IronMike
Guest
Han hatar kommunister, hatar borgerliga kamrater. Gillar han junilistan ?MR.Robin skrev:2066285Asså inga mer porrbilder på SH nu.. Ja skulle inte klara mig en dag utan dig!![]()
![]()
Klart han är bättre... Han är ju äldre!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han hatar kommunister, hatar borgerliga kamrater. Gillar han junilistan ?MR.Robin skrev:2066285Asså inga mer porrbilder på SH nu.. Ja skulle inte klara mig en dag utan dig!![]()
![]()
Klart han är bättre... Han är ju äldre!
IronMike skrev:2066287Han hatar kommunister, hatar borgerliga kamrater. Gillar han junilistan ?![]()
MR.Robin skrev:2066290![]()
Det är lättare att hata än älska.. Men asså jag fattar inte var han står.. Han gillar inte moderaterna för att ungdommar håller på det o tror på positiva förändingar.. Men han tror att det skulle bli bättre med moderaterna för hans egen skull?
QUOTE]
Skulle jag rösta, skulle jag rösta på det som passade mig bäst, blått. Men jag ser dom bara som "minst dåliga", finns inget vettigt alternativ. Jag vill ha dödsstraff för pedofiler och vissa typer av personer som aldrg blir friska, lägre arbetsgivaravgifter, export av invandrare som inte sköter sig.. Bättre skola, göra om hela sjukvården osv. Samt någon vettig lösning på de som fuskar med bidrag, samt sjukskrivna/utbrändhet där det mer ligger i deras lathet, men även någon form av omskolning för utbrända och långtidssjuka så dom gör nytta.
IronMike skrev:2066295Skulle jag rösta, skulle jag rösta på det som passade mig bäst, blått. Men jag ser dom bara som "minst dåliga", finns inget vettigt alternativ. Jag vill ha dödsstraff för pedofiler och vissa typer av personer som aldrg blir friska, lägre arbetsgivaravgifter, export av invandrare som inte sköter sig.. Bättre skola, göra om hela sjukvården osv. Samt någon vettig lösning på de som fuskar med bidrag, samt sjukskrivna/utbrändhet där det mer ligger i deras lathet, men även någon form av omskolning för utbrända och långtidssjuka så dom gör nytta.
Hur gammal är du då ?MR.Robin skrev:2066302Jo precis! Sgtpepper ville rösta för att tillfredställa sina egna behov likaså.. Men visste väl kanske inte om han skulle det endå för att "backslicks ungdommar" röstar på de..
Min fråga är varför han är så hatisk mot unga (mig)?
Vet inte om det verkligen är politiken som är haken utan kanske ett jagäräldredäravbättre-syndrom från han...
Men det du beskrev är väl antagligen vad de flesta vill.. Oavsett vem som mer vill det?
Edit, "göra om sjukvården"? Vad menar du?
IronMike skrev:2066313Hur gammal är du då ?
Ja du...sjukvården idag är knappast effektiv, kostar massor pengar, trots låg effektivitet. Många får vänta för länge för rätt behandling, eller operationer, undersökningar. Vissa kommer inte ens fram på 112 för att det är många som ringer. Fel prioriteringar. Många får fel behandling ..många avdelningar har bara öppet kontorstid, då akutmottagningar är överarbetade många gånger i onödan. Det finns otroligt mycket att göra där. Har halva släkten inom sjukvården, läkare, sjuksköterskor etc, det är vidriga arbetsförhållanden för de som jobbar inom offentliga sektorn.
Det är ett ruskigt stort problem.. De får för lite pengar + att pengar förvaltas fel. Dålig kombination. Svårt att lösa... Svenska snålheten är en del av problemet också, sjukvård är något alla behöver/kan behöva, det kostar redan privatpersoner att göra undersökningar etc - utomlands så vet jag att sjukvården på somliga ställen delvis finansieras av större företag som i utbud får rabbaterade priser till sina anställda. I Australien, Cairns, -då jag blev akut sjuk, ngn slags feberfrossa/infektion, och fick ligga på akuten. Kosta inte en krona, allt fungerade klockrent, dom hade bättre bemanning, finare miljö. allt var hur fräscht som helst. Bäst möjliga service, jämfört med t ex sös i stockholm. En läkare där i Cairns berättade att sjukhusen delvis finansieras av företag, samt privata finansiärer utan vinstintresse.MR.Robin skrev:2066314Jag får inte rösta denna gången iallafall..![]()
Men då handlar det kanske inte om att de får för mycket pengar.. utan snarare var de då hamnar? Men alltså är detta ett stort problem?
Blir folk lidande på nått mer sätt än att de tjurar över skatten?
IronMike skrev:2066313Hur gammal är du då ?
Ja du...sjukvården idag är knappast effektiv, kostar massor pengar, trots låg effektivitet. Många får vänta för länge för rätt behandling, eller operationer, undersökningar. Vissa kommer inte ens fram på 112 för att det är många som ringer. Fel prioriteringar. Många får fel behandling ..många avdelningar har bara öppet kontorstid, då akutmottagningar är överarbetade många gånger i onödan. Det finns otroligt mycket att göra där. Har halva släkten inom sjukvården, läkare, sjuksköterskor etc, det är vidriga arbetsförhållanden för de som jobbar inom offentliga sektorn. De som jobbar inom privata sektorn har det bra, ekonomiskt samt vettiga arbetsförhållanden...
Jag har inte sagt att jag är moderat, men var jag tvungen att välja, så skulle jag välja dom för att dom är "minst dåliga" ..det kan bara bli bättre tycker jag. Sossarna gör allt fel, det är inte svårt att göra det lite bättre. Och bara för att moderaterna, eller om det skulle bli en borgerlig majoritet - betyder inte det att något skulle bli sämre för den enskilda individen. Tror dom generellt sätt har mer välutbildade personer som är insatta i div områden ..sossarna har ett helt gäng personer på ledarpositioner utan någon vidare utbildning - medan det ser annorlunda ut hos de borgerliga. Hur som helst, så kommer det oavsett vad man väljer, inte innebära några drastiska förändringar för den enskilda individen. Någon hundralapp + eller - per månad.. Men ett regeringsskifte skulle innebära så mkt mer, lägre inflation, börsen skulle stiga. Framtidstron skulle stärkas .. allt skulle medföra fler jobb. Inom det välutbildade/ledande sverige skulle optimismen förändras - vilket skulle gynna alla. Det skulle förvisso gynna de med pengar mer, men det skulle även gynna arbetare något mer.Maax skrev:2066325Om inte jag minns fel så var det väl Moderaterna som levde rövare inom sjukvården när dom äntligen fick chansen för ett par mandatperioder sedan...eller?
Vissa kanske har problem med ett parti (läs moderater) som snackar skit om motståndaren samtidigt som dom snor strategier och dagordningar rakt av för att ersätta "sina" dåliga sidor samtidigt som dom håller fast vid sin ENDA bra, nämligen låg skatt.
Vissa kanske har problem med att parti ( läs moderater ) som inte skulle ha en snöbolls chans i helvete till styre om om dom inte horade med småpartier vars enda funktion är att sno röster från partier som har en chans att göra nått vettigt.
Är den första som erkänner att Sossarna helt flippat ut, och måste landa på moder jord igen........men jag kommer att dö och ligga ruttna i 100 år innan moderaterna får min röst.
Ett parti som jiddrar om skatt som en trasig skiva har inte mycket att komma med i slutänden.
IronMike skrev:2066329Jag har inte sagt att jag är moderat, men var jag tvungen att välja, så skulle jag välja dom för att dom är "minst dåliga" ..det kan bara bli bättre tycker jag. Sossarna gör allt fel, det är inte svårt att göra det lite bättre. Och bara för att moderaterna, eller om det skulle bli en borgerlig majoritet - betyder inte det att något skulle bli sämre för den enskilda individen. Tror dom generellt sätt har mer välutbildade personer som är insatta i div områden ..sossarna har ett helt gäng personer på ledarpositioner utan någon vidare utbildning - medan det ser annorlunda ut hos de borgerliga. Hur som helst, så kommer det oavsett vad man väljer, inte innebära några drastiska förändringar för den enskilda individen. Någon hundralapp + eller - per månad.. Men ett regeringsskifte skulle innebära så mkt mer, lägre inflation, börsen skulle stiga. Framtidstron skulle stärkas .. allt skulle medföra fler jobb. Inom det välutbildade/ledande sverige skulle optimismen förändras - vilket skulle gynna alla. Det skulle förvisso gynna de med pengar mer, men det skulle även gynna arbetare något mer.
Jag tror att många röstar rött för att inte låta några andra få det bättre, trots att man själv skulle tjäna lite på det. Svenska snålheten...
Maax skrev:2066335
Och antagandet att en grupp skulle göra ett bättre jobb bara för att dom är högutbildade är något som jag under mina 36 år aldrig någonsin sett något bevis för![]()
QUOTE]
Njao .. dom har folkvalda utan ekonomiska utbildningar som pysslar med ekonomi exempelvis. Ministrar utan kompletta högskoleutbildningar etc ..jag tror den borgerliga koalissionen kan erbjuda fler personer med ordemtligare kunskaper. Det tyckks iaf vara intrycket om man jämför.
Mig själv, snälla och snygga tjejer, motorcyklar och fjällvandring.MR.Robin skrev:Sgtpepper Vad gillar du?
Ja, i ärlighetens namn så vet jag inte riktigt. Man ska inte ta allt på så stort allvar, det var löjligt av mig att kasta skit utan någon egentlig anledning, jag ber om ursäkt. Klockan var mycket och jag lyssnade på arg metal-musik, det är min enda ursäktVad var det som fick dig att lacka ur från början? Slänga skit på mig bara för att jag trodde på moderaterna? Sen visade det sig att du delade de åsikterna men hatade mig för att jag var yngre? Eller hur var det?
sgtpepper skrev:Jag har svårt för ungmoderater, det kan jag inte rå för. Men jag har lika svårt för ungvänstrare så det jämnar ut sig.

sgtpepper skrev:2066672Mig själv, snälla och snygga tjejer, motorcyklar och fjällvandring.
Ja, i ärlighetens namn så vet jag inte riktigt. Man ska inte ta allt på så stort allvar, det var löjligt av mig att kasta skit utan någon egentlig anledning, jag ber om ursäkt. Klockan var mycket och jag lyssnade på arg metal-musik, det är min enda ursäkt.

sgtpepper skrev:2066187Det är såna små äckliga självgoda moderatungar som är alldeles plaskvåta bakom öronen som du som gör det så förbannat svårt för mig att rösta på moderaterna trots att de är "nya" och trots att jag personligen skulle tjäna på ett moderatstyre.
Reinfeldt har en svårt problem, vad göra med alla mongon som dras till partiet? Backslicks-ungmoderater och outbildade retards. Jobbigt värre.
Sen heter du Robin också, säg mig, har du en brorsa som heter Kevin? Bor ni i husvagn?
Jag hatar alla ungdomar, fifan!MR.Robin skrev:2067528![]()
Jag fick för mig av en konstig anledning att du hatade alla ungdommar...![]()

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |