Hört om oFFkeFF...

Ett ganska naturligt antagande är att extrakilon som tillkommit i samband med att man blivit pappa inte är muskelkilon från gymet utan glass-och-godis-kilon från soffan. Själv blev jag skengravid och gick upp från 78 till 89 utan att ha satt min fot i gymet. Det var ganska bra jobbat tycker jag. Tack för det Häagen-Dazs!

Aha, är det den jag ska äta:D sa hon som har ett BMI på 18...

Säkert. Men oFFkeFF är ingen kroppsbyggare.

BF? :va

Midja-höft-kvot är en annan norm som kan vara mer rättvis om man har "kraftig benstomme".

Midjans omkrets delas då med höftens omkrets. Har man som man mer än 1,0 är man in trouble.

Man mäter fettet på kroppen med en kaliper. BF=Bodyfat.
Jag la på mig en del fläsk medan tanten var gravid, gillade inte synen och gick till gymmet, så har faktiskt bytt ut fläsket mot lite muskler, men iom det så la jag faktiskt på mig mer vikt än när jag började gå dit.
Jag gick faktiskt upp exakt som teddy, från 77-78->89 medan tanten var dräktig, väger in på 95 nu, var uppe på 98 som mest i vintras men skalat av lite till sommaren. Har tränat 3 pass i veckan i snart ett år, slarvat med 6 pass totalt under året och kört stenhårt med både mat och träning.

Man mäter fettet på kroppen med en kaliper. BF=Bodyfat.
Jag la på mig en del fläsk medan tanten var gravid, gillade inte synen och gick till gymmet, så har faktiskt bytt ut fläsket mot lite muskler, men iom det så la jag faktiskt på mig mer vikt än när jag började gå dit.
Jag gick faktiskt upp exakt som teddy, från 77-78->89 medan tanten var dräktig, väger in på 95 nu, var uppe på 98 som mest i vintras men skalat av lite till sommaren. Har tränat 3 pass i veckan i snart ett år, slarvat med 6 pass totalt under året och kört stenhårt med både mat och träning.
Skämtar du? 98 kg!!! :jisses

Det ÄR ju verkligen på gränsen till fetma. Jag frågade andra till råds om min valk för ett tag sedan och fick det samstämmiga rådet att ta mycket raska 30-min-promenader före frukost - inte träna på gym.

Ett ganska naturligt antagande är att extrakilon som tillkommit i samband med att man blivit pappa inte är muskelkilon från gymet utan glass-och-godis-kilon från soffan. Själv blev jag skengravid och gick upp från 78 till 89 utan att ha satt min fot i gymet. Det var ganska bra jobbat tycker jag. Tack för det Häagen-Dazs!
Skitbra! :D

Men wow, 89 pannor och du är ju inte längre än vad jag är. Herregud...

Last edited:

Det ÄR ju verkligen på gränsen till fetma. Jag frågade andra till råds om min valk för ett tag sedan och fick det samstämmiga rådet att ta mycket raska 30-min-promenader före frukost - inte träna på gym.

Skitbra! :D

Men wow, 89 pannor och du är ju inte längre än vad jag är. Herregud...

Mer muskler ger en ökad energiomsättning även när musklerna bara används till det dagliga arbetet. Så lägger du på dig muskler och inte äter mer än innan så blir ju nettot att du förbränner från depåerna. Fast givetvis är det enklare att satsa på konditionsträning och därmed bränna kalorierna direkt där.

Om ni fortsätter i denna takten kan jag snart vara konkurenskraftig i 125 räcer med mina 193cm 105kg.....

Jag frågade andra till råds om min valk för ett tag sedan och fick det samstämmiga rådet att ta mycket raska 30-min-promenader före frukost - inte träna på gym.
30 minuter låter i kortaste laget men det är bättre än ingenting.
Man kan med fördel ta en svart kopp kaffe och ett stort glas vatten före promenaden för att hjälpa fettförbränningen.

Haha, du läser ju inte ;) Jag ligger på en fettprocent mellan 13-15% som är helt normalt, men har lagt på mig muskler, inte bara glass och chipsvikt alltså.
Frisk man ska ha en BF% på 15, kvinna på 23%.
Är dessutom 186 lång. För att gå ner i vikt är promenader absolut bäst, för att gå upp i vikt är massor med mat och gymträning melodin.
Har ett mål med min träning och det är att komma tillbaka i nästan samma form som man var i innan jag kvaddade min axel 1994, d.v.s 82-85kg med en BF% på 8-9%, vilket är väldigt lågt.

edit: d.v.s dietandet har jag lagt åt sidan till nästa vår..

Haha, du läser ju inte ;) Jag ligger på en fettprocent mellan 13-15% som är helt normalt, men har lagt på mig muskler, inte bara glass och chipsvikt alltså.
Frisk man ska ha en BF% på 15, kvinna på 23%.
Är dessutom 186 lång. För att gå ner i vikt är promenader absolut bäst, för att gå upp i vikt är massor med mat och gymträning melodin.
Har ett mål med min träning och det är att komma tillbaka i nästan samma form som man var i innan jag kvaddade min axel 1994, d.v.s 82-85kg med en BF% på 8-9%, vilket är väldigt lågt.

edit: d.v.s dietandet har jag lagt åt sidan till nästa vår..
"...har lagt på mig muskler, inte bara glass och chipsvikt alltså."

Det förklarar saken. Lät som du hade parkerat dig i soffan med chips, glass, jordnötsringar och jäst över alla bredder. Men 98 kg är fetma.

Jaja vikt i alla ära. Själv är jag ett barn på 182cm och 78kg.

I alla fall, Grattis!

Har polaren fått fart på R6:an?

Vägde in på 175 kg med hoj efter race. Besiktningsmannen ville ringa min fru (not there yet...) och se till att hon satte mig på diet.
Du borde köra 125R Phillip Morris! Jag behöver någon bred att lägga mig bakom på rakorna, de övriga fjunisarna väger ju in på runt 140 kg och når knappt ned med fötterna!
Grattis till däckkontot from hell! :D

Kanske vore läge för mig att börja köra 125r eller 250r. 60kg och 172cm, så då kanske inte hojen rasar lika ofta.

Lycka till med tusenkubikarn! :tummenupp

Ett skepp kommer lastat...

Inte utan att det blev en klump i magen när man surrade den för sista gången. :confused: ...många minnen man skickar iväg där. Men härligt att höra att den får fortsätta leva ett fritt liv på banorna.
Kommer att hålla ett öga i resultatlistorna efter hur hon sköter sig.

:tummenupp / Fredrik

Bifogat

• DSC00216.2.JPG
    DSC00216.2.JPG
    59.7 KB · Visningar: 85

Det förklarar saken. Lät som du hade parkerat dig i soffan med chips, glass, jordnötsringar och jäst över alla bredder. Men 98 kg är fetma.

Haha, då är det fetma jag siktar på ;)

Det mest irriterande är att när jag var pluffsigare kom jag i mitt skinnställ, det funkar inte nu :mad:

Inte utan att det blev en klump i magen när man surrade den för sista gången. :confused: ...många minnen man skickar iväg där. Men härligt att höra att den får fortsätta leva ett fritt liv på banorna.

Hmm, tonat kåpglas? Skulle jag ta hojen till korvmojen eller banan? :D

Jaja vikt i alla ära. Själv är jag ett barn på 182cm och 78kg.

I alla fall, Grattis!

Har polaren fått fart på R6:an?

Jorå, han är ute och gasar med den som fanken, tycker den går som fanken, så han är nöjd än så länge :tummenupp

Vägde in på 175 kg med hoj efter race. Besiktningsmannen ville ringa min fru (not there yet...) och se till att hon satte mig på diet.
Du borde köra 125R Phillip Morris! Jag behöver någon bred att lägga mig bakom på rakorna, de övriga fjunisarna väger ju in på runt 140 kg och når knappt ned med fötterna!
Grattis till däckkontot from hell! :D

Jag är för feg för 125r, det går för fort i kurvorna. Undrar vad jag skulle väga in på med utrustning plus 125'a? 180?

Last edited:

Beklagar sorgen men du gör en samhällstjänst :tungan

Zoidberg kommer att bli ihågkommen som mannen som startade en revolution, det var han som fick den första talibanen att se ljuset i tunneln och sedan kom de i en strid ström de kommande åren :D

Zoidberg kommer att bli ihågkommen som mannen som startade en revolution, det var han som fick den första talibanen att se ljuset i tunneln och sedan kom de i en strid ström de kommande åren :D

Ljuset och ljuset. Har harvat cbr929/954/r1 på gatan förrförra året, och plojat några varv r1/gixxer1000 på sviestad också(falkenberg räknas inte riktigt eftersom det bara blev 1.5 varv). Samt kört en hel del supermoppe600 tidigare.
Så det är ju inte så att jag var direkt ovetande om den "andra sidan" innan det här.

Tonat kåpglas, *mummelmummel*

Herregud, det här är värre en jag trodde. Det är en fyrtaktskospiration på ideologiska grunder. Ni väntar till en stackars oljerökare säljer sin klenod, sen utses någon i sekten till donator och får i uppdrag att sälja sin 1000-kubikare till underpris. Hur gjorde ni med diffen mellan marknadsvärde och underpris, fick lärjungen Zoidberg ta smällen själv tar ni in det via kollekt under era möten där ni diskuterar möjliga prospekt?

Ljuset och ljuset. Har harvat cbr929/954/r1 på gatan förrförra året, och plojat några varv r1/gixxer1000 på sviestad också(falkenberg räknas inte riktigt eftersom det bara blev 1.5 varv). Samt kört en hel del supermoppe600 tidigare.
Så det är ju inte så att jag var direkt ovetande om den "andra sidan" innan det här.

Du kan få komma och andas blårök bakom min Sachs 125 när jag drar igång den! Den har stått några år nu sedan sist... ;) Så det fins garanterat gamla sega tvåtaktsoljeavlagringar i vevhus osv som ska ut!
Kanske prova den en repa.
Hursom: alla vänner av 4-takten, eller rättare: den princip som inte blåser ut hälften av färskgaserna i avgasröret välkomnar dig "hem" igen!
Skulle det bli fördj...ligt i 4-taktsträsket kan vi nog ordna et åk med polarens Supercart Rotax 250 och 96 häst oxå...

Herregud, det här är värre en jag trodde. Det är en fyrtaktskospiration på ideologiska grunder. Ni väntar till en stackars oljerökare säljer sin klenod, sen utses någon i sekten till donator och får i uppdrag att sälja sin 1000-kubikare till underpris. Hur gjorde ni med diffen mellan marknadsvärde och underpris, fick lärjungen Zoidberg ta smällen själv tar ni in det via kollekt under era möten där ni diskuterar möjliga prospekt?

;) Du har genomskådat det hela... :hihi

Last edited:
2962446 Herregud, det här är värre en jag trodde. Det är en fyrtaktskospiration på ideologiska grunder. Ni väntar till en stackars oljerökare säljer sin klenod, sen utses någon i sekten till donator och får i uppdrag att sälja sin 1000-kubikare till underpris. Hur gjorde ni med diffen mellan marknadsvärde och underpris, fick lärjungen Zoidberg ta smällen själv tar ni in det via kollekt under era möten där ni diskuterar möjliga prospekt?
:rofl

Så ser den ut snygg!! hoppas ägaren blir nöjd, skulle han inte bli det kanske jag är seriös.:confused:

Ärligt så tycker jag dessa fantastiska rad 4 or är formidabla, går utan bara he.. startar och går som klockor trots att man plågar dom.
Behöver aldrig byta vevar eller kolvar justerar ventiler varannat år fast dom aldrig är felställda

Helt enkelt är det vi alla vill ha maximal funktion till minsta effort bara tanka byta däck och köra och byta olja vätskor men sen har man en hoj som bara går och fort går dom som f.. om man kan köra.

Fan också, lika bra att vi lägger korten på bordet så ni vet vad som väntar :mad:

Zoidberg tar smällen själv. Nästa offer vi kommit överens om är Chris Ash som ska köpa min K5:a till hösten och därefter ska NyTeknik köpa Valmers hoj (självklart vet de inte om detta men eftersom de har de flesta på ignore känns det säkert att skriva).
Vid nästa möte ska planer för Gustav smidas, det ryktas redan om att han är jäkligt sugen på en av Oscars 600:or.

Pricken över i :rofl
Nu är det bara en "No Fear" tröja utanpå stället som saknas!

Last edited:
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck