Nyteknik
Bannad
Fast det gick inte så fort (86 mph = 138 kmh) och inga framhjulslyft.Jörgen Karlsson skrev:2613278Här är en lika gammal kawa 500 H1 triple som jagar en modern FZ:
http://youtube.com/watch?v=uvECLW0isIs&mode=related&search=
Skönt som f-n. Och en ”racingetta” som heter duga.Jörgen Karlsson skrev:2613278En tidig 500 H1 (Förmodligen en 1969 mach III med anledning av trumbromsen) på ett historiskt race i England i sommar. Vilket tjut den presterar!![]()
http://youtube.com/watch?v=SAbtytZBI74
Både till cylinderantal och motorantal i Dencos fall!
De var förvisso vattenkylda, men sedan slutade det roliga, de hade elstart, gummiupphängd motor mm som gjorde dem tunga. Suzuki hade även fegat ur inför symmetritörstande schablonhojköpare och gjort ett 1-2 system på mittencylindern bara för att kunna visa upp 2-ljuddämpare på varje sida om hojen. På Kawatriplarna hade ingenjörerna vunnit över designavdelningen och lät det hänga två rör på ena sidan om hojen och ett på den andra (-> bättre för tvåtaktarens behov av avstämd resonans på avgassidan)