H-D "Kanadensare" Efterlyses

Kolla med Landsarkivet i din närhet(Skövde?, Göteborg?, jag kontaktade dem och fick kopior på papperen till farsans gamla lättviktare för några år sedan.Kostade väl någon hundralapp.
Hade bara gamla regnumret och cyklen var faktiskt skrotad, men alla papper från den var ny tills den gick i skrot fanns i arkivet.(förr i världen skickade man själv in till länsstyrelsen att man tagit fordonet ur bruk, så det fanns ju en chans att den stod kvar bakom en ladugård någonstans)
Faktiskt lyckades jag hitta sista ägaren genom att åka till byhålan han bott i och fråga en gammal farbror som bott där ett tag. Tyvärr fanns inget kvar av den gamla lättviktaren men det var ju faktiskt riktigt roligt att leka detektiv.

Lillsidorna är trevliga maskiner.
Tunga och slöa, men underhållande att köra.
Att få igång en 750 med kickstart, stenåldersförgasare och manuell tändförställning gör att man känner sih delaktig i mekaniken.
När man sedan framför maskinen med fotkopplingsgunga, handväxel och ovannämnda tändförställning - Då njuter man.
Touring på tidtypiska vägar plockar fram det bästa hos gammelmaskiner.

Hej igen, tar kontakt med statsarkivet snart, men har inte gjort det tidigare för att jag har haft problem med ohyra ("blöjraggare som fått snefylla och vägrar att ge fan i mig")

den borde finnas med och jag ska lämna information så som reg.nr. och några av de tidigare ägarna så får jag se om de hittar något om den. Förövrigt så var den registrerad i skaraborg/Göteborg har jag för mig eftersom bokstaven var R så jag vänder mig till deras statsarkiv.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg