hänsysnlöst använder Harry Danielssons namn, Deuce'n är snyggare, den har flammlack :) )

Hursomhelst har båda Shimano's oväxlade baknav, så jag skulle inte rekommendera att sätta motor på någon av dom.
(fotbromsen håller namnet till heder HD standard)

Det finns modeller med växlade baknav, dom har betydligt bättre broms, där skulle jag kunna tänka mig att klämma på en kinesisk påhängsmotor, gärna kompletterad med handbromsar för säkerhets skull.

Är det någon som är intresserad av påhängsmotorer så kika in på mopedklubben "Pysarna" hemsida, deras "Touring-kung" lär ha avverkat massor av mil på en militärcykel med påhäng, han lär också vara kompis med importören.

En ny påhängsmotor kostar i sammanhanget som en hel minimoto-moppe, så det är nog inget alternativ om du tyckte den var för dyr

Och ja... jag livnär mig på cyklister och moppefuckon....

http://www.treangelbikes.se/
Show Time skulle man ha haft. Lång springergaffel och skivbroms fram... :drool

Saknas bara lite fransar på hojen och att man skaffar en skinnväst. Sedan är det bara att ansöka om medlemskap i närmaste ölälskande hojklubb. :tungan

Synd bara att de var så ***** dyra. Man får ju nästan en mc för de där priserna. :skrämd

Tror förresten att BIKE testade några sånadär i senaste numret av deras custombilaga. Är dock inte säker, har inte läst den själv.

Edit: Snygg hoj till fördelaktigt pris Josafan.

Last edited:
Såg på OCC igår när dom skulle pulverlacka fälgbanan, då klippte dom helt enkelt av ekrarna och sen slipade med sandpapper så att lacken fäster.
Blev RIKTIGT snyggt! =)

RED_LiME skrev:
Såg på OCC igår när dom skulle pulverlacka fälgbanan, då klippte dom helt enkelt av ekrarna och sen slipade med sandpapper så att lacken fäster.
Blev RIKTIGT snyggt! =)

Jag såg också det.... Vad trött man blir på dom...
Om dom ändå skulle skicka in fälgbanan på lack, varför köpte dom då ett komplett kromat hjul? (dom kunde ha köpt en lös fälgbana, gärna en som redan var lackerad, istället för att slipa ner en kromad)
Om dom skulle ha lös fälgbanan, varför inte ekra ner den (betydligt skonsammare för fälgbanan) och spara ekrarna?

Visst byggs det en del häftiga choppers där, men hur svårt är det när dom beställer färdiga ramar, färdiga svingar, färdiga tankar, färdiga motorer/växellådor osv.

Jag vet att killarna har kunnandet, en gång i tiden gjorde dom allt sån't själva, men det dom gör nu är ju mest en massa montering.

Varför inte göra ett par program där dom gör ALLT själva, och visa hur jäkla svårt det är att få en tank tät, ett hjul både runt och rakt, hur man syr upp en sadel osv...

Den hojen skulle säkert inte vinna en massa priser på utställning, men den skulle vinna massor mer beundran från mig...

Detta är ngt kinesiskt skräp tror, dömma av priset. Det sitter fula klistermärken på där det står Saneagle, skulle inte förvåna mig om dom försökt stava till SUN eagle men inte lyckats. :tomten

När det gäller påhängsmotor så har jag tänkt mig de äldre som fanns på 50-talet, troligtvis en Victoria... Där är bra snärt i dom, samt att det passar in i stilen. :)

Det där med navet kan mkt väl vara sant, tänkte ett tag att man kunde krängt på skivbromsset från biltema eller V-bromsar.

Stora planer har funnits att jag skulle lära mig att lacka på den. Skicka allt på blästring och sedan spruta hela själv, men frågan är hur mkt man vill lägga ner, lager och sånt är ju inte i högsta kvalle och det är ju inte kul att dra omkring med något som lägger av efter ett tag.

Jag får inte www.treangelbikes.se att fungera Esquire, tyvärr. Edit: NU GICK DET??

Jag skall på motormarknad i Degeberga kommande helg så skall man se vad man kan hitta för billigt och skönt lull-lull. För den som är intresserad kan ju kolla lite på den här sidan: http://lovelylowrider.e-butik.se/

Jag har tänkt mig att min skall bli lite som den bifogade filen. Tack för alla tips och kommentarer.

PS. Håller med GuW om OCC:s byggarstil..... Kul att titta på, men dom gör inte mö själv alltså....DS.

/F

Bifogat

• apehanger.JPG
    apehanger.JPG
    14.1 KB · Visningar: 509
GuW skrev:
Av bilden att döma är det en Electra du har köpt, Rex sålde en liknande med namnet Deuce (kul att dom hänsysnlöst använder Harry Danielssons namn, Deuce'n är snyggare, den har flammlack :) )

Hursomhelst har båda Shimano's oväxlade baknav, så jag skulle inte rekommendera att sätta motor på någon av dom.
(fotbromsen håller namnet till heder HD standard)

Det finns modeller med växlade baknav, dom har betydligt bättre broms, där skulle jag kunna tänka mig att klämma på en kinesisk påhängsmotor, gärna kompletterad med handbromsar för säkerhets skull.

Är det någon som är intresserad av påhängsmotorer så kika in på mopedklubben "Pysarna" hemsida, deras "Touring-kung" lär ha avverkat massor av mil på en militärcykel med påhäng, han lär också vara kompis med importören.

En ny påhängsmotor kostar i sammanhanget som en hel minimoto-moppe, så det är nog inget alternativ om du tyckte den var för dyr

Och ja... jag livnär mig på cyklister och moppefuckon....

Du verkar kunnig i detta så man kan väl ställa en liten fråga. Om det nu skulle vara så att det är shimanonav eller liknande, tror du man kan byta rakt av med ett treväxlat nav utan att det är för mkt meck eller modifierande.... Har nämligen tillgång till lite gamla cyklar med troligtvis 3 växlade shimano nav...

GuW skrev:
Jag såg också det.... Vad trött man blir på dom...
Om dom ändå skulle skicka in fälgbanan på lack, varför köpte dom då ett komplett kromat hjul? (dom kunde ha köpt en lös fälgbana, gärna en som redan var lackerad, istället för att slipa ner en kromad)
Om dom skulle ha lös fälgbanan, varför inte ekra ner den (betydligt skonsammare för fälgbanan) och spara ekrarna?

Visst byggs det en del häftiga choppers där, men hur svårt är det när dom beställer färdiga ramar, färdiga svingar, färdiga tankar, färdiga motorer/växellådor osv.

Jag vet att killarna har kunnandet, en gång i tiden gjorde dom allt sån't själva, men det dom gör nu är ju mest en massa montering.

Varför inte göra ett par program där dom gör ALLT själva, och visa hur jäkla svårt det är att få en tank tät, ett hjul både runt och rakt, hur man syr upp en sadel osv...

Den hojen skulle säkert inte vinna en massa priser på utställning, men den skulle vinna massor mer beundran från mig...

Såg något program på Discovery, när det var nån American Chopper Night eller nåt, och det handlade om någon snubbe som heter Jesse James, han gjorde allt för hand typ, Var MYCKET bättre än OCC :)
Man fick tillomed se när dom sydde sadeln, gjorde en tank av plåt, med mera..
Kommer inte ihåg namnet på programmet bara :/

RED_LiME skrev:
Såg något program på Discovery, när det var nån American Chopper Night eller nåt, och det handlade om någon snubbe som heter Jesse James, han gjorde allt för hand typ, Var MYCKET bättre än OCC :)
Man fick tillomed se när dom sydde sadeln, gjorde en tank av plåt, med mera..
Kommer inte ihåg namnet på programmet bara :/

West Coast Chopper

Så heter Jesse James verkstad också.

Lartes skrev:
West Coast Chopper

Så heter Jesse James verkstad också.

jo han gör nog dom snyggaste kromslädarna...

BTW såg en liten unge på ca 6-7 år som hade en riktig low-ridereller (eller vad dom kallas en sån med riktigt lång gaffel osv) lookalike cykel :yoparty

Hejdu
Jag har en likadan cyckel som du får köpa av mej, ända skilnade är att min är hel cromad. Allt utom däck, handtag och sadel är croom. 1000:- ska jag ha för den=) :D

Josafan skrev:
Som rubriken tyder så är jag inte så likvid att jag ens kan köpa en mc för 2000 spänn. Fast jag hittade denna ny för 500 lök och det tyckte jag kunde vara värt. Nu skall det moddas som fan så jag vill ha mkt tips på schyssta grejor man kan kränga på... :yoparty

Sen undrar jag lite.... fälgarna är i aluminium, iaf fälgbanan, skulle ev. vilja lacka om dom, ngn som vet vad man skall göra... Måste man behandla aluminiumet först så att färgen fäster och så? Det skall vara billiga lacktekniker, vill inte lägga allt för mkt på en cykel som kostat 500 lök.

Dessutom: DEN SOM HAR EN PÅHÄNGSMOTOR TILL SALU TILL RIMLIGT PRIS, PM:A MIG!

Ps. Jag vet att bilden är suddig...kommer fler ngn dag. Ds.

/F

nasholm82 skrev:
Hejdu
Jag har en likadan cyckel som du får köpa av mej, ända skilnade är att min är hel cromad. Allt utom däck, handtag och sadel är croom. 1000:- ska jag ha för den=) :D

Är det den som är annonserad på blocket?

Är den utan banansadel och apehanger så är jag inte intresserad tyvärr! :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back