Hört från nån??

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Galna saker har man fått höra...
Men som alltid så får man höra något ännu tokigare eller galet.
Nu till saken...
En bekant till mig skrattade lite när han tittade på mina knäpuckar o frågade när det hade hänt???? :va

Öhh va då hänt.. de händer lite då o då.. när man har kul :)
Gick det bra för dig o hojen.. då fattade jag att han trodde att jag hade trillat..
o berättade för han att det blir så när man lutar mycket i svängar..
Han fatta inget o låsades som jag inte fatta..

Själv så tror hamn att han är en gud på att köra.. han har en enduro 250.. han kan köra rakt fram....

En dag när jag kom hem så hade han ringt till oss och efter att pratat lite frågat min mamma när jag skulle köpa en riktig mc...
Som en förstående mamma hade hon frågat vad han menade med det..
Och som svar fått ja en glidare eller han hd de e ju en riktig mc massa kraft o så.....

Kör ju en CBR 600 vanligtvis...

Gissa om jag la mig dubbel av skratt när min mamma berättade detta.
Hd skaffar man om man är gubbe med dåligt självförtroende o vill impa på gamlatanter

Har ni några roliga eller galna historier eller så om vad ni råkat ut för?

Hörde i sommras en runt 16-årig kille se en R1 och säga till sin polare "Den är snabb, men R6 är snabbare för den har en sexlitersmotor". Var tvungen att ta tag i killen och förklara lite hur det låg till med den betäckningen, så sa han sen att "det FINNS dom med sexliters!", då frågade jag om det var en V12 på hojen så visste han inte det, men att det fanns, det visste han. Då gick jag. :rofl

Kay skrev:
Hörde i sommras en runt 16-årig kille se en R1 och säga till sin polare "Den är snabb, men R6 är snabbare för den har en sexlitersmotor". Var tvungen att ta tag i killen och förklara lite hur det låg till med den betäckningen, så sa han sen att "det FINNS dom med sexliters!", då frågade jag om det var en V12 på hojen så visste han inte det, men att det fanns, det visste han. Då gick jag. :rofl

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

men va i h***ete !!!!!!!

tja öh, endurohojar knäskrapar man väl inte med, men det är ingen lek att köra enduro heller.

Men visst har man fått höra hur "insatt" folk berättat om att HD är vassaste hojarna eftersom de har stor motor alternativt att BSAn från 58 var bra nog mycket piggare än dagens bambustaket (sägs ofta av sånna personer, de tycker det ordet är så ballt, fast ordet nog har veteranstämpel vid detta laget det med).

Moppefuckon o moderna hojar är visserligen lustigt men det får vi ju läsa om var dag här på forumet.

detta är svårt att återge i text.. men jag ska försöka så gott jag kan.

detta inträffade för några somrar sedan när jag och ett par kompisar stog i ett garage och snackade hoj... då säger ena killen.. "ja fan va fett det hade varit med hoj nu, (och GASAR med båda händerna i luften) " gissa om vi garvade...

wonderwizard skrev:
detta är svårt att återge i text.. men jag ska försöka så gott jag kan.

detta inträffade för några somrar sedan när jag och ett par kompisar stog i ett garage och snackade hoj... då säger ena killen.. "ja fan va fett det hade varit med hoj nu, (och GASAR med båda händerna i luften) " gissa om vi garvade...

jo, eller klassikern "Häftigt me hoj, men jag ska inte ha nån jag kör bara ihjäl mig".
Som om de minsan kunde köra som fan bara de klev på en hoj, troligen är det mer ointresse för att skaffa sig A-kort.

AleX skrev:
Galna saker har man fått höra...
Men som alltid så får man höra något ännu tokigare eller galet.
Nu till saken...
En bekant till mig skrattade lite när han tittade på mina knäpuckar o frågade när det hade hänt???? :va

Öhh va då hänt.. de händer lite då o då.. när man har kul :)
Gick det bra för dig o hojen.. då fattade jag att han trodde att jag hade trillat..
o berättade för han att det blir så när man lutar mycket i svängar..
Han fatta inget o låsades som jag inte fatta..

Själv så tror hamn att han är en gud på att köra.. han har en enduro 250.. han kan köra rakt fram....

En dag när jag kom hem så hade han ringt till oss och efter att pratat lite frågat min mamma när jag skulle köpa en riktig mc...
Som en förstående mamma hade hon frågat vad han menade med det..
Och som svar fått ja en glidare eller han hd de e ju en riktig mc massa kraft o så.....

Kör ju en CBR 600 vanligtvis...

Gissa om jag la mig dubbel av skratt när min mamma berättade detta.
Hd skaffar man om man är gubbe med dåligt självförtroende o vill impa på gamlatanter

Har ni några roliga eller galna historier eller så om vad ni råkat ut för?
Det här har du berättat innan... :dummer

CorbenDallas skrev:
Det här har du berättat innan... :dummer

ohh shit.. har för mig att jag skrev det en gång innan men så bröts mitt internet så jag trodde att det aldrig blev ivägskickat..
var hittade du det? länk?

je je berätta något du varit med om istället :arsele

Silwer skrev:
jo, eller klassikern "Häftigt me hoj, men jag ska inte ha nån jag kör bara ihjäl mig".
Som om de minsan kunde köra som fan bara de klev på en hoj, troligen är det mer ointresse för att skaffa sig A-kort.

Klockrent :tummenupp
Nästan alla mina polare som man frågat om inte dom ska skaffa hojkort säger exakt så.... :huvet

Silwer skrev:

Altså.. Jag har länge funderat på att skapar trådar angående detta fenomen... Det är nog den tråkigaste och sämsta bortförklaringen som finns! Man hör det ALLTID.

Kay skrev:
så sa han sen att "det FINNS dom med sexliters!", då frågade jag om det var en V12 på hojen så visste han inte det, men att det fanns, det visste han. Då gick jag. :rofl

Rätta mig om jag har fel, men Boss Hoss-bågarna ligger väl däromkring? Iofs bilmotorer, men de har ju iaf två hjul...

AleX skrev:
ohh shit.. har för mig att jag skrev det en gång innan men så bröts mitt internet så jag trodde att det aldrig blev ivägskickat..
var hittade du det? länk?

je je berätta något du varit med om istället :arsele

Länk? va e de för skit. Minnet vet du... :va
Kände igen det.

Sånt händer aldrig mig. Måste bero på att jag ser så förbannat snabb ut så ingen vågar... :banana

CorbenDallas skrev:
Länk? va e de för skit. Minnet vet du... :va
Kände igen det.

Sånt händer aldrig mig. Måste bero på att jag ser så förbannat snabb ut så ingen vågar... :banana
att se snabb ut eller att vara är stor skillnad... men de vet du ju :D :arsele

Maverick skrev:
Nee men R6RRRRRRRRRRRRR.. de blir så när Mavve har varit där o borrat i den :p :D

hahaha....tom borrat utanför cylinderväggarna..lite riktigt seriöst bygge...

Nä, den heter inte R6, men den skulle ju kunna göra..om den hade gjort det...

Ryktena avslöjar att det lär ha funnits en smart kille i Säffle, som drevade om hojen genom att fila bort tre kugg :rofl

Vet många smågrabbar som har kastat en blick på varvräknaren o sen sagt:

WOW den går i 11000! :rofl

På moppe tiden gjick det en skröna om att dom hade lurat i en kille att man kunde köpa lösa hästkrafter på obs (nuvarande Coop), men tyvärr så hittade han inga :rolleyes:

själv så skojade jag lite med min kompis, hans mt 5 som var trimmad "fyrtaktade" ibland som vi kallade det för när den inte gjick som den skulle... så jag sa åt han att han var ju tvungen att köra på fyrtaktsolja istället, -jaha sa han vart köper jag det då.... :hihi

Silwer skrev:
:fakta
ja har hört den 100 ggr

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP