Ha det så kul på gazzen!!!

CorbenDallas skrev:
Ska du åka land o rike runt då? Vad jag är ute efter är hur man får så mkt bantid att det täcker "behovet"... Jag har lite svårt att se det. Jag kör båge nästan dagligen själv...

Banåkning är så intensiv att det inte behövs köras så ofta(tror jag), dessutom lägger man tid på annat runtomkring som är roligt, som att laga kåpor och springa sig dödstrött...

Gatåka är kul, men just nu känns det som banåkat är roligare...

Man får väl testa lite banåka på Sturup i år.
Se om det är så kul som alla säger , vilket jag tror. :rock

Jag fattar ditt beslut 100% Oscar. Själv skulle jag aldrig våga ha en R-gathoj. Det är därför jag kör min sura knarr som toppar 150 om den har lust. Jag vågar inte tillåta mig själv ha en hoj som går fortare än så. Inte till gata. Och seriös bankörning känns lite overkill... :rolleyes:

Om du ändå får lust att gazza lite gata Oscar, så slå en pling så kan du låna surhäcken. :tummenupp

Det ska bli intressant att se hur framtiden ter sig... ;)
Jag kommer att sakna er på gatan iallafall. men nu slipper ni vänta på mig i allafall... :p

Man kan lika gärna skada sig på bana kan jag tycka, eller? Vissa känner väl Mats som lekte struts för nån månad sedan....han sabba ju en kota i ryggen och lite annat vid banåkning.

Jag är inne på min tredje sesong (mest stan och landsväg) och kör ca 1500 mil om året i både vått och torrt på R-hoj. Har tack och lov INTE ens varit nära att råka ut för något, (peppar peppar, ta i pung)

Kan bero på att jag inte kör som en riktig karl men å andra sidan har jag klarat mig.

Som mister K säger...köra med huvet och ha livlig fantasi om vad som KAN hända brukar hjälpa.

Vi ses på gatan.....hela och rena.

bo$ken skrev:
Man kan lika gärna skada sig på bana kan jag tycka, eller? Vissa känner väl Mats som lekte struts för nån månad sedan....han sabba ju en kota i ryggen och lite annat vid banåkning.

Jag är inne på min tredje sesong (mest stan och landsväg) och kör ca 1500 mil om året i både vått och torrt på R-hoj. Har tack och lov INTE ens varit nära att råka ut för något, (peppar peppar, ta i pung)

Kan bero på att jag inte kör som en riktig karl men å andra sidan har jag klarat mig.

Som mister K säger...köra med huvet och ha livlig fantasi om vad som KAN hända brukar hjälpa.

Vi ses på gatan.....hela och rena.

Visst kan man skada sig på bana också, men du borde veta att risken är betydligt mindre! Finns bla ingen rullgrus, inga mötande fordon och inga träd man kan köra in i! :rolleyes:
Visst är det som Mr K säger att man ska använda huvudet, men han själv kan ju intyga att det inte alltid är tillräckligt!!!
Efter att endast ha kört bana två gånger har jag samma tankar som Pålle. Man kan köra sig ¨mätt¨ för ett litet tag och sen kan man pilla på knarren där emellan, vilket också är kul!

/oscar

Re: Re: Ha det så kul på gazzen!!!

micke.a skrev:
Nej!! jag tycker inte det har själv funderat i samma banor

Funderat klart tänker fortsätta att köra på gata tycker Mr K har många poäng man vet aldrig men kör med huvudet.

oscar skrev:
Har precis tagit ett beslut som jag förmodligen kommer att ångra!!!
Ska sluta köra gata och istället bara fläska runt på bana. Kalla mig gärna feg, men faktum är att man inte kör som en ängel på vägarna och folk dör som flugor till höger o vänster eller skadar sig allvarligt pga sånt!
Vad tycker ni, har jag tagit fel beslut!? :gråta

Detta är ett beslut som du INTE kommer ångra, trust me!. Jag saknar inte gatan ett dugg. Ibland kanske det känns i gas tarmen, men det släpper efter några minuter.

Mvh//ZF

Skit i gatåkningen! Vad är 1500-2000 mil per säsong när man kan lägga tusentals kr på att laga rasade motorer och söndervurpade kåpor mellan de halvtimmar som skiten håller ihop och man faktiskt kan köra.

Chris Ash skrev:
Skit i gatåkningen! Vad är 1500-2000 mil per säsong när man kan lägga tusentals kr på att laga rasade motorer och söndervurpade kåpor mellan de halvtimmar som skiten håller ihop och man faktiskt kan köra.

Låter hur kul som helst :D det är nog livet det där med rejsing :sjuk

Benjamin skrev:
Jag fattar ditt beslut 100% Oscar. Själv skulle jag aldrig våga ha en R-gathoj. Det är därför jag kör min sura knarr som toppar 150 om den har lust. Jag vågar inte tillåta mig själv ha en hoj som går fortare än så. Inte till gata. Och seriös bankörning känns lite overkill... :rolleyes:

Om du ändå får lust att gazza lite gata Oscar, så slå en pling så kan du låna surhäcken. :tummenupp

Jag är själv på samma linje.
Jag köpte en kåplös hoj för jag litar inte på mig själv när jag väl sätter mig på hojen. Så satans lätt att bara dra till med höger handen och vipps så är man uppe i 260, utan kåpor är smärttröskeln lägre. :)
Men i min mening så är känslan lika hög. (Dock så behöver min hoj bättre fjädrings komponenter... :rolleyes: )

Fast, hade jag haft råd, mek kompatibelt garage, mek kunskaper etc så hade jag troligen oxå börjat köra bana.
Fast, jag kommer troligare köpa en Cross igen och köra skiten av den... :D (hehe, troligare att hojen kör skiten av mig... :D )
(Bor inte såååå långt från Väla Motorgård, ruggit bra crossbana. imho)

det tål att sägas igen, romantisera inte RR-åkning för mycket bara.
De som kör RR o inte har enbart amatörambitioner testar gränserna för att kapa den där extra sekunden som är så retlig o då kommer det att hända saker.

Jag har inställningen att jag kommer att få smaka sandlåda i år men det betyder inte att det är medvetet utan en hygglig risk när jag kommer att ligga lagom nära min egen kapacitet för att jag skall utvecklas som RR-förare.

Som RR-förare går det bort en del risker men o andra sidan så tillkommer det ett antal nya.

Körde en runda idag, tog en glass vid Sofiero.
Funderade ett kort ögonblick och kom fram till : inte fan kan jag va utan gathoj. I love it :kär

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti