Höjning, sidostödet?

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag monterade en 25 mm höjningssats på hojen nu i vinter och märkte när jag tog ner den från depåstödet att hojen lutar betydligt mer när den står på sidostödet. Tänkte då att förlänga stödet lite för att hojen ska stå som innan på det, men finns det nåt annat knep man kan använda för att få samma effekt? Märkte att det inte var helt enkelt att hitta nån bit som passar att svets på under nämligen.
Kanske har nån annan hoj ett 2 cm längre sidostöd som bara är att bulta på? Det är en YZF750.

Lämplig tjock plattjärnsbit du inhandlar på stadens stålhandlare som du svetsar om och friserar med vinkelslipen.

Jo den lösningen vet jag redan om. Vill veta om det finns nån bättre.

Varför gjorde du om din 750 till en enduro? :va

Bolt on är nog svårt, nog inte många som har längre stöd med samma skruvhål. Jag sätter också en slant på att svetsa. Fast jag skulle nog ha kapat av stödet mitt på och skarvat där istället, det går nog att få lite snyggare än att sätta på en lös bit på slutet.

Stödet sitter ju bara med en skruv. Det som behöver passa är fjädern och den lilla plattan för sidostödets lilla switch.

Stödet funkar som det är så jag låter det nog vara så länge.

Jag lyfter denna tråden för att berätta hur detta avlöpte. Jag köpte ett R1 stöd och ett extra YZF750 stöd. Sågade isär dessa, borrade upp centrum och drog i en gänga, svetsade ihop det och förstärkte med ett par extra bitar. Reultatet: det böjde sig efter två veckor :( Som tur var såg jag det innan nåt otrevligt hände.
Så jag körde på den sämre lösningen och svetsade dit en 2 cm tjock mutter under sidostödet. Funkar bra.

jag lämna in mitt stöd till en svets verkstad bara. dock skulle jag korta mitt dessam ungefär och dom tog en hundring för det:tummenupp gick fort och smidigt:yoparty

Jag lyfter denna tråden för att berätta hur detta avlöpte. Jag köpte ett R1 stöd och ett extra YZF750 stöd. Sågade isär dessa, borrade upp centrum och drog i en gänga, svetsade ihop det och förstärkte med ett par extra bitar. Reultatet: det böjde sig efter två veckor :( Som tur var såg jag det innan nåt otrevligt hände.
Så jag körde på den sämre lösningen och svetsade dit en 2 cm tjock mutter under sidostödet. Funkar bra.

Hehe, vilken lösning var den sämre egentligen :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...