hackar till på högre varv

gsxrfredde

Medlem
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
GSXR 750
har en gsxr 750-92 som jag äntligen fått gått ordentligt vid låga varv, men nu plötsligt så har den liksom börjat tveka vid ca 8000 varv sen går den som den ska igen den liksom bara hackar till...nån som vet vad det kan vara :va

8000 är varvtalet för maxvrid där den är minst känslig för bränsleblandningen. Knacka ihop tändstiften till 0.50 mm, går den bättre då - byt till nya stift. Annars vetnefanken...

RS "Alex" skrev:
när jag hade det problemet så körde jag för fett på huvudmunstycke

Men du har ju en 2-taktare... där har man olja i bränslet och kan således få för fet/tunn blandning. I 4-taktare har man ingen olja i bensinen som kan strula till det, utan det är ju motoroljan som smörjer upp grejerna. Rajt?

lassnig skrev:
Men du har ju en 2-taktare... där har man olja i bränslet och kan således få för fet/tunn blandning. I 4-taktare har man ingen olja i bensinen som kan strula till det, utan det är ju motoroljan som smörjer upp grejerna. Rajt?

nej fel vill jag säga :hihi visst du har ju förståt hur en 2-takt/4-takt får smörjning men men

jag kör med alltid lika mycket olja alltså aldrig för mycket olja[3% om du bryr dig], men kan variera bränsle mängden och det var det jag sa också att min fick för mycket förut och det kände jag av genom att den inte orkade förbräna allt bränsle men sen efter 8 k rpm så orkade den och det stutasade i gång om jag inte miss förståt så fungerar ju förgasare ändå ganska lika :kocko :kocko vid 8 k rpm så börjar min vrid kurva skjuta i topp

Edit: men huvudmunstycke varierar man mängd bränsle inte olja :hihi

Hej

Min hoj började rycka vid 9000v o uppåt känns nästan som varvstoppet går i. den rycker sig upp till maxvarv. det började igår helt plötsligt vet inte vad som hänt gick hur bra som hellst innan.

men min går äver dåligt under 4500v som din gjort förrut. vad gjorde du för att fixa det?

Last edited:
RS "Alex" skrev:
nej fel vill jag säga :hihi visst du har ju förståt hur en 2-takt/4-takt får smörjning men men

jag kör med alltid lika mycket olja alltså aldrig för mycket olja[3% om du bryr dig], men kan variera bränsle mängden och det var det jag sa också att min fick för mycket förut och det kände jag av genom att den inte orkade förbräna allt bränsle men sen efter 8 k rpm så orkade den och det stutasade i gång om jag inte miss förståt så fungerar ju förgasare ändå ganska lika :kocko :kocko vid 8 k rpm så börjar min vrid kurva skjuta i topp

Edit: men huvudmunstycke varierar man mängd bränsle inte olja :hihi

Sorry, my bad :tungan

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...