H-kolv

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag är på jakt efter en Hög-kompkolv till en KTM 640 , men jag hittar inga :huvet

Jag har surfat runt, utan att hitta något.

Några förslag var jag kan hitta en lämplig kolv ?

är det någon som känner till http://www.cppistons.com/ ?

CP-pistons, hur bra låter det ?

Kvalitet ?

:va

Det ska enligt min forskning vara topp off the lina:tummenupp körs i mångar högprestandamotorer,,,och enligt mig så ser dom med blotta ögat smartast byggd i förstärkningar kontra lätthet.. Men att få tag i en som redan är tillverkad 12--13 till ktm 640 blir värre! Har sett färdiga till 525/450 mf
Vilket borr har en 01a 640? 101mm eller 102?

Jag mailade ABP Racing, de hade 12,5:1 kolvar från CP-pistons.
De hade till KTM 640 med 101 mm cylinder. 209 euro+20 för frakten=229 eurosar

Jag läste att de var 20-30 gram lättare än JE, men det var "någon" som hade lyckats köra sönder en kolv och hävdade att JE var bättre än CP kolvarna. Fast å andra sidan kan man ju köra sönder vad som helst med lite vilja...

Lättare är bra , men man vill ju inte chansa med tillförlitligheten.

Last edited:
Jag mailade ABP Racing, de hade 12,5:1 kolvar från CP-pistons.

Jag läste att de var 20-30 gram lättare än JE, men det var "någon" som hade lyckats köra sönder en kolv och hävdade att JE var bättre än CP kolvarna. Fast å andra sidan kan man ju köra sönder vad som helst med lite vilja...

Lättare är bra , men man vill ju inte chansa med tillförlitligheten.

Och jag har hört tvärt om..SOS snubbe som kört sprickor ett flertal Je kolvar och har nu male eller cp!! :D Inget att bry sig om !! Ex ,,,jag körde ju org honda xr650 gjutkolv i min med turbo!! No problemo ,,
Får du ens till en ripa på endera JE;wiceco eller cp så ska jag äta upp den:D

Fan det lät ju skitbra att abp hade sådana!! Vilket pris? Dom måste ju uppdatera sidan!!

Och jag har hört tvärt om..SOS snubbe som kört sprickor ett flertal Je kolvar och har nu male eller cp!! :D Inget att bry sig om !! Ex ,,,jag körde ju org honda xr650 gjutkolv i min med turbo!! No problemo ,,
Får du ens till en ripa på endera JE;wiceco eller cp så ska jag äta upp den:D

Fan det lät ju skitbra att abp hade sådana!! Vilket pris? Dom måste ju uppdatera sidan!!

209 euro+20 för frakten=229 eurosar

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...