Höll på att fronta med en Polisbil!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Vat inte vad jag vill säga med denna tråd mer än att jag måste få skriva av min ilska som fortfarande sitter i.

Åker på en dubbelfilig väg där jag åker i vänster körfält. Närmar mig två bilar som befinner sig i höger körfält, inget konstigt med det. Inte förrän jag befinner mig bredvid den bakre bilen. Då får han ett jävla ryck och hela hans bil kränger över i mitt körfält. Det var precis som om att han var sne på bilen framför och demonstrativt skulle köra om på ett sätt som skulle "tala om" för den föraren att han var arg... :confused:

Hur som helst, det är bilar som åker i motsatt riktning. Den här idiontens mannöver prejar över mig mot mötande körfält varpå jag slänger mig på bromsen och tutan på samma gång samtidigt som jag försöker att balansera mellan den prejande bilen och mötande trafik. Hör hur andra bilister som uppmärksammar detta tutar och jag ser fronten på en polisbil komma emot mig.

JÄVLAR NU SMÄLLER DET! tänkte jag. Precis som idioten åker om mig hinner jag svänga tillbaka i "mitt körfält".

Hjärtat bakar i 220 och jag pustar ut efter att ha visualiserat en bilruta i ansiktet. Jag funderar på att stanna och andas ut lite men då känner jag hur jävla förbannad jag blir. Jag åker ifatt idioten. Han ser att jag kommer upp bakom och jag ser att han saktar ner och drar ner rutan. Jag åker upp bredvid, fäller upp visiret och skriker;

-ÄR DU HELT JÄVLA UTVECKLINGSSTÖRD ELLER!!??
Han: mumlar något som jag inte uppfattar.
Jag tittar på honom varpå han kläcker;
- jag ber om ursäkt, jag kan inte göra så mycket mer...

Jag: INTE!? Måste jag berätta för dig vad du kan göra mer?

han: ??

Jag (skriker så spottet flyger i hjälmen :gnissla ) -ANVÄND BACKSPEGELN, BLINKERSEN OCH HJÄRNAN nästa gång du ska försöka dig på något sådant igen!! DET är vad du kan göra mer, IDIOT!! :mad:

Shit fan nu känns det bättre...

Hoppas att polisbilen vände och körde efter. Jag var så lack och skakis så jag fortsatte bara att åka och svor för mig själv.

Tyvärr har han ju rätt! Inte för att det är en ursäkt för hans misstag men det är ju allt han kan göra. Tror faktiskt att dom flesta ignorerat dig och inte vevat ner sin bilruta.
Huvudsaken är att det inte gick åt helvete för dig:tummenupp

Tyvärr har han ju rätt! Inte för att det är en ursäkt för hans misstag men det är ju allt han kan göra. Tror faktiskt att dom flesta ignorerat dig och inte vevat ner sin bilruta.
Huvudsaken är att det inte gick åt helvete för dig:tummenupp

Ja jo det har du rätt i, en ursäkt var bra! Men va fan kränga sådär utan att titta eller signalera... ett minimum.

ja

Spontant hade jag nog reagerat på samma sätt, men det var ändå ganska bra gjort av bilföraren att veva ner rutan och bad om ursäkt. Nästa gång han kör om lär han kolla i bakspeglen i alla fall.

Denna situation har hårdgranskats tidigare här på forumet och slutsatsen är att i det läget finns det bara en sak att göra. Nakcskått direkct och kjetting i takket samt sparka av backspegeln på bilen. :nicka

Remember that, kidz. Now go out and play. :)

DU kunde ha åkt fram och sparkat till hans blinkers och backspegel han avänder dem ju iinte ändå. :tungan Nä men

Såg inte polisen något av detta? Eller nu när du inte krocka me dem så kanske dem inte bryr sig?

Vat inte vad jag vill säga med denna tråd mer än att jag måste få skriva av min ilska som fortfarande sitter i.

Åker på en dubbelfilig väg där jag åker i vänster körfält. Närmar mig två bilar som befinner sig i höger körfält, inget konstigt med det. Inte förrän jag befinner mig bredvid den bakre bilen. Då får han ett jävla ryck och hela hans bil kränger över i mitt körfält. Det var precis som om att han var sne på bilen framför och demonstrativt skulle köra om på ett sätt som skulle "tala om" för den föraren att han var arg... :confused:

Hur som helst, det är bilar som åker i motsatt riktning. Den här idiontens mannöver prejar över mig mot mötande körfält varpå jag slänger mig på bromsen och tutan på samma gång samtidigt som jag försöker att balansera mellan den prejande bilen och mötande trafik. Hör hur andra bilister som uppmärksammar detta tutar och jag ser fronten på en polisbil komma emot mig.

JÄVLAR NU SMÄLLER DET! tänkte jag. Precis som idioten åker om mig hinner jag svänga tillbaka i "mitt körfält".

Hjärtat bakar i 220 och jag pustar ut efter att ha visualiserat en bilruta i ansiktet. Jag funderar på att stanna och andas ut lite men då känner jag hur jävla förbannad jag blir. Jag åker ifatt idioten. Han ser att jag kommer upp bakom och jag ser att han saktar ner och drar ner rutan. Jag åker upp bredvid, fäller upp visiret och skriker;

-ÄR DU HELT JÄVLA UTVECKLINGSSTÖRD ELLER!!??
Han: mumlar något som jag inte uppfattar.
Jag tittar på honom varpå han kläcker;

Jag: INTE!? Måste jag berätta för dig vad du kan göra mer?

han: ??

Jag (skriker så spottet flyger i hjälmen :gnissla ) -ANVÄND BACKSPEGELN, BLINKERSEN OCH HJÄRNAN nästa gång du ska försöka dig på något sådant igen!! DET är vad du kan göra mer, IDIOT!! :mad:

Shit fan nu känns det bättre...

Hoppas att polisbilen vände och körde efter. Jag var så lack och skakis så jag fortsatte bara att åka och svor för mig själv.

Och självklart så körde polisen vidare utan att vända och följa upp vad som hänt.
Hmmm...
....jaha, ja nu förstår jag. Du hade ingen regplåt fram alltså visste polisen inte vem du är och kunde därmed inte göra något.

polisen tänkte säkert vilken idiot mc o försöka köra om sådär.. äh, ingen ide o jaga, han sticker bara :tummenupp

samma sak hände mig en gång fast då fick vi inget möta men det var en 24m lastbil, fyfan vad rädd jag blev....

Han kanske tittade i backspegeln, men du kanske just låg i döda vinkeln för han skulle uppmärksamma dig.

Tittar själv alltid över axeln innan man byter körfält pga av sådant här,
Och förhoppningsvis så lär han också göra det

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka