hörlurar innaför hjälmen?

Ankovic

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
Får skitont i öronen när jag har mina hörlurar på mig under hjälmen. Har inga in-ear lurar men det än nog det som behövs tror jag...

Har ni några förslag på sjyssta in-ear lurar som funkar?

Koss pluggar kan du få för mellan 100 o 150. Funkar helt ok.

Jag kör med Koss spark plug och som tidigare skrevs så gillar jag dom pga att dom även dämpar vindbruset ganska bra.

Har du en Sony Ericsson lur så är deras walkman hörlurar/handfree riktigt bra. då hör du också ifall det ringer :)

Bara som en påminnelse ;)
Tänk på att ni kan krocka med verkligheten,
eller nåt annat hårt som man inte hör :)

Last edited:
Olagligt...? Finns det ingen :mattias som vet?

annars är mina senheiserlurar kanon, lite mindre (antagligen bekvämare) än koss'arna men dämpar hyfsat. Kanske inte optimalt om man ska lyssna på väldigt dynamisk musik, men det kan man väl göra hemma...:tummenupp

Är det verkligen olagligt? Hur är det då med personer som har svinhög volym när dom kör bil?
Dom har lika "liten" chans att höra den övriga trafiken som en mcförare med hörlurar. ?

Bara en undran.

Det är olagligt att ha hörlurar, inte att ha hög volym.
Du blir farlig i trafiken när du inte förstår din omgivning.

Last edited:
Hörlurar vs. GoldWings stereoanläggning? Förstår att man blir lite mer borttrollad när man lyssnar på musik. Men de gäller ju även i bil eller på en GoldWing. Jag som tex har väldigt påkostad ljudanläggning i bilen har sällan den avstängd.

Svårt vägval. Men de känns inte helt naturligt att lyssna på musik på sporthojen :D

Körde med koss spark plugg först sen gick dom sönder, så nu kör jag med iphonen dock är deras hörlurar kassa dämpare inte vindbruset något så blir nog ett par koss till tror jag :P

Men det att det är "olagligt" tycker jag bara är löjligt ser ingen skillnad på att lyssna på musik på hojen än i bilen, är mer koncentrerad på hojen än vad jag är i bilen. Dom som säger "nä men du hör ju inget runt omkring dig" nä men fan har man hög musik i bil hör man inget heller så vad är det för skillnad? Har alltid hörlurar när jag ska åka en längre bit, annars blir man tokig på Yoshimura skrikandet :yoparty

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...