Höjdrädd?

En gång i tiden var jag helt obrydd om höjder.
(jag sökte till och med jobb som vindkraftsmontör/service och som mastapa för mobiltelefoni)

Med det i åtanke tog jag på mig att hissa upp och montera en antenn på ett skithögt hus. (5 våningar med 4 meters takhöjd, vind och kallvind...)

Det gick bra, jag klafsade ut på skiffertaket, gick ner till takkanten där antennen skulle hissas och satte mig för att börja hala upp med repet.

Varje gång man böjde sig fram och tog nytt tag och såg marken nedanför så snurrade det lite, när antennen var på taket och jag skulle stå och skruva uppe på nocken snurrade det, när jag var klar och hade krupit in genom luckan så släppte det, adrenalinet rusade genom kroppen och jag blev nästan kräksjuk.

Nu klarar jag knappt av att stå på stegen vid taknocken på en enplansvilla...

Något har hänt, men vad?

Precis samma här!
När man var yngre var höjder aldrig några problem - nu är det!

Hua, detta är vardagens hjältar, fifan att jobba varje dag med detta!
Jobbar själv med radio och har en "öppen" biljett att få åka upp i vår mast så långt hissen tar oss, men av någon oförklarlig anledning har det aldrig blivit av...:gnissla
Lite kul fakta är att hissen drivs av en gammal VW 1300cc motor, :yoparty

Något har hänt, men vad?

Farbror har blivit gammal. Snart kommer knäna börja värka, därefter blir det morgonfjäder som blir dagens höjdpunkt då den inte kommer fjädra så mycket resten av dygnet. Ytterligare lite senare kommer urinläckage och tandproteser men med tanke på hur långt gången du är pratar vi om år snarare än decennier...

Under värnplikten i Flygvapnet hade vi studiebesök långt ute i skogen där en muggig gubbe lastade in oss 3 & 3 i en hiss som drevs av en gammal dieselmotor, vi åkte sakta men säkert upp ca 115 meter i en s.k PS-15 radarstation, ur hissen skulle man kliva ut genom taket (utan säkerhetssele på is, i januari...) för att sedan via racklig stege kliva upp i själva radarhuset, en del bleka nosar den dagen vill jag minnas!

Bifogat

• 567e8d2b-3799-43a6-9ebf-357d001eeb32.jpg
    567e8d2b-3799-43a6-9ebf-357d001eeb32.jpg
    146.3 KB · Visningar: 111
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg