Hackar till vid bakhjulskörning

Stone Cold

Been there destroyed that
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Honda X11 Screaming Death edition Kawasaki GPZ-900 -86, Suzuki SV650 -01 Honda CBR1000RR -04 Repsol Dark Edition
Har en Honda X11 -01. Den hackar till ibland vid bakhjulskörning. Mer o mer ju varmare den blir. Olja, filter, stift samt luftfilter precis bytt. det blev förbättring men inte 100% Någon som har förslag?
Någon sa att det kunde vara stiften som blev varma, någon säger att det har med bensinen att göra. men ingen som "vet".
Tack på förhand

Jag såg på bilden att du kör med 4-1system. Förmodligen behöver du en powercommander samt en bänkning/om-mappning för att få rätt bränsleblandning över hela registret. (min X11 beter sig likadant)

Jag såg på bilden att du kör med 4-1system. Förmodligen behöver du en powercommander samt en bänkning/om-mappning för att få rätt bränsleblandning över hela registret. (min X11 beter sig likadant)

Där e powercommander och den är bänkad men det är 3år sen. Kanske den ska bänkas om igen eller något??

på min var d kedja o drivpaket som behövde bytas sen var d klart

Splitternytt drivpaket... :tummenupp

Last edited:
e det missljud eller vad ? kolla ryck utjämnaren o lager om det e sånt ljud

eller spikar motorn ? instrut eller fuggar?

//Robin

Det e insprutare...
Nej det spikar inte, utan det känns som han inte får soppa eller att den misständer. Där e ingen skit i filter eller något. nya stift är monterade.:va

Och problemet uppkommer aldrig på två hjul? Jag har två långsökta gissningar iaf.
1. för lite soppa i tanken
2. glapp(a) batteripoler

Och problemet uppkommer aldrig på två hjul? Jag har två långsökta gissningar iaf.
1. för lite soppa i tanken
2. glapp(a) batteripoler

Tack för tipsen, men har prövat o tanka den full.
Och har kollat batteriet.:tummenupp

Kan vara så att hojen talar om för dig att den har 2 hjul....av någon anledning. :D

Tror att den inte får bränsle ordentligt när du gör 12_an....alla hojar gillar inte stuntkörning.

Kan vara så att hojen talar om för dig att den har 2 hjul....av någon anledning. :D

Tror att den inte får bränsle ordentligt när du gör 12_an....alla hojar gillar inte stuntkörning.

Haha ja det kan ju vara det...
Konstigt bara att den börjar gnälla nu och att den inte gnällt sen jag köpte den...
Det enda jag har gjort strax innan den börja hacka var och byta drivpaket.
och det var en kugg mindre fram...
Men det ska väl inte ha någon betydelse???:va

Dom som stuntar brukar väll montera skvalpplåt i oljetråget för att oljepumpen inte ska suga luft när dom kör 12:or. Men det borde du se på oljetryckslampan iofs...

edit: Släpp lite mer på kedjan, spelet blir ju ännu tightare när man lägger all vikt på bakhjulet.

Last edited:
Dom som stuntar brukar väll montera skvalpplåt i oljetråget för att oljepumpen inte ska suga luft när dom kör 12:or. Men det borde du se på oljetryckslampan iofs...

edit: Släpp lite mer på kedjan, spelet blir ju ännu tightare när man lägger all vikt på bakhjulet.

hmmm:va dom flesta trådar jag läst här säger tvärtom...:gnissla

hmmm:va dom flesta trådar jag läst här säger tvärtom...:gnissla

Av mina erfarenheter så ger en för spänd kedja ryckig gång när man drar på medan en för slapp riskerar att hoppa av. Jag kanske har fel men om du kollar på cross/enduro så har ju dom alltid jättespel pga lång fjädringsväg.:va

Last edited:
Kan d e inte vara så enkelt att din kedja är ojämnt sliten.

Om den vid nåt tillfälle varit för spännd och du dratt upp den så kanske du förstört kedjan.

Kan d e inte vara så enkelt att din kedja är ojämnt sliten.

Om den vid nåt tillfälle varit för spännd och du dratt upp den så kanske du förstört kedjan.

Kolla spelet 3-4ggr dagen efter jag satte på drivpaketet. det blev aldrig något större spel, eller att jag spände för mycket...

Men det verkar ha försvunnit nu efter jag byte stift mm.
Den hosta till 2ggr strax efter allt var bytt, men när jag börja köra hem normalt så tändes soppa lampan efter 100-200m. Så förhoppningsvis var det därför den hosta till. får se i veckan när ja är ute...:yoparty

Back