Tok!g
Ska vi?
Mitra skrev:de hingstar som jag har valt att ta föl efter räknas som billiga. Mellanklassen inom travet kostar från 30-60000:- och sen har du ju höjdarna som Viking Kronos m.m som kostar över 100000:-
Jag kan inte andas

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mitra skrev:de hingstar som jag har valt att ta föl efter räknas som billiga. Mellanklassen inom travet kostar från 30-60000:- och sen har du ju höjdarna som Viking Kronos m.m som kostar över 100000:-
Tok!g skrev:2379801Jag kan inte andas![]()
Dropdead skrev:2379960....Men jag har fortfarande sista ordet.... Än så länge.![]()
Robertzon skrev:2379992vilken bra tråd! tackar för mkt intressant läsningslog nog ihjäl 1,5 timme på denna tråden
![]()
tobbeviking skrev:2379749![]()
Lär inte vara sista gången innan vi rätt ut huruvida hästen, hojen, ryttaren eller föraren ska bevisas vara människa heller
![]()
![]()
//Tobbe
Mitra skrev:2379734*suck* du kunde inte låta bli att skriva det en gång till![]()
![]()
Och det är mer lönsamt att utbilda och sälja hästen än skicka den till slakt. Man får tror det är 3000:- för en stor häst på 600kg.(är inte säker)
Medan ett utbildat halvblod med bra stam och lagom ålder lätt säljs för 100000:- och uppåt.
En "vanlig" ridhäst kostar ca 30-60000:-
Det är ofta travare och galoppörer som går till slakt eftersom de inte har något värde när de har slutat att tävla. *suck*
En kompis fick nödslakat sin häst efter att den hade ramlat och skadat knäet. Så käka hamburgerköttet med andakt den var värderad till 150000:-
Flamma77 skrev:2380164Även om hästen har ett livvärde på 150.000 riksdaler så är priset per kg slaktvikt någonstans mellan 5-10 kr.
De flesta sporthästar har någon gång under sin livstid blivit behandlade med medicinska preparat som har livstids karens, ex Plegicil vet. Detta innebär att de inte får gå till slakt (= livsmedelsproduktion) utan blir avlivade och destruerade.
Då får man inte betalt utan får betala lite till... det är dyrt att ha häst.![]()
Mitra skrev:2380172Japp så är det. Fick betala 2500:- för att de skulle hämta en liten b-ponny som fick sluta sina dagar på gården.
Men är kg priset så högt som 10 kr? Måste vara för föl och åringar.
sjölund.1 skrev:2378372allo...
mitt tips är att köpa en piska,,
åk samma väg så ofta du kan och får du syn på henne så ladda som fan![]()
amullo skrev:2380235*ASGARV*![]()
![]()
![]()
![]()
Undrar om tösen blivit lite paff då..
Inte för att man skulle göra det, men jag fick en mental bild av en MC-förare som halvstår lite snyggt och drar upp ridspöet som en gammal kavalleristsabel och svingar framåt så den tar på armen på ridtjejen i fråga.. Alltjämt med hojen surrande på motorbroms.. Och snärtljudet som skulle medfölja..
Snacka om att skapa ont blod.. i dubbel bemärkelse..
Flamma77 skrev:2380164
Då får man inte betalt utan får betala lite till... det är dyrt att ha häst.![]()
Dominator-Rocks skrev:2380831Det här är ett forum för hojåkare !
Lås trådjäveln
(Hålla på o snacka slaktpriser på hästjävlar kan ni göra någon annastans)
"Ibland Djävlas jag för Djävlandes skull, ibland Djävlas jag för att folk e´Djävliga"Dominator-Rocks skrev:2380831Det här är ett forum för hojåkare !
Lås trådjäveln
(Hålla på o snacka slaktpriser på hästjävlar kan ni göra någon annastans)
Tok!g skrev:2380995Alla kan väl rida efter en väg men om man rider i diket då blir det ju lite sport iaf. Eller klara hästarna inte det?
Tok!g skrev:2380995Alla kan väl rida efter en väg men om man rider i diket då blir det ju lite sport iaf. Eller klara hästarna inte det?
psxcare skrev:2381200Det ligger oftast så s*tans mycket flaskor och skit i dikena längs vägarna, så man rider där ungefär lika gärna som man åker sporthoj i dom.
amullo skrev:2381209Var och varannan onsdag alltså..![]()
Mitra skrev:2381253Dax att byta till något mer lämpat för terräng![]()
Eller har du skit bakom styret![]()
Buspojke skrev:2353732
.....Tycker personligen att hästj***ar inte har på vägarna att göra, dom är alldeles för labila.
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|