Höst/Vinterabstinens ?

Kolla i mappen "C:\ .... \Motocrossmadness2\Bikes" så att filerna "TD_supermoto.pkg" , "TD_supermoto.tga" och "TD_supermoto_256.tga" finns där. Då ska det funka.

Har också installerat Bikeswitcher i "C:\ .... \Motocrossmadness2\Bikeswitcher"
om det kanske har nån roll ?
 
Det spelar ingen roll, det är mcm2 som använder filen och vilken program du har ändrat till "gäller" ju bara om du ska "starta" den filen manuellt.
Jag fick det inte heller att fungera, ska testa med att lägga i samma trädstruktur.
Evil M skrev:
Vad för program öppnar man en pkg fil med?? Ja mitt pucko ändrade ju öppnings program åt pkg filen och nu hittar jag inte tillbaka till det rätta programet :(
 
farmerlip skrev:
Det spelar ingen roll, det är mcm2 som använder filen och vilken program du har ändrat till "gäller" ju bara om du ska "starta" den filen manuellt.
Jag fick det inte heller att fungera, ska testa med att lägga i samma trädstruktur.
Okej, då är ja med men det vill inte funka för mig i alla fall. Ja ladda ner en ATV fyrhjuling och det skinet funkar men det är på en 2 hjulig hoj inte fyrhjulig. Hitta ett Husaberg skin med men det funka inte alls och inte motard skinnen heller. Ja ja, jag får tragla mer med det i kväll när ja kommer hem från jobbet.
 
Du kan inte välja ATVn inne i spelet utan det måste du göra i Bikeswitcher innan du startar MCM2.

Starta bikeswitcher och vid "Bike models available" väljer du TD_ATV
Stäng av bikeswitcher och starta MCM2

ATVn var grymt kul att köra med :)
 
Kai skrev:
Du kan inte välja ATVn inne i spelet utan det måste du göra i Bikeswitcher innan du startar MCM2.

Starta bikeswitcher och vid "Bike models available" väljer du TD_ATV
Stäng av bikeswitcher och starta MCM2

ATVn var grymt kul att köra med :)

Jag lyckas inte att ladda ner bikeswitchern, har du någan annan adress där man kan ladda denna från?
 
Kai skrev:
Du kan inte välja ATVn inne i spelet utan det måste du göra i Bikeswitcher innan du startar MCM2.

Starta bikeswitcher och vid "Bike models available" väljer du TD_ATV
Stäng av bikeswitcher och starta MCM2

ATVn var grymt kul att köra med :)
men i Bikeswitcher finns bara MCM Hondaxr4600, MCM Ghost, MCM Yamaha, MCM KTM, MCM Suzuki och några mer kommer inte ihåg nu. Jag har laggt in(extrahera?) Bike skinnen som ja laddade ner i bike mappen men dom finns inte med, men jag ska kolla vidare på det sen när jag kommer hem. Jag har XP föresten om det kanske spelar roll?
 
Japp det är rätt , det måste vara version 1.2
Vet inte var jag fick den länken ifrån ... Sorry :confused:
Evil M funkar det nu ?
 
Kai skrev:
Japp det är rätt , det måste vara version 1.2
Vet inte var jag fick den länken ifrån ... Sorry :confused:
Evil M funkar det nu ?

Jag har fått ner bikeswitchen men den enda jag får till är r1,motarderna ser forfarande ut som mx, banorna får jag heller inte till vart läggar man de för att få upp dem i mm2?
Behöver nog lite hjälp med detta.

//Honung
 
Blött och kallt!!! ähh sluta, såhär går det till, när det blir blött och kallt så är det dax att ställa på höghjulingen och såfort värmen kommer och det torkar upp på vägarna så är det Plastraketens tur och höghjulingen åker in på somarförvaring tills löven faller på nytt!
 
Kai skrev:
Japp det är rätt , det måste vara version 1.2
Vet inte var jag fick den länken ifrån ... Sorry :confused:
Evil M funkar det nu ?
Nu funkar det :) men jag ladda ner ett skin till Cross/enduro hojarna som ska vara en Husaberg -01 dekalerna på men den får ja inte att funka. Måste man ha något annat som tex TD_supermotard filerna för att kunna köra anndra skinns som inte är motardhojar, någon som vet??

Jag hämta skinnet här http://www.zoneracing.com/MCM2/
 
Last edited:
Evil M skrev:
Nu funkar det :) men jag ladda ner ett skin till Cross/enduro hojarna som ska vara en Husaberg -01 dekalerna på men den får ja inte att funka. Måste man ha något annat som tex TD_supermotard filerna för att kunna köra anndra skinns som inte är motardhojar, någon som vet??

Jag hämta skinnet här http://www.zoneracing.com/MCM2/

Nej ,skinsen är lättare att använda . Bara att lägga i "BIKES" mappen och sen välja i spelet.
Likadant med banorna, dom ska läggas i rätt mapp ".../TERRAFORM/NATIONAL" mappen för crossbanor t.ex.

Prova att klicka på "enable special items" i Bikeswitcher för att få tillgång till alla hojar och banor.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top