Hört om oFFkeFF...

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Jo, jag har lite "inside inormation"...
Vår tvåtakts-taliban ska börja en diesel karriär.
Vad menar jag?
Jo, Ryktet säger att oFFkeFF ska få levererat en fyrcylindrig fyrtakare... :D

.

Inga kommentarer det har inte hänt :rolleyes:

Men ska sanningen fram så är det så hemskt iaf den här säsongen.
Min enda ursäkt är att jag inte får ihop tid och pengar för att åka 250r i år, och jag var så förbannat sugen på att köra hoj att jag var tvungen att skaffa nåt och slöåka på i år.
Så har begärt nedklassning till b-förare och kommer åka ERF och kanske nåt b-race samt en och annan bandag, för det är vad det finns pengar och tid till.
Dessutom har man ju blivit fet och gammal, det är bara ciggen i mungipan som fattas så är man som den berömde snabb en gång utryckte det ;) Vad passar inte bättre än 1000cc då? ;)
Hjärtat brinner dock för 250r och ser det bättre ut på tid och pengafronten och någon lämplig hoj dyker upp i höst, så blir det här kanske bara ett kort litet sidospår, eller så fastnar jag kanske i tanka och byta-däck träsket för alltid :D
Var faktiskt väldigt nära att jag skulle köra farbror fredriksson yamma i 250r i helgen, men fransson nöp den tyvärr före mig, så nåt sånt inhopp hoppas jag fortfarande på under sommaren :yoparty

Att vara fd nästan snabb riktig RR åkare ger massor av cred i rookieträsket och du har massor av chanser att bortförklara uteblivna resultat med acklimatiseringsproblem på gatsoffan.

Att vara fd nästan snabb riktig RR åkare ger massor av cred i rookieträsket och du har massor av chanser att bortförklara uteblivna resultat med acklimatiseringsproblem på gatsoffan.

Bara lugn, har laddat upp med massor av ursäkter ;)
Har ju bara kört 10-15 varv på brno förra året sen 2005, så nog fanken är man rostig, inte kört nån hoj sen dess.
Hoppas bara man kan få upp ett tempo man slipper skämmas för.

Welcome back from the darkside :tummenupp

Om 250 är the dark side, är det den coola sidan ;)
Men helt ärligt är jag lite nyfiken på hur de nya 1000cc'arna verkligen är. Tyckte gixxer1000 02 var rätt sinnes i motorn redan då, men har inte kört sen dess.
Chassit/tyngden får man väl vänja sig vid, eller så kommer man ihåg sina gamla bromspunkter och dånar av det första man gör :D

Last edited:
Welcome back to the dark side är nog mer rätt......
Det där har du fått om bakfoten:
4-takt = Jedi
2-takt = Sith

Om 250 är the dark side, är det den coola sidan ;)
Men helt ärligt är jag lite nyfiken på hur de nya 1000cc'arna verkligen är. Tyckte gixxer1000 02 var rätt sinnes i motorn redan då, men har inte kört sen dess.
Vilken årsmodell av R1 vart det?

Last edited:
eller så kommer man ihåg sina gamla bromspunkter och dånar av det första man gör :D

du lär dåna av iaf skyll inte på bromspunkter ;)

iaf för mig e du känd som crashkungen :D

btw hur går det med "poltergeist" valpen?

slå en pling vet ja, har sumpat ditt #

måste testa din retta å se hur slut min eg är :D

Tudde? Do i know you? Eller har jag slagit i huvudet en gång för mycket?

edit: Och ja, vurpa någon gång lär man väl göra det hör till. Men så mycket har jag inte vurpat sen 01 ;)

Tudde? Do i know you? Eller har jag slagit i huvudet en gång för mycket?

det lär knappast räcka med 1 gång för mycket mannen...

men på tal om slagit i huvudet så har du en stor ledtråd där ;)

jag kom inte ihåg mitt lösen på mitt riktiga namn ;)

som sagt va en smäll i skallen kan paja det mesta utav ens minne ;)

Men ska sanningen fram så är det så hemskt iaf den här säsongen.
Min enda ursäkt är att jag inte får ihop tid och pengar för att åka 250r i år, och jag var så förbannat sugen på att köra hoj att jag var tvungen att skaffa nåt och slöåka på i år.
Så har begärt nedklassning till b-förare och kommer åka ERF och kanske nåt b-race samt en och annan bandag, för det är vad det finns pengar och tid till.
Dessutom har man ju blivit fet och gammal, det är bara ciggen i mungipan som fattas så är man som den berömde snabb en gång utryckte det ;) Vad passar inte bättre än 1000cc då? ;)
Nu fattas det bara att Kiss Ass oxo tjackar en 1000 cc, join ze dark side :D

Najs, det går att åka fort med dem har jag sett.

Det går att åka fort med det mesta, sen får vi se om jag kan hitta tillbaka till nåt sorts tempo. Drömmen är ju att man åker lika "sakta" som man gjorde med 250r'en i kurvorna innan, och kan använda effekten ur 1000cc'n, då borde det kunna gå ok fort iaf. Eller så är man en helt ny stapplande förare igen på vårkanten utan något tempo alls. Vi får se helt enkelt efter de första passen, när de nu blir ;)

De två och NyTeknik i ett ERF-team på en stor gatsoffa våre mumma :D

Heh, de två kommer nog inte åka i "mitt" erf-team. Kommer vara lite blandat med förare, en del cepe-snabba och en del helt nya rookies.
Vi åker för skojs och träningens skull i år.

Last edited:
Det blir nog bra det där. Om inte du blir lycklig med din nya hoj så blir nog familjen glad över att du spenderar mindre tid i garaget med en underhållsfri fyrtaktare. Dock är det så att personer som du och jag bara blir rastlösa av att ligga och flyta medströms, vi behöver ett berg att bestiga för att känna att vi lever. Ibland tänker jag att det dummaste jag någonsin gjort var att sälja min felfria Aprilia RS250 och köpa min 250V (V som i vrak). Problemet var att bara tanka och köra Aprilian inte längre känndes som en tillräcklig utmaning. I get no kick from champagne. Jag vill bli släpad i håret baklänges nerför en trappa. Men vem vet? Kanske du lyckas ta dig i kragen, finner spänningen i det lilla och kan njuta av att bara tanka, trycka på startknappen och köra iväg. Jag önskar att jag kunde det.

Jag vill bli släpad i håret baklänges nerför en trappa.

Nerför? Det är ju rena semestern! Jag har haft upplevelser med tvåtaktare som står i paritet med att bli släpad uppför en trappa. Dragen i pungen.

oFFkeFF: Du kommer att brinna i helvetet för det här, det vet du va? Fyrtakt, pah!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...