Hack på högt varv

Dziadek

Är snabbare än din hoj, frifall 296km/h
Gick med
25 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
En gammal ÄrrEtta
Tjena!

Provkörde hojen igår, å då hände det 2-3ggr att när jag ligger på högre varv. runt 9000rpm. Så är det precis som att man stänger av bränslet en kort mili sekund å varvet hugger ner till 1000rpm sen upp igen å ner å upp å sen är det bra.

Är äckligt när man ligger i nästan 200knyck eller i en acceleration å motorn bara hugger till å man får värsta motorbromsen.

Nån som vet vad det kan bero på?

Kör en gsxr 750 -98, motor från -99.

hjälp!

tack
 
Tjena!

Provkörde hojen igår, å då hände det 2-3ggr att när jag ligger på högre varv. runt 9000rpm. Så är det precis som att man stänger av bränslet en kort mili sekund å varvet hugger ner till 1000rpm sen upp igen å ner å upp å sen är det bra.

Är äckligt när man ligger i nästan 200knyck eller i en acceleration å motorn bara hugger till å man får värsta motorbromsen.

Nån som vet vad det kan bero på?

Kör en gsxr 750 -98, motor från -99.

hjälp!

tack

Hände lika dant på min gamla cbr 600.... och jag blev som du väldigt förvånad.
Men det vissade sig bara vara sladdarna till batteriet som satt lite löst och glappade...
kolla det kan ju va samma sak....
 
Låter typsikt som någon glappkontakt, ta isär och spraya alla kontakter med 556. Annars kan bränslepumpen suga luft eller vara igensatt.
 
Lite soppa i tanken, lösa batteripoler eller något (tex lös skruv) som kortsluter batteriet vid vissa vibrationer(varvtal) är vanligt.
 
GSXR 750 går så fruktastvärt att du inte kan hålla dig kvar i styret.
Så du tappar handtaget och slutar gasa.
Då stannar motorn tills du får tag på handtaget och kan gasa igen.

problemet försvinner till mitten av sommaren när du vant dig vid hojjen :D
 
GSXR 750 går så fruktastvärt att du inte kan hålla dig kvar i styret.
Så du tappar handtaget och slutar gasa.
Då stannar motorn tills du får tag på handtaget och kan gasa igen.

problemet försvinner till mitten av sommaren när du vant dig vid hojjen :D

haha :D det trode jag oxå först ;)

Har oxå funderat i samma banor som er andra, att det är glapp nånstans, men kunde inte komma på vart. Eller att bränslepumpen o filtret e smutsig.


Skall kolla upp sladdarna runt batteriet å till insptutningsventilerna.

Tack för alla svar!
 
Jag har exakt samma problem på min -95á.
Fick tips om att det skulle kunna vara acc pumpen som inte fungerar som den ska. Har inte hunnit kolla än. Men du har väl insprutning på din hoj?

Du får gärna höra av dig om du hittar felet.

/Jocke

haha :D det trode jag oxå först ;)

Har oxå funderat i samma banor som er andra, att det är glapp nånstans, men kunde inte komma på vart. Eller att bränslepumpen o filtret e smutsig.


Skall kolla upp sladdarna runt batteriet å till insptutningsventilerna.

Tack för alla svar!
 
Jag har exakt samma problem på min -95á.
Fick tips om att det skulle kunna vara acc pumpen som inte fungerar som den ska. Har inte hunnit kolla än. Men du har väl insprutning på din hoj?

Du får gärna höra av dig om du hittar felet.

/Jocke

100år senare....

....jag misstænkte sedan tidigare att det kunde vara stødet som var boven i dramat. Imed dær sitter en liten switch/knapp som skall vara en sækerhetsåtgærd, så man inte kan starta hojen med stødet nere. Men eftersom Marcussen sa att det inte kunde vara det så liksom slæppte jag tanken om det.

...tills en vacker dag....Nær jag væl blev kvitt latmasken och desperat efter en løsning.....

Tog en runda med hojen, sparkade ner stødet och hojen dog....

Så gick jag ner i garaget och limmade på en mutter på stødet, dær knappen går emot.

TADAM!! problem solved :yoparty

Ibland har æven experter fel.....


Å en annan grej till dig som har en gixxer, smørj inte "gångjærnet" på stødet. Då kan du råka ut før detta :)
Låt det gå trøgt, så håller det sig på plats.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top