Höll på å få trimmad moppe i röven..

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Jaa.. en del jävla moppedister borde fan torska..
Kom körandes från stan ut mot värmdö på väg 222, dom som vet vart vi är, vet att det kommer en påfart precis innan skurubron.. Ser då en moppe komma upp på påfarten och ut på 70-sträckan med skjuts och utan hjälm. Moppen var en sån här ny "crossmoppe". Dom hamnar bakom mig över skurubron och det går inga 30 här inte.. dom kör lika snabbt som jag gör, precis bakom mig!! Killen som får skjuts hänger med benen efter, han har dom asså inte på några skjutspinnar. Jag skulle av efter skurubron, så jag gasar på lite och kör av.. längst ner så e det stopp plikt. Stannar och kollar i backspegeln, ser då moppen komma alldeles för fort mot mig. (måste tillägga att det är blött ute nu.) Han bromsar in bakom mig, får framhjuls släpp och lägger ner den! Som tur va så träffade dom inte bilen, men de va BRA jävla nära. Stannade kvar tills jag såg att båda ställde sig upp då drog jag iväg med en fet burn!

faan, ungarna var antagligen fulla också..
Jag ska inte säga att jag va ett helgon när jag va 14-15 och ska nog va glad att jag överlevde min moppe period.. Men ändå så undrar man va i h-vete dom hade på moppen å göra?!!

jaja.. hoppas allt e bra med alla såhär på lördags kvisten :) :öl :p :crash
kram!

RRickard skrev:
Kom körandes från stan ut mot värmdö på väg 222, dom som vet vart vi är, vet att det kommer en påfart precis innan skurubron.. Ser då en moppe komma upp på påfarten och ut på 70-sträckan med skjuts och utan hjälm. Moppen var en sån här ny "crossmoppe". Dom hamnar bakom mig över skurubron och det går inga 30 här inte.. dom kör lika snabbt som jag gör, precis bakom mig!! Killen som får skjuts hänger med benen efter, han har dom asså inte på några skjutspinnar. Jag skulle av efter skurubron, så jag gasar på lite och kör av.. längst ner så e det stopp plikt. Stannar och kollar i backspegeln, ser då moppen komma alldeles för fort mot mig. (måste tillägga att det är blött ute nu.) Han bromsar in bakom mig, får framhjuls släpp och lägger ner den! Som tur va så träffade dom inte bilen, men de va BRA jävla nära. Stannade kvar tills jag såg att båda ställde sig upp då drog jag iväg med en fet burn!

Jag ska inte säga att jag va ett helgon när jag va 14-15 och ska nog va glad att jag överlevde min moppe period.. Men ändå så undrar man va i h-vete dom hade på moppen å göra?!!

kram!

Du skulle klivit ut o gett dem ett hederligt kok stryk :D
:hej :eek:

Re: Re: Höll på å få trimmad moppe i röven..

Mattiaz skrev:
Du skulle klivit ut o gett dem ett hederligt kok stryk :D
:hej :eek:

Lite nyfiken bara. Satt här och asflabbade åt denna kommentaren.. Hur är ett kok stryk hederligt???

Jag är väldigt lättroad idag..... :p :p :p :crash

Re: Re: Re: Höll på å få trimmad moppe i röven..

Stephen skrev:
Lite nyfiken bara. Satt här och asflabbade åt denna kommentaren.. Hur är ett kok stryk hederligt???

Hahaha, inte fasen vet jag... det lät bra (eller nått) bara :D

Kanske om man försörjer sig som proffsboxare eller kanske .... utkastare :crash Då måste det ju vara ett "hederligt kok stryk" om man har det som jobb, för alla som jobbar är väl hederliga eller :rolleyes: ?

Nåja...det är iallafall Lördag :crash

RRickard skrev:

kram!

Likande sak hände mig i sommras.

Ligger i (med bil) 50 bakom en annan bil, som tydligt inte riktigt vet vart han ska (Ska väll besöka någon i området) så jag softar lite bakom honom med säkerhetsavstånd.
Då kommer två moppe galnignar (jag känner inge båda, sett dem förut).
Tänker, oj oj, detta blir farligt, för de håller säkert 70-75. Den ena har lite hjärna och lääger sig bakom mig. "Lite" tätt bara. M.a.o. för djävla nära.
Den andra däremot, drar om mig utan att scanna trafiken eller något. Då ser bilisten framför mig vart hans bekanta bor, blinkar, bromsar in och svänger vänster. Jag bromsar lätt, för moppen bakom mig vill jag inte ha i luckan. För oss två är allt lunga gatan. Men han som körde om hamnade i ett otrevligt läge.
För han håller ju ca 70 och framför honom är det en vänster svängande bil (som blinkat i tid), moppen bromsar och sladdar vilt och med mycket liten marginal klämmer han sig mellan min och den andra bilen. Ren tur att han inte träffa någon bil, eller sladdade omkull/highsidade när greppet kom tillbaka.

Jävla galning säger jag bara!

Jaj, allt gick ju bra den gången. Hoppas det var en engångs företeelse.. ... (och tomten bor i småland...)

:hej

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Höll på å få trimmad moppe i röven..

Mattiaz skrev:
Hahaha, inte fasen vet jag... det lät bra (eller nått) bara :D

Kanske om man försörjer sig som proffsboxare eller kanske .... utkastare :crash Då måste det ju vara ett "hederligt kok stryk" om man har det som jobb, för alla som jobbar är väl hederliga eller :rolleyes: ?

Nåja...det är iallafall Lördag :crash

klockrent.... Jag köper det argumentet direkt....
Men dörrvakter... Dom är ju ett släkte för sig.... För att citera en dörrvakt...
"Backa sa jag.... (bokstaverar) B-A-K-A... Backa..." :D :D

Tyder det på intelligens?? Nu menar jag absolut inte att dörrvakter är korkade med det finns ju vissa praktexemplar...

Ja.. Som du sa.. Det är ju lördag.... :crash

Re: Re: Re: Re: Re: Höll på å få trimmad moppe i röven..

Stephen skrev:
klockrent.... Jag köper det argumentet direkt....
Men dörrvakter... Dom är ju ett släkte för sig.... För att citera en dörrvakt...
"Backa sa jag.... (bokstaverar) B-A-K-A... Backa..." :D :D

Tyder det på intelligens?? Nu menar jag absolut inte att dörrvakter är korkade med det finns ju vissa praktexemplar...

Ja.. Som du sa.. Det är ju lördag.... :crash

Hahaha, de är så jävla puckade de flesta av dörrvakterna... det enda de kan roa sig en regning novemberkväll är att kolla leg. på alla killar... Såvidare man inte har skepparkrans :crash

Undrar: Rättade du honom då? Hade lätt varit värt det, även om han sen inte släppt in dig! :bow

Det är alla konstiga björknäs pojkar! fan vad dom kör! har sett grabbarna förut... och dom kör inte så sunt!

Re: Re: Re: Höll på å få trimmad moppe i röven..

Stephen skrev:

Är inte det enkelt?
Kokar man stryket innan man ger det så är det hederligt.
Punkt!

cool_adde skrev:
Det är alla konstiga björknäs pojkar! fan vad dom kör! har sett grabbarna förut... och dom kör inte så sunt!

:D :D :D
Bara för att du bor på fel sida av bron;) :whip

Nästan samma sak hände mig på skurubron häromdagen också. Två killar på en svartblå gammal dt låg jämsides med bilarna på bron.Killen bak sitter med benen ut på sidan(inga fotpinnar)Och ingen har något skydd förutom hjälm.Vissa fattar inte att det gör ont att köra in i en bil eller lägga sig ner i 30, och ännu värre att göra det i 70 utan skydd..menmen det som inte dödar,det härdar :skrämd

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Höll på å få trimmad moppe i röven..

Mattiaz skrev:
Hahaha, de är så jävla puckade de flesta av dörrvakterna... det enda de kan roa sig en regning novemberkväll är att kolla leg. på alla killar... Såvidare man inte har skepparkrans :crash

Undrar: Rättade du honom då? Hade lätt varit värt det, även om han sen inte släppt in dig! :bow

Tyvärr så hörde jag själv inte detta utan det var en polare som fick detta i nyllet... Men jag vet inte om jag hade rättat honom... Eftersom jag själv jobbar på krogen så vet jag att det är dumt att tjafsa med dörrvakter. Men jag måste erkänna att det hade varit väldigt lockande...

Men jag antar att det skulle se ut så här efter jag sagt det...

Bifogat

• kasta ut.jpg
    kasta ut.jpg
    3.3 KB · Visningar: 268
haha, kan inte säga att jag var guds barn på min moppetid och kanske inte nu heller men vissa är helt jävla otroligt utan trafikvett :fakta

RRickard skrev:

kram!

Du skulle passat på att sparka lite på dem när de ändå låg där...
:)

//Fredda

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP