Ha en fast dag i veckan till att träffas/köra på?

Vad passar er, går att rösta fler ggr..

• Antal röstningar
    0
STRAND VÄGEN är bäst där brukar vi alltid träffas....för då kan man kolla på brudar :tuttar :tuttar :tuttar
medans man väntar.....trist att kolla på bensinpriset bara :kocko

Strandvägen så har man något att kolla på tills alla har kommit :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar !!
Är det inte smartare att ha tankat innan man kör :7peta :va

Krickan4 skrev:
Strandvägen så har man något att kolla på tills alla har kommit :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar !!
Är det inte smartare att ha tankat innan man kör :7peta :va

Det är ju därför man ska träffas på en mack. :)
Jag har ju så sketet liten tank på XRen och den drar ju lätt 0.8-0.9 när man kör, troligen mer om man ger järnet helatiden...

Jo standvägen hade ju funkat oxå, dessutom finns det ju en mack där nere. :)

PutteLiten skrev:
Det är ju därför man ska träffas på en mack. :)
Jag har ju så sketet liten tank på XRen och den drar ju lätt 0.8-0.9 när man kör, troligen mer om man ger järnet helatiden...

Jo standvägen hade ju funkat oxå, dessutom finns det ju en mack där nere. :)

Min KåTeM tar bara 0.6 när jag gasar, och den är mer trim.... visst ja, modernare :rolleyes:

:va konstigt att även Husor inte går så fort :rolleyes:

Last edited:
Tisdagar går nog rätt bra. Jag tränar annars då, men nån dag kan man ju gasa lite med er o spana brudar.
Preem går bra, men strandvägen hade vi kunnat möta upp resten som inte pallar ta sig till preem.

En hoj ska alltid dra över litern i milen, annars har man inte gasat ordentligt :D

Holy Rider skrev:
Min KåTeM tar bara 0.6 när jag gasar, och den är mer trim.... visst ja, modernare :rolleyes:

:va konstigt att även Husor inte går så fort :rolleyes:

Hehe :whip

Honda mumlade något om att den kommer dra mindre när den gått lite längre (100 mil ganska precis nu, gjorde servicen i helgen).

Och så har jag 14/48 drev på, så den får ju varva som satan hur jag än kör... :rolleyes:

Kostar väll lite dock att få en skottsäker motor... :hihi ;)

PutteLiten skrev:
Hehe :whip

Honda mumlade något om att den kommer dra mindre när den gått lite längre (100 mil ganska precis nu, gjorde servicen i helgen).

Och så har jag 14/48 drev på, så den får ju varva som satan hur jag än kör... :rolleyes:

Kostar väll lite dock att få en skottsäker motor... :hihi ;)

Va 14/48, jag kör på 15/38.
med sådan utväxling slår man runt på 5an bara på gasen :hihi

Holy Rider skrev:
1 förgasare = 0,6l
4 förgasare = 2,4l

Så tar din bara 1liter så tycker jag att du inte har gasat ordentligt :7peta

Drar den 2,4 e d fel på hojen :fakta

Holy Rider skrev:
Va 14/48, jag kör på 15/38.
med sådan utväxling slår man runt på 5an bara på gasen :hihi

Det är Enduro utväxling. När 17tummarna kommer på är det 15/45 eller 15/41 )beror på vilket som kommer kännas bäst).
Du får ju tänka på att jag har orginal pipa på, så jag har ju lite mer att hämta + att plånboken blir lövtunn... (Och med ett Akra kan man ha ännu bättre nål i fuggen.) Och så "måste" jag ju justera in den i bänk, nu är allt gjort på känn... :huvet
Jag tänkte att jag skulle köpa ett Akra helrör, men får se när det finns ekonomi till det.
Något annat skit vill jag ju inte ha, ska det var så ska det var det bästa. :)

Max fart på Hondan med 14/48 är 150km/h...
Och då vibrerar den mer än en nuklär dildo... :hihi

Vi får väl rösta om var vi skall träffas.
Som ni andra sa, så e det ju in te fel att ha lite o titta på medans man väntar. :slicka

Mavve skrev:
Drar den 2,4 e d fel på hojen :fakta
:lol hoppas att du inte tror att Holyrider är så korkad att han räknar på detta sättet :kocko , inte ens ens KTM;ägare är så dum :huvet

Fatta ironon :7peta

Va, inte bara mitt iveckan ju :rolleyes:
Får ta nån lör/sön också. Annars för jag köra själv :va

Lör/sön: Mycket folk folk, många snutar, massor med gamla gubbar som stör trafiken, mycket MC, mycket trafik=större utmaning...fan det blir inte bättre :D

kustj skrev:
Va, inte bara mitt iveckan ju :rolleyes:
Får ta nån lör/sön också. Annars för jag köra själv :va

Lör/sön: Mycket folk folk, många snutar, massor med gamla gubbar som stör trafiken, mycket MC, mycket trafik=större utmaning...fan det blir inte bättre :D

Jag kommer att ha samma problem....men tycker det har varit ett bra upplägg på vårat gäng tidigare, träffas o kör varje tis kl 18.00 standvägen, och om det e fint väder ar man helgen med.....
För inte är några RIKTIGA hojåkere om ni bara vill åka en dag per vecka :va

borggren skrev:
Jag kommer att ha samma problem....men tycker det har varit ett bra upplägg på vårat gäng tidigare, träffas o kör varje tis kl 18.00 standvägen, och om det e fint väder ar man helgen med.....
För inte är några RIKTIGA hojåkere om ni bara vill åka en dag per vecka :va
För det mästa så har vi alltid ringt i oss om man inte har träffast på S-vägen för den enda vi gör S-tid är att köra hoj ju :squid om vi inte krachar :huvet

Krickan4 skrev:
För det mästa så har vi alltid ringt i oss om man inte har träffast på S-vägen för den enda vi gör S-tid är att köra hoj ju :squid om vi inte krachar :huvet

OCH DRICKER ÖL :fyllisar

Onsdagar?!? :kocko
Hoppas ni bringar eder till sans och väljer annan dag så man kan deltaga!
...men säg till när ni slutat köra offrååd-moppar å börjat med riktiga hojjar :arsele
En mack med korvutskänkning slår brudspan med minst 3kg per månad! :fyllisar
Ses...

Robz, det är lungt. Det lutar åt Tisdagar, o Lördagar. :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman