Ha hojen utomhus i centrala Uppsala?

  • Thread starter Thread starter Henken
  • Start date Start date

Henken

Guest
Jag har förmånen att tillbringa 9v i Uppsala, nu i vår, och tänkte självklart ta med hojen! Jag ska bo centralt och undrar om man vågar ha den utomhus eller om jag ska försöka få den inlåst nånstans?

Det är skönt att ha den tillgänglig så man slipper åka hit & dit när andan faller på men är det mycket stölder känns det dumt att chansa & inte ha nån alls att åka på.

Vad säger ni Uppsalabor?
 
Förra sommarn stals 3 motarder i uppsala... så se till att ha ordentliga lås bara :) Och med ordentliga så menar jag bättre grejer än abus kettingar/bygellås/bromsskiveklump eftersom dessa inte stoppade tjuvarna sommaren -07 :)

Välkommen till uppsala!
 
Som i alla städer finns det folk som tror att allt som inte sitter fast är allmän egendom.
Inte värre här än någon annan stans.

Var i Centrala Uppsala kommer du bo?

Jag rekomenderar att försöka låna in dig på ett utrymme att ställa hojen i.
 
Som sagt det beror ju helt på vart du ska bo o hur det ser ut just där. Jag har en superbra innegård tex så där e det ju lugnt att ha den ute men att ha den mitt i stan känns ju inte helt hundra direkt.
Välkommen hit
 
Tackar för välkomnandet! Jag vet inte om jag ska skriva ut gatan men det är såvitt jag förstår inte speciellt långt från Akademiska sjukhuset. Har glömt bort numret men får kolla eniros flygfoton...som sagt så är nog en innergård rätt lugn.

Common sense som alltid så ordnar det sig :)

Ses i vår då! Ser ni en svart KTM 625 så stanna mig så tar vi en tur.
 
Jag skulle dra in den i lägenheten. :rolleyes:

Motarder väger ju inget, dem lyfter ju bort dem på 10 sec.
Jag skulle fixat FETASTE kedjan och ställt den lite gömd.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top