Hör upp,viktigt alla Göteborgare!!!

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Var skall vi köra minimoto!!! :fakta Var ute och körde på olika ställen i GBG igår och blev bortkörd :( Jag undrar om det inte kan vara dags att på allvar försöka ta tag i detta med vart vi får köra! För att det skall bli helt perfekt så skulle det ju även vara innomhus. Om man lite lätt pratar med de olika innomhusbanorna för gocart här i GBG så säger dom bara hela tiden att minimoto är alldels för skitigt?? Fattar inte varför dom får köra som ex på en innomhusbana i Malmö och inte här. Visst förstår jag att det kan vara problem i vissa hallar pga dålig ventilation men jag vet att några utav våra innomhus hallar har ju skaffat sig det sista innom ventilations tekning (är iaf vad dom har i sin reklam :rolleyes: ) så då borde det ju inte vara några problem, eller? Sedan så kan man ju även köra på miljöbränsle. Så alla ni, om vi slår våra huvuden ihop och funderar så måste vi ju kunna hitta någon som kan låna ut en plats till oss. Måste finnas någon här som har plats eller känner någon som ev skulle kunna ha plats för lite roliga minmotoaktiviteter!! :banana

Gokarthallen i majorna kan tänka sej o hyra ut lokalen EFTER stängningsdags mot en peng

Skorpan skrev:
Gokarthallen i majorna kan tänka sej o hyra ut lokalen EFTER stängningsdags mot en peng

Men vad väntar vi på :banana :banana Blir ju perfekt!! Hur mycket vill dom ha betalt?

minimotokörning

Hej !

Vi är ett gäng på 4-6 pers som gärna är på om vi kan hitta en bra lösning till rimliga pengar . (alla kör 14E ) . Om det kan bli på en fre-lör-eller söndag.
En sak som slog mig är ju att det måste stå tomma hallar på något av dem gamla varven ! Arendal, Eriksberg,Götaverken, Lindholmen eller är allt rivet eller uthyrt ? Man kanske kan höra med fastighetsägare, Volvo samt övriga som har flyttat in i hamnområdena.

Mvh Viglo

Viglo skrev:
Hej !

Vi är ett gäng på 4-6 pers som gärna är på om vi kan hitta en bra lösning till rimliga pengar . (alla kör 14E ) . Om det kan bli på en fre-lör-eller söndag.
En sak som slog mig är ju att det måste stå tomma hallar på något av dem gamla varven ! Arendal, Eriksberg,Götaverken, Lindholmen eller är allt rivet eller uthyrt ? Man kanske kan höra med fastighetsägare, Volvo samt övriga som har flyttat in i hamnområdena.

Mvh Viglo

Skall se om jag kan ta reda på någonting på jobbet imorgon :)

Jag kollade in Ericssons P-hus i mölndal härom dagen, bottenvåningen, gästparkeringen, står uppen och snackar ni med väktarna innan ni rumsterar runt, är det säkert inga problem, hur stor och öppna ytor det handlar om vet jag inte riktigt..

Sen så i själva P-huset måste man ha kort för att komma in, och det har jag, så om jag hakar på nån dag så kommer man in där med..
Nu är det ju bara så att jag har ingen mini.. :huvet

Hultan skrev:
Jag kollade in Ericssons P-hus i mölndal härom dagen, bottenvåningen, gästparkeringen, står uppen och snackar ni med väktarna innan ni rumsterar runt, är det säkert inga problem, hur stor och öppna ytor det handlar om vet jag inte riktigt..

Sen så i själva P-huset måste man ha kort för att komma in, och det har jag, så om jag hakar på nån dag så kommer man in där med..
Nu är det ju bara så att jag har ingen mini.. :huvet

Det var ett bra tipps :tummenupp Skall åka dit och snacka lite med dom :)

bebbe skrev:
Tackar. Det finns väll inte så mycket bostäder runt omkring där som skulle kunna ha ont körningarna heller va?
Nope inga alls! men som sagt det är bra att säga till väktarna dock.. Annars kanske dom kör bort er.

bebbe skrev:
Men vad väntar vi på :banana :banana Blir ju perfekt!! Hur mycket vill dom ha betalt?

Nackdelen med majornahallen är väl att banan är så hal, det är ju lackade betong till största delen. T.o.m. vanlig betong är ju relativt hal så det känns inte som det perfekta upplägget för minimoto. Iofs ska man inte säga för mycket innan man provåkt.....

Coola Ola skrev:
Nackdelen med majornahallen är väl att banan är så hal, det är ju lackade betong till största delen. T.o.m. vanlig betong är ju relativt hal så det känns inte som det perfekta upplägget för minimoto. Iofs ska man inte säga för mycket innan man provåkt.....
jag tror INTE att du tar kurvorna så snabbt att däcken släpper på den korta men effektiva banan,tror mer på att fotpinnarna tar i o släpper för den sakens skull istället :hihi +att vanlig betong har massa damm o skit på
sen är jag inte så kräsen när det gäller o köra inomhus
får man tag på nåt hyggligt när det är så svårt o hitta ställen så tycker jag inte att man ska klaga men det är jag det (tänk dej själv: 20+,torrt,inget skit på banan,du slipper göra en bana...)

På de övre planen vid på lindholmen var det inte så skoj (jo, lite) att komma utanför idealspåret, typ betongdamm eller nåt så det släppte direkt... :näsblod

Tjet skrev:
På de övre planen vid på lindholmen var det inte så skoj (jo, lite) att komma utanför idealspåret, typ betongdamm eller nåt så det släppte direkt... :näsblod
mmm o snart kommer snön oxå... :brinnerup

Coola Ola skrev:

Kan nog vara så att det är lite halt där. Men om man får åka där så är det ju ok ändå :banana Har fått tag i lite nr som jag hade tänkt och ringa. Är både till team 13 i Bulycke, Majorna och Säve. Får se om det är någon som nappar :)

Last edited:
Coola Ola skrev:

Spelar väl ingen roll om det är lite halvtaskigt före, vi får väl köra på powerslide. :yoparty :banana

Mookie skrev:
Spelar väl ingen roll om det är lite halvtaskigt före, vi får väl köra på powerslide. :yoparty :banana
Jo, powerslides funkar ibland det fick jag erfara igår när ena fotpinnen släppte och jag drog i backen så sadelplasten gick i 2 bitar . Får försöka lappa ihop det på nåt sätt. vi var på Ikeas lilla parkering och körde mellan 17.30 till 19.00 när dem släckte belysningen. Fan vad roligt det va !!!!
Man måste nog försöka meka fast fotpinnarna högre upp för dem tar ju i hela tiden (eller fötterna ).

Mvh Viglo

Viglo skrev:
vi var på Ikeas lilla parkering och körde mellan 17.30 till 19.00 när dem släckte belysningen. Fan vad roligt det va !!!!
Man måste nog försöka meka fast fotpinnarna högre upp för dem tar ju i hela tiden (eller fötterna ).

Mvh Viglo
Så det gick bra att köra där :) Jag fixade upp min pinnar förra veckan, nu kan man köra bra mycket fortare!! Enda som saknas nu är däck som inte är ovala :rolleyes: Hoppar lite tråkigt vid kraftigt nerlägg :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT