Höstrea

alfabeta

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Hoj
Honda CB600FA Hornet 2008 - till Salu. Honda CB1000RA 2009
För en som är ny mc förare; brukar det vara några höstreor värda att vänta på?
Behöver i första hand en ny hjälm (gärna Schuberth till 50 % :))

Höstreorna drar väl igång snart. I vanlig ordning reas utgående modeller hårdast, etc. Kolla annars på t.ex. fc-moto.de där dom alltid rear utvalda märken/modeller. Finns nån bra sida i UK som jag inte minns för tillfället som också brukar ha bra priser på hjälmar + stort urval.

Införskaffade ett Lindstrands Sepang (Ok, det är såååå 2008. Men jag tycker det är snyggt.) idag på MC-Varuhuset till mycket fördelaktigt pris.

Deras rea tycktes ha startat. Du kan nog deala till dig ett gött paketpris om du ska ha ställ, hjälm, ryggskydd mm.

Införskaffade ett Lindstrands Sepang (Ok, det är såååå 2008. Men jag tycker det är snyggt.) idag på MC-Varuhuset till mycket fördelaktigt pris.

Deras rea tycktes ha startat. Du kan nog deala till dig ett gött paketpris om du ska ha ställ, hjälm, ryggskydd mm.

Tack för tipset. I dagsläget är det bara en ny hjälm som behövs.

Höstreorna drar väl igång snart. I vanlig ordning reas utgående modeller hårdast, etc. Kolla annars på t.ex. fc-moto.de där dom alltid rear utvalda märken/modeller. Finns nån bra sida i UK som jag inte minns för tillfället som också brukar ha bra priser på hjälmar + stort urval.

Kan det vara denna du menar?
http://www.sportsbikeshop.co.uk/

Stod o tjyvbläddra lite i någon tidning på affären och såg att Lelles ska ha rea den 24 oktober om jag inte minns fel. Brukar det vara rea på allt inom klädväg då eller bara utvalt sortiment? Om så brukar det vara bra utbud för att vara en rea?

Rea sedan förra veckan på MC-varuhuset
1) 30 % utvalda hjälmar (t.ex Arai xr1000, Chaser)
2) 30% utvalda kläder
3) 50 % utvalda däck
4) Några rukka ställ som var nedsatta (om jag såg rätt).

Inget jag gick igång på..

Någon som besökt Lelles rea ännu? Bra utbud eller..? Ja jo jag har kollat lite på hemsidan men brukar kunna skilja mellan webshop och fysisk sådan.

Var hos lelles i lördags och dem varorna som hade röda prislappar var det inte mycket vettigt och lite udda storlekar på.

Sen är det ju bara vanliga utbudet -15% på allt i butiken. Det jag hittade till riktigt bra pris va en shoei xr1000 hjälm för runt 3k. Köpte även daneise ryggskydd och a-stars handskar men för ordinarie pris -15% då.

Tips är att kolla på saker hos mcvaruhuset också. Riktigt nöjd med berikstället jag köpte där för ca 6k, ordnarie pris runt 9k

Aha där ser man =) Är jäkligt sugen på ett Arlen Ness ställ men som det ser ut i dagsläget verkar det mest prisvärt att beställa från Tyskland. Men men har man lite tur o det e bra väder så kanske det går att hitta här hemma för vettig peng under reorna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT