H-vete vad kallt det var i morse!

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Såg fram emot att få ta min nyköpta monster till jobbet för första gången men redan efter en mil började jag ångra mig...FY F-N vad kallt det var! Termometern hade visat +4 när jag stack hemifrån och jag trodde att det skulle gå bra men när jag kom fram var jag som en isbit och jag sitter fortfarande och fryser lite.

Imorgon blir det bilen igen...spelar ingen roll hur skönt det är på eftermiddagen då morgonturen känns som ren tortyr!

/oskar, som egentligen inte vet vad det har inlägget skulle bidra med, men det var i alla fall kallt imorse :va

Är du ny inom hojsvängen? Om inte så borde du veta att man kör enbart när det är över 15 plusgrader och ALDRIG på morgonen i någon annan månad än maj-juni-juli-halva augusti :D
Det räcker med att komma in i ett skuggparti så fryser man ju röven av sig :(

Äh, det finns en charm med att sväva fram på fjällvägar i nollgradigt och snö runt om kring sig.. :)

Man får inte vara för jäkla bekväm som hojåkare.

nä, inte ny...har kört båge sedan 16-års åldern och idag är jag drygt det dubbla!

Däremot är jag nyförälskad i min Ducati monster som jag köpte i fredags..å när man är kär sägs man ju göra galna saker...vilket jag gjorde imorse...

jo det är sant iofs... Det är nog bara jag som är bekväm som fan, det ska vara kul att köra och framför allt så ska det inte vara obekvämt...

Såg fram emot att få ta min nyköpta monster till jobbet för första gången men redan efter en mil började jag ångra mig...FY F-N vad kallt det var! Termometern hade visat +4 när jag stack hemifrån och jag trodde att det skulle gå bra men när jag kom fram var jag som en isbit och jag sitter fortfarande och fryser lite.

Imorgon blir det bilen igen...spelar ingen roll hur skönt det är på eftermiddagen då morgonturen känns som ren tortyr!

/oskar, som egentligen inte vet vad det har inlägget skulle bidra med, men det var i alla fall kallt imorse :va

Äh, det går att köra i minusgrader om man vill... :hihi

Tips, dra på dig en tröja över skinnstället och minst två par handskar. Ordentlig buff runt halsen och ett par extra sockar har aldrig dödat nån. Sen, se till att köra ordentligt! Då svettas man när man kommer fram istället, bromsa hårt, acca snabbt och knäskrapa rondellerna..! :yoparty

Men hojen går fint i den kalla, friska, lite fuktiga morgonluften.

Har man helkåpor är det mest händerna som fryser egentligen.

Äh, det går att köra i minusgrader om man vill... :hihi

Tips, dra på dig en tröja över skinnstället och minst två par handskar. Ordentlig buff runt halsen och ett par extra sockar har aldrig dödat nån. Sen, se till att köra ordentligt! Då svettas man när man kommer fram istället, bromsa hårt, acca snabbt och knäskrapa rondellerna..! :yoparty

ok..."köra ordentligt" hade ju kunnat fungera om det inte var för att motorvägen mellan Enköping och Stockholm är så rak :va Nu löste jag ju både problemet med kylan och "rak-heten" genom att svänga av vid Bålsta och ta den gamla vägen in till Stockholm. Det blev lite bättre, inte bra, men som sagt bättre!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg