H-D reservdelar

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Sportster
Harley-davidson är värdens mest in tattuerade varumärke och har dom mest märkets trogna kunderna, men för den sakens skull kan dom inte behandla kunder hur som helst anser jag. Jag har en sportster från 04 som fotbromsen helt plödsligt blev stum på, jag gick till min lokala H-D dealer och beställde en packnings sats till bromssylindern, efter ett par dagar kollade jag läget och fick veta att det ej fanns i varken sverige eller Holland som är europa huvudlager så beställningen har gått till USA, okej i har det gått tre veckor drygt och jag ringde H-D Sweden i Stockholm och fick veta att dom tydligen byter leverantör av just dom delarna så det finns inte att få tag på där heller och det finns ingen som kan säga när det kommer delar. så Jag har en hoj som är obrukbar i osägbar framtid. Jag föreslog att går det inte göra en Good will och skruva av en bromsylinder från en ny hoj så länge men det är tydligen helt otänkbart. Jag har informerat dom att jag kontaktade GT o expressen i dag så jag kommer att bli uppringd av en reporter i morgon och skriva en artickel om det, Jag tror att om det finns någon som är tveksam om att köpa en H-D eller en japs custom så bestämmer han sig helt klart efter en sådan story.

låter ju inge snällt av dom.. konstigt att dom inte kan få fram nåt :va

Just för att folk som köper HD är så jävla lurade från början så kan dom behandla sina kunder precis hur fan dom vill.

Dom har ju redan lyckats lura folk att betala dubbelt så mycket för en hoj som är hälften så bra som en japs, dom har ju kunder som betalar 500:- för en 49:- t-shirt, bara det är en officiell HD t-shirt.
Dom har kunder som köper allt det står skrikande örnen på, bara det är kromat...

Med den kundbasen har man råd att behandla trogna kunder som skit.
Köp piratdelar hos någon annan.

Ps. Jag är på gång att köpa en sportster, för dubbelt så mycket som jag gav för min Suzuki, och det enda som krävs för att få igång den är ett par tusen i delar och en vinter i garaget, jag är också lurad....
(dock säljer jag inte Suxukin, man måste ju ha en hoj som fungerar också, mutterspridaren kan man åka runt stan med...)

Jo jag har varit återfalls knutte sedan 1990 så under dom åren har jag hunnit samla på mig över en meter med kataloger och annan lituratur om H-D och även ganska många länkar på datorn och använt mitt kontaktnät med kunniga mäniskor. jo visst kanske går det bygga om fästen osv och montera ett annat ok från bikeline men så skall det ju inte behöva gå till eller? Och självklart kör jag med hojen ändå men med risken att få böter eller ännu värre vad skulle försökringsbolaget säga om jag vurpar och pedalen sitter fast med ståltråd?

Jo jag har varit återfalls knutte sedan 1990 så under dom åren har jag hunnit samla på mig över en meter med kataloger och annan lituratur om H-D ........

En meter bara. det är ju bara en årsuppsättning av tillbehörskatalogerna.. :D har du samlat sen -90 borde det vara en kilometer du menade..

Jo jag har varit återfalls knutte sedan 1990 så under dom åren har jag hunnit samla på mig över en meter med kataloger och annan lituratur om H-D och även ganska många länkar på datorn och använt mitt kontaktnät med kunniga mäniskor. jo visst kanske går det bygga om fästen osv och montera ett annat ok från bikeline men så skall det ju inte behöva gå till eller? Och självklart kör jag med hojen ändå men med risken att få böter eller ännu värre vad skulle försökringsbolaget säga om jag vurpar och pedalen sitter fast med ståltråd?
Ståltråd är väl standard på HD:tungan

Ståltråd är väl standard på HD:tungan

Fick just veta att bromsoket är tillverkat i Japan :mad:

Men det är behandlingen av ärendet som retar mig mest :huvet

Om jag inte skulle slängt alla gamla årgångar av kataloger skulle det nog bli en Km, nu är det aktuella bara i hyllan :va

Fick just veta att bromsoket är tillverkat i Japan :mad:

Men det är behandlingen av ärendet som retar mig mest :huvet

Om jag inte skulle slängt alla gamla årgångar av kataloger skulle det nog bli en Km, nu är det aktuella bara i hyllan :va

Gör som jag, byt till ok, flytande skivor och pumpar från ISR. Stötdämpare från Öhlins. Då har man bra svensk service sedan och halva vikten!
HD:s bromsar och stötdämpare är ju bara bra för en skrothandlare: hög metallvikt
/J

:va Det var ju bara en packningssats du skulle ha. Vad har jag missat ?

:va Det var ju bara en packningssats du skulle ha. Vad har jag missat ?

Du kan ju gissa tre gånger, jag ger dig tre ledtrådar.

1. att det inte finns delar till 04 sportster.
2. att det inte finns delar till 04 sportster.
3. att det inte finns delar till 04 sportster.

Ja det är lite trist att både Bikeline och Roffes har flest delar till -90 och neråt vad gäller sportster.

/J

Förlåt för f-n.

Ring Cala på Cala´s High Performance och fråga om han har delar på hyllan.
Han kan säkert skicka på posten i så fall.
Tel: 070 543 56 71.

Då skulle jag testa med Tassen först!

Mvh
J

Förmodligen,men man vet ju aldrig.

( förresten,varför är fotbromsen stum?
kärvar huvudcylindern,eller oket?
nåt fel på bromsslangen?
rätt spel i pedalen?
kärvande belägg?
bara nyfiken )

Last edited:
Då skulle jag testa med Tassen först!

Mvh
J

Hade med mig delarna till Nostagia motor och jämnförde packningarna med ISR packningar då det är samma 14mm sylinder men höjden stämmer inte så den funka inte, jag skall försöka ringa ISR i morgon, har ringt flera broms firmor men dom har inte så små dimitioner och Tassen har inte några reservdelar utan han tar nog en del från Bertil på Nostalgia, Nu åker jag till Polen på Lördag var det tänkt med hojen men jag får nog skuta upp det ett par dagar till jag löst problemet:yoparty

Förlåt för f-n.

:pannkyss kan vara lite irriterad men inget att bry sig om :va :) :)

Last edited:
Hade med mig delarna till Nostagia motor och jämnförde packningarna med ISR packningar då det är samma 14mm sylinder men höjden stämmer inte så den funka inte, jag skall försöka ringa ISR i morgon, har ringt flera broms firmor men dom har inte så små dimitioner och Tassen har inte några reservdelar utan han tar nog en del från Bertil på Nostalgia, Nu åker jag till Polen på Lördag var det tänkt med hojen men jag får nog skuta upp det ett par dagar till jag löst problemet:yoparty

:pannkyss kan vara lite irriterad men inget att bry sig om :va :) :)

hugbybciemnyka6.gif

du e inte den enda som har strul med hd återförsäljare dom kan va helt odugliga även aukt firmor har problem med delar o vänder sig till andra källor typ probike i täby.tyskland mm

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT